Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، «محمدجواد ظریف» شامگاه سه‌شنبه و در بدو ورود به اسلام‌آباد پایتخت پاکستان گفت: وضعیت آتی توافق هسته‌ای بستگی به رفتار ایالات متحده آمریکا دارد.

وی در خصوص پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا افزود: شخصیت‌ها مطمئناً مهم هستند اما آنچه حائز اهمیت است رفتارها و اقدامات است و جمهوری اسلامی منتظر دیدن این اقدامات از جانب دولت جدید آمریکا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پاکستان، همسایه ویژه ایران

ظریف در بخش دیگری از سخنان خود به خبرنگاران درباره اهداف سفر به اسلام‌آباد گفت: ما با پاکستان به عنوان یک همسایه بسیار ویژه گفت‌وگوهایی مستمری داریم و این رایزنی‌ها به صورت دوره‌ای ‌انجام می‌شود.

وی با اشاره به تاخیر در روال گفت‌وگوهای مستمر دو کشور به دلیل پاندمی کرونا گفت: امروز بسیار خرسندیم که مجدداً فرصت سفر به اسلام‌آباد را داریم.

وزیر امورخارجه ایران گفت: موضوعاتی از قبیل روابط دوجانبه، همکاری‌های مرزی، منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله افغانستان را با دوستان پاکستانی مورد بحث و تبادل نظر قرار می‌دهیم.

وی تاکید کرد: وضعیت جهان اسلام موضوع و نگرانی مشترک تهران و اسلام‌آباد است و هر دو کشور در قبال عادی سازی روابط برخی کشورها با رژیم صهیونیستی آن را با حساسیت دنبال می‌کنند.

ظریف افزود: در بحث موضوعات جهانی نیز رایزنی‌ها ادامه دارد، ایران و پاکستان همواره از نزدیک با یکدیگر همکاری کرده و در فرصت فعلی نیازمند است این همکاری‌ها مورد بررسی قرار گیرد.

استفاده مطلوب از ظرفیت‌های ایران-پاکستان 

ظریف درخصوص سطح فعلی روابط جمهوری اسلامی ایران با پاکستان به ویژه در حوزه اقتصادی و بازرگانی گفت: ما از این مناسبات راضی هستیم اما معتقدیم که ظریفت‌های دو کشور فراتر از وضعیت فعلی است.
وی تاکید کرد: ظرفیت‌های دو کشور همسایه به ویژه در حوزه تجارت بیشتر از آن چیزی که ایران و پاکستان توانسته‌اند از آن استفاده کنند.

لزوم اتحاذ موضع مشترک علیه سازش با رژیم صهیونیستی 

وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به توطئه عادی سازی روابط با رژیم اسرائیل توسط برخی از کشورهای منطقه گفت: این سفر به ما فرصت تبادل نظر و همفکری با برادران پاکستانی را فراهم می‌کند.
وی افزود: نشست آتی سازمان همکاری اسلامی در کشور نیجر را پیش رو داریم بنابراین لازم است تا علیه طرح سازش با  رژیم صهیونیستی دیدگاه و مواضع مشترک اتخاذ شود.

براساس این گزارش؛ وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران  در راس یک هیات سیاسی و اقتصادی برای رایزنی با مقام‌های بلندپایه پاکستان ساعاتی پیش وارد «اسلام‌آباد» پایتخت این کشور شد.

ظریف در این سفر دو روزه با «عمران‌خان» نخست وزیر، «شاه محمود قریشی» وزیر امورخارجه و ژنرال «قمر جاوید باجوا» فرمانده ارتش این کشور دیدار خواهد کرد.

سخنرانی در نشست اندیشکده مطالعات راهبردی اسلام‌آباد (ISSI) از دیگر برنامه‌های ظریف در اسلام‌آباد خواهد بود.

پربیننده ترین اخبار و نتایج انتخابات آمریکا اخبار و نتیجه انتخابات آمریکا اخبار انتخابات آمریکا بعد از گذشت ۴۴ساعت از پایان رای‌گیری بایدن یا ترامپ؟/ کشورهای اروپایی خواستار پیروزی کدام نامزد انتخاباتی هستند؟ اخبار انتخابات آمریکا بعد از گذشت ۳۵ساعت از پایان رای‌گیری

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: پاکستان محمدجواد ظریف جو بایدن انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اسلام آباد انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت انتخابات آمریکا اسلام آباد دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۳۲۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر موفق رئیس جمهور ایران به اسلام آباد یک «تحول بزرگ» است

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از اسلام آباد، «خواجه آصف» وزیر دفاع پاکستان در گفتگو با شبکه خبری «جیو تی وی‌» گفت: سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به پاکستان موفقیت آمیز بود.
وی در خصوص رایزنی های انجام شده میان مقامات دو کشور درباره طرح انتقال گاز ایران به پاکستان موسوم به «آی پی» گفت: این پروژه حتما تکمیل خواهد شد.
وی با بیان اینکه به زودی راهکار هایی برای تکمیل این طرح مهم ایجاد خواهد شد افزود: با توجه به ناآرامی هایی که کشورهای منطقه با آن مواجه هستند و همچنین افزایش مداخله قدرت های غربی در امور منطقه از طریق جنگ های نیابتی، تمام ذینفعان منطقه باید بر روی یک پلت فرم مشترک گرد هم آیند تا از منافع خود محافظت کنند.
وی با انتقاد شدید از رویکرد قدرت های استعماری در جهان بویژه فراموش کردن تمامی قوانین بین‌المللی و انسانی از سوی کشورهای غربی درقبال رژیم صهیونیستی گفت: ما همیشه از کشورهایی که در مقابل این رویکرد استعماری ایستادگی کرده و آنها را شکست می دهند حمایت می کنیم.
این اظهارات وزیر دفاع پاکستان درحالی مطرح می‌شود که همزمان با سفر موفق دکتر سید ابراهیم رئیسی و هیئت بلندپایه کشورمان به پاکستان که دستاور های بزرگی همچون امضای چندین تفاهم‌نامه همکاری دوجانبه و هدف گذاری تجارت ۱۰ میلیارد دلاری با پاکستان را در پی داشته است، آمریکا در ادامه رویکرد تکراری خود مبنی بر سنگ اندازی در روابط اسلام آباد - تهران، پاکستان را برای تحریم احتمالی درصورت گسترش روابط با ایران تهدید کرد.

دیگر خبرها

  • وزیرخارجه پاکستان: سفر رئیسی حائز اهمیت است/تحریم‌های آمریکا اهمیتی ندارد
  • سفر رئیسی حائز اهمیت است/ تحریم‌های آمریکا اهمیتی ندارد
  • اسلام‌آباد: سفر رئیس جمهور ایران فرصتی برای تعمیق همکاری‌ها بود
  • سفر موفق رئیس جمهور ایران به اسلام آباد یک «تحول بزرگ» است
  • روایت رسانه‌های پاکستانی از دستاورد‌های اولین سفر رئیس جمهور به اسلام آباد
  • محکومیت تهدید تحریم دولت اسلام آباد از سوی آمریکا
  • بیانیه مشترک ایران و پاکستان در پی سفر رئیسی به اسلام آباد
  • هدفگذاری تهران_اسلام آباد برای رشد ۵ برابری تبادلات تجاری 
  • نگرانی آمریکا از تقویت همکاری‌های تهران و اسلام‌آباد
  • گام بلند ایران و پاکستان برای ارتقای روابط دوجانبه