Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@00:57:30 GMT

آبدهی۴3هزار هکتاری دشت سیستان تا دهم آذر ماه امسال

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۳۲۰۴۰

آبدهی۴3هزار هکتاری دشت سیستان تا دهم آذر ماه امسال

به گزارش حبرگزاری فارس از زاهدان، قائم مقام مجری طرح آبرسانی دشت سیستان در جمع خبرنگاران رسانه های سیستان گفت :از اواخر شهریور تاکنون طبق برنامه، کار آبدهی به ٢٠ هزار هکتار از اراضی کشاورزان پنج شهرستان حوزه سیستان از محل طرح آبیاری ۴۶هزارهکتاری به اتمام رسیده و بتدریج تا دهم آذرماه این سطح به ۴٣ هزار هکتار وتا ٢٠ آذر ماه به ۴۵ هزار هکتار خواهد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فریدون اشرفی در ادامه گفت هزار هکتار نهایی که مربوط به نیمروز ٣ میباشد تا دهم دیماه اجرایی می‌شود.

این مقام مسئول  افزود سهم آب هر بهره بردار در محل حوضچه های پنج هکتاری تحویل کشاورزان می‌شود.

وی تصریح کرد در ١۶ ناحیه عمرانی در شهرستان های زهک، نیمروز، زابل، زهک وهامون حدود ١۴ هزارو٢٠٠ حوضچه پنج هکتاری احداث شده که انشالله بزودی آبدهی همه این حوضچه ها را شاهد خواهیم بود.

قائم مقام مجری طرح آبرسانی دشت سیستان  تاکید کرد تمامی عوامل اجرایی طرح با تلاش شبانه روزی در صدد رفع نواقص بوده تا در فصل کشت پاییزه ،سهم آب بهره برداران را در اسرع وقت در محل مزارع تحویل نمایند.

وی با توجه به محدودیت منابع آبی  و هزینه های انجام شده جهت انتقال آب بالوله به اراضی کشاورزی از کشاورزان خواست با همکاری سازمان جهاد کشاورزی، بسوی تغییر الگوی کشت و کشت اقتصادی خصوصا کشت های فشرده در فضای گلخانه‌ای حرکت کنند.

اشرفی در پایان اذعان داشت این طرح برای ۴۶ هزار  هکتار آبیاری تحت فشار طراحی شده و وقتی اعلام میشود تاکنون ۲۰ هزار هکتار، آنهم به روش سنتی ( غرقابی)آبیاری شده این بدان معنی است که اگر سیستم ابیاری تحت فشار بود این اب کفاف ۴۰ هزار هکتار از اراضی را میداد و چنانچه روش ابیاری اصلاح نشود نمیتوان به بهره وری مناسب از سیستم امیدوار بود و امکان فشار و احیانا خرابی پمپ ها داده میشود.

انتهای پیام/3139

منبع: فارس

کلیدواژه: سیستان آب کشاورزی زاهدان هزار هکتار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۳۲۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروژه قزوین- الموت در تابستان امسال به بهره برداری می‌رسد

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین اظهار داشت: بسیاری از مشکلات بخش الموت غربی در سفر دور اول رئیس جمهور به استان قزوین در دستور کار قرار گرفته و بسیاری از آنها اجرایی و باقی مانده هم اجرایی خواهد شد.

وی افزود: برای توسعه الموت غربی در سال گذشته سه استاندار قزوین، گیلان و مازندران به همراه مدیران وزارت راه و شهرسازی از مسیر قزوین-رحیم آباد- کلاچای بازدید کردند و هر ۳ استان به همراه وزارت راه و شهرسازی مکلف شدند اعتباراتی را برای تکمیل پروژه در نظر بگیرند.

اعلایی گفت: بعد از پروژه قزوین-الموت که در اوایل تابستان امسال به بهره برداری می‌رسد بالاترین تمرکز وزارت راه پروژه قزوین-رحیم آباد-کلاچای خواهد بود که می‌تواند پیشران توسعه باشد و وزیر راه و شهرسازی هم در سفر به قزوین بر این موضوع تاکید کردند.

استاندار قزوین با بیان اینکه استان قزوین در زمینه راه مشکلات جدی دارد، اضافه کرد: استان به ویژه در راه روستایی با عقب ماندگی‌های زیادی مواجه است و موضوع پرهزینه ای هم می‌باشد ولی مجموعه مدیریتی استان تمام تلاش خود را برای برطرف شدن مشکلات انجام می‌دهد.

نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه موضوع راه الموت از ۲ جهت در اولویت قرار دارد، اظهار داشت: راه الموت واقعاً فضای نامناسبی دارد و بهسازی مسیر نه تنها تردد ساکنین را هموار می‌کند بلکه می‌تواند الموت را به عنوان یکی از ظرفیت‌های اقتصادی استان در زمینه گردشگری تبدیل کند و راه مناسب توسعه گردشگری را هم به همراه خواهد داشت.

وی افزود: اگر این ۲ راه جدید عملیاتی شود با حجم زیاد تردد مواجه خواهیم شد و همین موضوع به طور قطع گردشگری منطقه را بهبود خواهد بخشید.

کد خبر 6089559

دیگر خبرها

  • کشت قراردادی پنبه در یک هزار هکتار از مزارع سیستان وبلوچستان اجرا می‌شود
  • پیش بینی برداشت بیش از سه هزار تن انگور امسال از تاکستانهای مهاباد
  • رفع تصرف ۲ هکتار از رودخانه‌های استان یزد
  • کشت کلزا در ۳۲۷۰ هکتار از اراضی آذربایجان شرقی
  • برنامه‌ریزی برای توسعه ۱۶۰۰ هکتاری باغات
  • عملیات کنترل آفت در ۵۰۰ هکتار از تاغزارهای شاهرود آغاز شد
  • بهره‌برداری از تقاطع غیرمسطح تندگویان در مردادماه امسال
  • پروژه قزوین- الموت در تابستان امسال به بهره برداری می‌رسد
  • جانی دوباره درتالاب هامون جازموریان سیستان وبلوچستان
  • بازدید استاندار از اراضی ده هکتاری واقع در پهنه شمالی شهر زاهدان (شهرک شهریار)