Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@19:02:20 GMT

پرونده ۲۰ مدافع سلامت به عنوان شهید تایید شده است

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۳۲۶۲۷

پرونده ۲۰ مدافع سلامت به عنوان شهید تایید شده است

ایسنا/قزوین رئیس بنیاد شهید گفت: پرونده عزیزانی از جامعه پزشکی که به واسطه کرونا جان خود را از دست داده‌اند طبق کمیته تعیین مصادیق بررسی شد و تاکنون ۲۰ پرونده به عنوان شهید سلامت قطعی و تحویل بنیاد شهید شده است.

سعید اوحدی در مراسم امضای تفاهمنامه تأمین زمین برای ساخت مسکن و ساماندهی اشتغال و کارآفرینی خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران استان قزوین که عصر سه شنبه ۲۰ آبان در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، تصریح کرد: خدمت به مردم همواره مورد تأکید اسلام است و پیامبر اکرم فرمودند که مفیدترین انسان‌ها کسانی هستند که در خدمت مردم هستند، خدمت به مردم مهم است اما خدمت به  خانواده شهدا از ارزش بالاتری برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: زیبنده نیست که بعد از ۴۰ سال خانواده شهدا دغدغه مسکن و شغل داشته باشند، نباید بگوییم سال آخر دولت است و کاری نکنیم بلکه باید با سرعت بیشتری مسائل را بررسی کرد، در حال حاضر برای حل مشکلات خانواده شهدا ۵ کمیته تشکیل دادیم؛ باید برای مشکلات خانواده شهدا اعتبار ویژه بگذاریم چرا که آن‌ها از جانشان برای حفظ کشور  گذشتند.

رئیس سازمان بنیاد شهید کشور گفت: در حوزه مسکن و اشتغال تفاهم‌نامه‌هایی امضا شده است و این مشکلات باید در خود استان‌ها حل شود.

وی تأکید کرد: بیمه دی سال گذشته با کمبود اعتبار و بدهی ۱۸۰۰ میلیارد تومانی رو به رو بود و همین امر مشکلاتی برای خانواده شهدا ایجاد کرد، در حال حاضر تمام مشکلاتش حل شده است،  زمانی که مسئولیت را برعهده گرفتم ۸۵۰۰ میلیارد تومان بدهی داشت که تسویه شد، پاداش بازنشستگی خانواده‌های شهدا را از سال ۹۳  نداده بودیم که این بخش نیز تسویه شد و همسان سازی حقوق بازنشستگی انجام شد.

اوحدی خاطرنشان کرد:  ۵۴۰۰ میلیارد تومان از دولت قبل مانده که در این دولت پرداخت شد و در حال حاضر آرامش نسبی را ایجاد شده است، بعد از تسویه این موارد هم اکنون برای مسائل شغلی و مسکن خیز برداشتیم؛ با توجه به تسویه بدهی حداکثر ظرف  ۴۸ ساعت مشکلات دارویی خانواده شهدا حل می‌شود حتی اگر به دکترهای خصوصی مراجعه کنند هزینه بیمه پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به واکسن آنفلوآنزا اظهار کرد: به کلیه جانبازان بالای ۵۰ درصد درب منازل واکسن آنفلوآنزا تزریق کردیم و ۱۰ هزار واکسن برای والدین مسن نیز در حال تهیه است، همچین خودرو جانبازان یکی از مسائلی است که پیگیری می‌شود.

معاون رئیس جمهور یادآور شد: بودجه بنیاد در سال ۹۹ با کسری بودجه بسته شد، بر اساس قانون جامع خدمات ایثارگران تعریف شده است که دولت به جانبازان بالای ۵۰ درصد خودروی مخصوص بدهد که ۵۰ درصد هزینه آن بلاعوض است، در بودجه سال ۱۴۰۰ این موارد دیده شده و بودجه بنیاد شهید متفاوت از سایر دستگاه‌ها است و تقاضا داریم که بودجه ما ۱۰۰ درصد افزایش پیدا کند.

وی عنوان کرد: جانبازی که بدنش را در دفاع از کشور فدا کرده است نباید امروز برای درمان اثرات جانبازی نیازمند پول باشد بلکه باید حمایت شوند، در خصوص استخدام فرزندان شهدا، جانبازان و ایثارگران قانون صراحت دارد که دولت مکلف و موظف است که همه فرزندان شهدا و فرزندان جانبازان بالای ۷۰ درصد باید  استخدام شوند بنابراین آزمون اختصاصی ویژه آن‌ها باید طراحی شود، در حال حاضر  تعداد این افراد در کشور۳۰ هزار نفر است.

اوحدی بیان کرد: درباره مستمری خانواده شهدا قانون دست ما را بسته است، طبق قانون حقوق خانواده شهدا باید یک و نیم برابر حقوق کارکنان دولت باشد و مشکل قانونی است که باید مجلس حل کند، همچنین اعتبار بیمه دی از محل هدفمندی یارانه‌ها باید تأمین می‌شد اما این منابع محدود بود در حال حاضر این مشکلات حل شده و امروز مصوب کردیم که شعبه بیمه دی در تمام ساختمان‌های بنیاد شهید مستقر و شعبه باجه بانک دی باید در شهرستان‌های درجه یک تأسیس شود.

ساخت ۳۵۰۰ واحد مسکن ویژه خانواده ایثارگران قزوینی

وی تأکید کرد: در برخی استان‌ها مانند یزد و البرز ۱۰۰ درصد مشکل زمین و مسکن را حل کردیم، در استان قزوین نیز ۳۰ هکتار در نظر گرفته شده است که در صورت ساخت مشکل آن حل می‌شود با این تفاهم‌نامه زمین برای  ۱۵۰۰ مسکن در نظر گرفته شده است با توجه به اینکه قزوین نیازمند ۳۵۰۰ واحد ویژه خانواده ایثارگران و شهدا است در صورت جلسه‌ای جداگانه نیز ۲۰۰۰ واحد درنظر گرفته شد که مشکل به صورت کلی حل شود.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: در حوزه اشتغال نیز تفاهم‌نامه‌ای امضا شد که طی آن برای بیش از ۱۵۰۰ نفر شغل ایجاد می‌شود، این در کنار سهمیه‌های قانونی استخدام است.

اوحدی بیان کرد: دولت ۵۰ هزار فقره وام مسکن با کارمزد پایین و پرداخت طولانی مدت در نظر گرفته است و در ۲۲ بهمن عملیات اجرایی ساخت در ۲۲ استان آغاز می‌شود.

وی بیان کرد: در موضوع بورس خانواده ایثارگران و شهدا دلنگرانی‌هایی دارند، سهام ما در بانک دی و صندوق اندوخته شاهد است اما باید توجه کرد که بازار بورس تابعی از متغیرهای مختلف اقتصادی است ولی‌ ما موظف هستیم که مقاوم سازی کنیم، تغییراتی در سطح هیئت امنا صورت گرفته که امیدوارم به زودی شاهد اتفاقات خوبی در این عرصه باشیم.

این مقام مسئول تصریح کرد: تعداد زیادی از خانواده شهدا وکالت فروش سهام داده بودند ولی‌ تعهدات انجام نشده بود اما از روز یکشنبه ۲۵ آبان  پرداخت‌ها به جامعه ایثارگری انجام می‌شود، وضعیت سهام بانک دی شرایط بسیار خوبی دارد.

اوحدی یادآور شد:  در ایام کرونا پرونده عزیزانی از جامعه پزشکی که به واسطه کرونا  جان خود را از دست دادند طبق کمیته تعیین مصادیق بررسی شد و ۲۰ پرونده تحویل بنیاد و قطعی شده است، براساس جدول رده بندی تا هفته بسیج همه پرونده‌ها بررسی می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری شهدای مدافع سلامت شهدای دفاع مقدس ایثارگران بنیاد شهید خانواده شهدا حال حاضر بنیاد شهید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۳۲۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر از خانواده های شهدای فاطمیون در البرز

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری البرز، دهقان شیری همراه با مسئولین فاطمیون در استان امروز در دیدار با خانواده شهدای لشکر فاطمیون گفت: رزمندگان لشکر فاطمیون ادامه دهنده راه ،اندیشه و مکتب سردار شهید حاج قاسم سلیمانی هستند و نقش بسیار موثری در جبهه مقاومت و دفاع از حریم حرم داشته اند.

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری البرز گفت: وعده صادق انتقام خون شهدا از جمله شهدای مدافع حرم و لشکر فاطمیون بود، تکریم و احترام به خانواده های شهدا که با صبوری و مقاومت همواره پشتیبان رزمندگان اسلام بوده اند یک وظیفه میباشد.

دهقان شیری مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری البرز در این دیدارها ضمن دلجویی از خانوادهای  شهیدان لشکر فاطمیون تقدیر و تشکر به عمل آورد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • فارس میزبان پیکر مطهر شهید علاءالدین اسدپور می‌شود
  • یادواره ۵۲ شهید کارگر دامغان برگزار شد
  • امکان آزادی مشروط بابک زنجانی با تایید رییس قوه قضاییه
  • تکذیب ادعای رسانه‌های اسرائیلی؛ تایید سلامت خدمه کشتی MCS
  • تکذیب ادعای رسانه‌های اسرائیلی/ تایید سلامت خدمه کشتی MCS
  • حیات و جاودانگی امروز کشور مرهون خون شهدا است
  • تقدیر از خانواده های شهدای فاطمیون در البرز
  • دغدغه اهالی هرمز درباره گلزار شهدا چه زمانی رفع می‌شود؟
  • دیدار با خانواده شهید مرزبان حسن بادامکی
  • تایید نهایی بیش از ۵۸ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن