Web Analytics Made Easy - Statcounter

به‌گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، لطف‌الله سیاهکلی نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی در جلسهٔ انعقاد تفقاهم‌نامه احداث مسکن جانبازان میان استاندار قزوین و معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران که عصر امروز در سالن جلسات استاندار برگزار شد عنوان کرد: ما همچنان در حوزه خدمت‌رسانی به خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران مشکلات و ضعف‌های فراوانی داریم و بعد از چهل سال هنوز موضوعاتی را می‌شنویم که نشان می‌دهد نتوانستیم به این قشر خدمات مطلوب ارائه بدهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در همه جای دنیا به کسانی که در راه وطن جانفشانی می‌کنند، بهترین خدمات ارائه شده و واقعاً آن‌ها و خانواده‌شان تکریم می‌شوند، این وضعیت در کشور ما باید ویژه‌تر باشد چرا که در ایران اسلامی ما از عنوان مقدس شهید، جانباز و آزاده استفاده می‌کنیم.

سیاهکلی با اشاره به مشکلات اشتغال فرزندان شهدا، اظهار کرد: متأسفانه ما هنوز فرزندان شهیدی داریم که شاغل نیستند، یا شغل مناسب ندارند و یا برخی در بخش‌های آزاد و خصوصی مشغول به کار هستند اما مشکلات بیمه و پوشش دارند و این پذیرفتنی نیست.

سیاهکلی سه مشکل مسکن، اشتغال و خدمات درمانی اعم از بیمه، دارو و درمان را عمده مشکلات خانواده بزرگ ایثارگران دانست و عنوان کرد: در بخش بیمه، با شرکتی قرارداد بسته شده که داروها و درمان جانبازان و خانواده شهدا و ایثارگران را یا اصلا پوشش نمی‌دهد و یا به نحو کامل و مطلوب پوشش نمی‌دهد.

وی افزود: ممکن است داروها و خدمات در تعرفه پوشش بیمه تکمیلی نباشد، اگر این موارد مشکل قانونی دارد ارجاع شود تا با کمک نمایندگان حل شود، اگر هم مشکل فنی است که سریعتر برطرف گردد.

نماینده قزوین در پایان با اشاره به مشکل خودروی جانبازان در قزوین عنوان کرد: در قزوین ما در تأمین خودروی جانبازان مشکل اساسی داریم، جانباز پنجاه تا شصت درصد بدون خودرو مناسب‌سازی شده است و فقط باید فکر کنیم که او باید برای امور خود چه کند. خودرویی که مختص این عزیزان باشد در استان نداریم در استان و کم کاری شده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: قزوین درمان ایثارگران مسکن جانبازان خودروی جانبازان خانواده شهدا لطف الله سیاهکلی نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۳۲۵۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پنج هزار و ۷۸۰ خانوار تحت پوشش بهزیستی

بهزاد شهبازی مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه به تشریح آمار مقایسه‌ای وضعیت زنان سرپرست خانوار در استان کرمانشاه پرداخت و گفت : بر اساس نتایج سرشماری‌های عمومی نفوس و مسکن در ۱۳۹۵ درصد زنان سرپرست خانوار با افزایشی معادل ۶.۲۱ برابر به ۱۲.۷ درصد رسیده است.

وی افزود: این درصد در استان کرمانشاه در سال ۱۳۹۹ معادل ۱۳.۱ درصد بوده که نسبت به با میانگین کشوری ۰.۴ بالاتر است.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه تصریح کرد: تا پایان اسفند ماه ۱۴۰۲ آمار زنان سرپرست خانوار تحت پوشش این نهاد حمایتی در کرمانشاه پنج هزار و ۷۸۰ خانوار معادل ۷.۶ درصد کل زنان سرپرست خانوار استان است.

شهبازی مهم‌ترین دلیل تقاضای حمایت از سوی زنان سرپرست خانوار این استان را فوت سرپرست خانوار با بیش ۵۲.۶ درصد و بعد از آن به ترتیب طلاق با حدود ۲۲.۴ درصد، از کار افتادگی سرپرستان خانوار با ۱۵ درصد، دختران خودسرپرست و سرپرست خانوار هشت درصد و همچنین اعتیاد و زندانی بودن با حدود ۲ درصد اعلام کرد.

وی به مشکلات مسائل مبتلا به زنان سرپرست خانوار کرمانشاه پرداخت و افزود: اساسی‌ترین آن، مسئله مسکن است به طوری که ۲ هزار و ۹۵۵ بانوی سرپرست خانوار در این استان فاقد مسکن شخصی هستند.

شهبازی اضافه کرد: بالا رفتن هزینه‌های اجاره‌بهاء و خرید مسکن، این زنان را مجبور به زندگی در حاشیه شهر خواهد کرد که آسیب‌های اجتماعی را برای این گروه افزایش می‌دهد.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه به دیگر مشکلات زنان سرپرست خانوار اشاره کرد و گفت: بیکاری و یا اشتغال کاذب، مشاغل فصلی، کشاورزی و فعالیت‌های تولیدی و خدماتی در منزل بدون چتر حمایتی قانون کار و بیمه و در محیط‌های بعضاً نامناسب و ناایمن از نظر استاندارد با دستمزد ناکافی از دیگر مشکلات این قشر است.

وی تاکید کرد: همه این مشکلات موجب پس‌رفت رفاه زندگی و کاهش سلامت جسم و جان زنان سرپرست خانوار می‌شود که چالش توانمندسازی پایدار را به همراه خود دارد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • بیش از ۲ و نیم میلیون فرصت شغلی در دولت سیزدهم ایجاد شد
  • پنج هزار و ۷۸۰ خانوار تحت پوشش بهزیستی
  • کاهش نرخ بی‌کاری در کشور/ دولت از برنامه‌های اعلامی خود عقب نیست
  • رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل شدن هستند
  • بررسی موانع و چالش‌های تامین مسکن نیروهای مسلح در آذربایجان شرقی
  • بهره مندی ۱۳۸ هزار کارگر در لرستان از پوشش بیمه تأمین اجتماعی
  • رزمایش طرح سپاس با همکاری تیپ ۵۵ هوابرد برگزار شد
  • افزایش بیمه شده‌های تأمین اجتماعی در استان مرکزی
  • مشکل بیمه کارگران شهرداری سنندج با وعده حل نخواهد شد
  • بهره مندی ۱۰ هزار و ۵۰۰ سخت درمان از خدمات بیمه سلامت