Web Analytics Made Easy - Statcounter

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون شاخص بورس بازهم قرمز شد، ارزش سهام عدالت و دارایکم، دستور رییس سازمان بورس برای تعیین تکلیف نماد شستا، عرضه اوراق اسلامی در بورس با نرخ سود سالانه ۱۸ درصد، حضور بایدن در مسند ریاست‌جمهوری دلار را ضعیف‌تر می‌کند، قیمت سکه به چند میلیون تومان رسید؟ و تزریق امید به بازار‌های مالی با اعلام خبر کشف واکسن کرونا را در بر دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

شاخص بورس بازهم قرمز شد

شاخص کل با 3252 واحد کاهش معادل منفی 0.27 درصد به یک میلیون و 211 هزار و 910 واحد، شاخص‌ قیمت وزنی - ارزشی با 850 واحد کاهش معادل منفی 0.27 درصد به 316 هزار و 944 واحد، شاخص کل هم وزن با 1206 واحد کاهش معادل منفی 0.33 درصد به 364 هزار و 873 واحد، شاخص قیمت هم وزن با 790 واحد کاهش معادل منفی 0.33 درصد به 238 هزار و 966 واحد، شاخص آزاد شناور با 3825 واحد کاهش معادل منفی 0.23 درصد به یک میلیون و 640 هزار و 891 واحد، شاخص بازار اول با 940 واحد کاهش معادل منفی 0.11 درصد به 829 هزار و 420 واحد و شاخص بازار دوم با 12197 واحد کاهش معادل منفی 0.45 درصد به 2 میلیون و 673 هزار و 239 واحد رسید. در نیمه دوم داد و ستدهای امروز بورس، در 866 هزار و 240 نوبت معاملاتی، 9 میلیارد و 82 میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش 60 هزار و 526 میلیارد ریال در بورس معامله شد.

سهامداران هنوز هم منتظر شرایط بهتری هستند

عظیم ثابت کارشناس بازار سرمایه گفت: بهتر است سهامداران با صبوری و سرمایه گذاری بلند مدت سرمایه گذاری را دنبال کنند نه معاملات لحظه ای. امید می رودکه به زودی گشایش های جدید اقتصادی را شاهد باشیم که نتیجه آن برقراری شرایط بهتر اقتصادی خواهد بود و بازار سرمایه هم یکی از ارکان اقتصاد است. ریزش های اخیر تا حدودی حاکی از خروج نقدینگی از بازار است، اما به این معنی نیست که این نقدینگی وارد بازار دیگری شده باشد ، بلکه سهامداران هنوز هم منتظر شرایط بهتری هستند تا بار دیگر نقدینگی را وارد این بازار کنند. /سنا

ارزش سهام عدالت و دارایکم در 20 آبان 99

بر این اساس ارزش سهام عدالت 532 هزار تومانی به 8 میلیون و 938 هزار و 64 تومان رسید. بدین ترتیب ارزش 60 درصد سهام عدالت برای فروش حدود 5 میلیون و 362 هزار و 838 تومان می باشد. اُفت 0.2 درصدی ارزش سهام عدالت در روز جاری موجب شد تا ارزش این سهام در مقایسه با روز گذشته 26 هزار و 656 تومان کاهش یابد. همچنین قیمت پایانی هر واحد از دارایکم با افزایش 2.37 درصدی نسبت به روز معاملاتی گذشته 18 هزار و 111 تومان معامله شد تا ارزش 200 واحد از اولین ETF دولتی به 3 میلیون و 622 هزار و 200 تومان افزایش پیدا کند. البته در معاملات روز جاری آخرین قیمت معامله شده برای هر واحد از دارایکم با 1.75 درصد رشد نسبت به روز معاملاتی قبل به 18 هزار تومان افزایش یافت.

قالیباف: وضعیت بورس اصلا مورد قبول نیست

محمد باقر قالیباف در نشست با وزیر اقتصاد و رییس سازمان بورس بر لزوم اثربخشی سریع و ملموس اقدامات وزارت اقتصاد و سازمان بورس در این خصوص تاکید کرد و اظهار داشت: اعتماد مردم، بزرگترین سرمایه نظام است و نباید آن را تخریب کرد. هرگونه اقدامی که موجب صدمه به این اعتماد عمومی شود، غیر قابل قبول است. بازار سرمایه باید با حفظ ویژگی نقدشوندگی به عنوان مهمترین منبع تامین مالی تولید مورد اعتماد مردم باشد. رییس مجلس با اشاره به اختیارات وسیع وزارت اقتصاد و سازمان بورس در اداره حرفه ای این بازار و صیانت از رونق بازار سرمایه تصریح کرد: وضعیت فعلی این بازار اصلا مورد قبول نیست و باید این رویه اصلاح شود و اعتماد به بازار برگردد همچنان که مردم با ترغیب دولت سرمایه خود را به این بازار آوردند، پاسخ اعتماد خود را هم باید بگیرند.

دستور ‌رییس سازمان بورس برای تعیین تکلیف نماد شستا

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: به شرکت بورس اوراق بهادار تهران اعلام شده تا هر چه سریعتر نماد شستا و سایر نمادهای متوقف را تعیین تکلیف کند. البته به این نکته باید توجه داشت که خود ناشرین حتماً باید فرآیند بازارگردانی و تداوم آن را مدنظر قرار دهند و در راستای نقدشوندگی سهام خود کوشا باشند، این موضوع یک اصل مهم در سرمایه گذاری است. چنانچه ناشری این مهم را رعایت نکند، سازمان بورس و اوراق بهادار از اختیارات قانونی خود در راستای صیانت از حقوق سهامداران استفاده خواهد کرد.

عرضه اوراق اسلامی در بورس با نرخ سود سالانه ۱۸ درصد وزارت اقتصاد اوراق مالی اسلامی را با نرخ سود اسمی سالانه ۱۸ درصد و با تاریخ سررسید آبان ۱۴۰۴ را حداکثر تا نیمه اول آذر امسال در بازار سرمایه عرضه می‌کند. افزایش نرخ خرید و فروش دلار در صرافی ملی در معاملات امروز (سه شنبه بیستم آبان ماه ۹۹) هر اسکناس دلار آمریکا در صرافی‌های بانکی و مجاز سطح کشور به نرخ ۲۶۱۰۰ تومان از مردم خریداری و در مقابل به قیمت ۲۷۱۰۰ تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته ‌شد که نسبت به روز قبل، ۲۳۰۰ تومان گران‌تر شده است. همچنین هر اسکناس یورو به قیمت ۳۱۰۵۰ تومان از مردم خریداری و در مقابل به قیمت ۳۲۰۵۰ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته شد که نسبت به روز دوشنبه، ۲۷۵۰ تومان افزایش نرخ دارد. رئیس دفتر رئیس جمهور: به دنبال گرانی دلار نیستیم محمود واعظي اين ادعا یعنی «مانع‌تراشي دولت در مسير كاهش نرخ ارز» را كاملا غلط خواند و گفت: اين ادعايي است كه هر چند وقت يك بار از سوي برخي محافل عليه دولت مطرح مي‌شود در حالي كه هم طراحان و هم منتشركنندگان آن مي‌دانند چنين حرفي چقدر غلط، متناقض و بي‌اساس است. واعظي با بيان اينكه از زمان خروج آمريكا از برجام، دولت مستمرا در دو جبهه جنگيده است، خاطرنشان كرد: دولت از يك طرف با تحريم‌هاي بي‌سابقه آمريكا مقابله كرده تا جنگ اقتصادي تمام‌عياري كه عليه ايران آغاز كردند، خنثي شود، و از طرف ديگر در تمام اين مدت با سوداگران و كاسباني كه از شرايط تحريمي ارتزاق مي‌كنند، در نبرد بوده است. 

وي افزود: اين سوداگران تحت هر شرايطي به دنبال مطامع خود هستند و براي اين كار ابايي از بي‌ثبات‌سازي اقتصاد و ايجاد تنش و نوسان در بازاراهاي مختلف ندارند. به همين منظور هميشه در راستاي موفق نشدن سياست‌هاي ثبات‌ساز و كنترلي دولت حركت مي‌كنند. رئيس دفتر رئيس‌جمهور تامين كالاهاي اساسي مورد نياز مردم و تامين مواد اوليه كارخانجات را دو سياست مبنايي دولت در سالهاي تحريم دانست و خاطرنشان كرد: دولت همواره تلاش كرده كالاهاي اساسي مورد نياز مردم اولا به وفور و ثانيا با قيمت منطقي به دست آنها برسد، از سوي ديگر به دنبال اين بوده كه با تامين مواد اوليه كارخانجات، چرخ توليد در كشور متوقف نشود. اين عضو كابينه تدبير و اميد افزود: ادعاي تمايل دولت به گراني ارز در درون خود داراي تناقض است. دولتي كه تمام هم‌وغم خود را  بر كنترل قيمت كالاهاي اساسي و تامين مواد اوليه كارخانه‌جات قرار داده، چطور ممكن است متمايل به افزايش نرخ ارز باشد. دولت نه تنها از گراني ارز هيچ نفعي نمي‌برد، بلكه بارها كرده كه كه نرخ فعلي ارز را غيرواقعي و زيان‌بار مي‌داند.  واعظي طرح چنين ادعايي عليه دولت را كاملا مغرضانه دانست و اذعان داشت:  اين تحليل مغرضانه زاييده ذهن كاسبان تحريم و سوداگراني است كه به دنبال متلاطم كردن جو بازارهاي مختلف و انحراف افكار عمومي هستند. 

حضور بایدن در مسند ریاست‌جمهوری دلار را ضعیف‌تر می‌کند

کارشناسان بانک سی تی آمریکا اعلام کردند با روی کار آمدن جو بایدن، نامزد دموکرات کارزار انتخابی در آمریکا، حتی اگر شاهد فروکش شدن بحران سیاسی در این کشور باشیم هم ارزش دلار به روند کاهشی خود ادامه خواهد داد. آن‌ها در حالی این ادعا را مطرح می‌کنند که پیش بینی می شود حضور بایدن بتواند به کاهش تنش های تجاری آمریکا با دیگر شرکای تجاری این کشور منجر شود. دیوید بیلین، کارشناس سرمایه‌گذاری، و استیون ویتنگ، استراتژیست و کارشناس ارشد اقتصادی بانک سی تی طی یادداشتی اعلام کردند که پیروزی بایدن به معنی بازگشت به دولتمداری متعارف تر در آمریکاست. وی به عنوان رئیس جمهور تغییرات جدی در سیاست خارجی آمریکا ایجاد خواهد کرد و آمریکا دوباره به سمت متحد شدن با دیگران می‌رود. این کارشناسان معتقدند که بایدن به سیاست استفاده از اهرم تعرفه وارداتی در آمریکا پایان خواهد داد. کارشناسان بانک سی‌تی می‌گویند این اقدام به نفع بازارهای مالی در سراسر جهان و به خصوص بازارهای نوظهور تمام  خواهد شد. این کارشناسان بر این باورند که به احتمال زیاد بیشترین نفع پیروزی بایدن برای تجارت جهانی است. سیاست های تجاری آمریکا وارد فاز قابل پیش بینی تری خواهد شد و دیگر خبری از تشدید تنش تجاری با دیگر شرکا از طریق اعمال تعرفه نیست. کارشاسان بانک سی تی می‌گویند ما پیش بینی می کنیم که به احتمال زیاد بورس بازارهای نوظهور رشد کرده و ارزش دلار پایین تر بیاید.

قیمت سکه به چند میلیون تومان رسید؟

در جریان معاملات امروز سه شنبه، قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید به ۱۳ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان رسید. همچنین قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم ۱۳ میلیون تومان، نیم سکه ۷ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان، ربع سکه ۵ میلیون تومان و سکه یک گرمی ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۱ میلیون و ۲۴۳ هزار و ۱۲۶ تومان است.

تزریق امید به بازارهای مالی با اعلام خبر کشف واکسن کرونا

قطعی شدن کشف واکسن ویروس کرونا در جهان باعث شد تا طی ساعات گذشته شاهد رشد بورس‌های بین‌المللی باشیم. در واقع قطعی شدن اثربخشی واکسن باعث شده تا اطیمنان سرمایه‌گذاران و سهامداران به بهبود اوضاع اقتصاد جهانی افزایش یابد. کریس وستون، کارشناس مؤسسه پپرستون در ملبورن استرالیا، می‌گوید: نتایج اولیه باعث شده تا بازارها جان بگیرند. شرکت فایزر اعلام کرده است که به کمک شرکت بایون تک آلمان واکسنی برای ویروس کرونا ساخته که تا 90 درصد از ابتلای افراد به این ویروس جلوگیری می‌کند.

این نخستین‌بار در جهان است که اثربخش بودن آزمایشات بالینی یک واکسن برای جلوگیری از ابتلا به کرونا تا این حد موفقیت‌آمیز بوده است. در وال‌استریت شاخص داوجونز در معاملات شب گذشته 2.95درصد بالا رفت و S&P500 معادل 1.17 درصد مثبت شد. بورس ژاپن هم در معاملات اولیه 1.5 درصد رشد کرد و مثل روزهای گذشته در بالاترین سطح 29 سال گذشته قرار گرفت. بورس استرالیا نیز 1.4درصد بالا رفت. بازار سهام هنگ‌کنگ هم 1.85 درصد مثبت شد. گستره‌ترین شاخص MSCI آسیا -اقیانوسیه خارج از ژاپن 0.12درصد در معاملات امروز مثبت شد. اذعان شرکت فایزر به ساخت واکسن باعث شد تا ارزش بورس‌های اروپایی به بالاترین میزان در هشت ماه گذشته برسد که البته بخشی از آن مربوط به انتظار برای اجرای سیاست‌های تجاری با ثبات‌تر در آمریکا پس از روی کار آمدن دمکرات‌ها در انتخابات بوده است. شاخص ارزش دلار هم 0.65درصد مثبت شد اما به اعتقاد جوزف کاپورسو کارشناس بانک کامان ولث در استرالیا می‌گوید این روند کوتاه‌مدت است. ین ژاپن در برابر دلار 0.25درصد رشد کرد و به 105.09 ین در برابر دلار رسید. /فارس

خودروساز‌ها دائم می‌گویند: زیان کرده ایم

رضا شیوا رئیس شورای رقابت در نشستی خبری با اشاره و جریان قیمت گذاری خودرو و انتقاداتی که نسبت به آن مطرح است، در رابطه با قیمت گذاری سه ماهه خودروسازها گفت: تا پیش از این بر اساس تورم بخشی سالانه قیمت گذاری می شد ولی اکنون وضعیت اقتصادی و تورم به گونه ای است که این امکان نیست و باید با رشد تورم و افزایش قیمت نهاده های تولید مدت زمان قیمت گذاری محدود شود، با این حال چون ما در قیمت گذاری هزینه سربار را محاسبه نمی کنیم، با وجود سود منطقی برای آنها، دائم خودروسازها می گویند زیان کرده ایم. به گفته وی اکنون زمانی است که نه خودروساز و نه مصرف کننده راضی نیستند. پیشنهاد می کنیم واردات خودرو از کانال واردات بدون انتقال ارز انجام شود و البته نه خودروهای لوکس بلکه خودرهای قابل خرید عامه مردم باشد که تاحدودی در بهبود وضعیت موجود می تواند موثر باشد.

نظر رئیس تویوتا در مورد تسلا آکیو تویودا، رئیس شرکت تویوتا‌موتور در پاسخ به برخی از پرسش‌های خبرنگاران در مورد تسلا گفت که شرکتش برخلاف تسلا، یک خودروساز واقعی است؛ اما مشکل آن است که تویوتا در رقابت برای تولید خودروهای برقی از تسلا عقب افتاده است. در حالی‌‌که تویودا در ابتدای صحبت‌های خود به تعریف و تمجید از تسلا پرداخت اما عنوان کرد که تسلا بیشتر بر پایه رویا بنا شده است، نه واقعیت. او درحالی‌که اذعان کرد ارزش تسلا بیشتر از کل ارزش هفت خودروساز ژاپنی است، تاکید کرد که تویوتا می‌تواند در زمینه‌هایی نظیر تولید سود از به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری، انرژی‌های تجدید‌پذیر و کاهش آلایندگی خودروها از تسلا بیاموزد. رئیس بزرگ‌ترین خودروسازی ژاپن همچنین به رشد قیمت سهام تویوتا اشاره کرد و گفت که شرکتش اقدام به راه‌اندازی «موسسه تحقیقات تویوتا» کرده است تا به این خودروساز اجازه دهد تا استراتژی «نخست نرم‌افزار» را دنبال کند.  

 

منبع: تابناک

کلیدواژه: انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 جو بایدن محمود یاوری جنگ ناگورنو قره باغ 2020 نرخ دلار بورس انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 جو بایدن محمود یاوری جنگ ناگورنو قره باغ 2020

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۳۲۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورس همچنان ریزشی؛ سهامداران نگران شدند

فرارو، شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز بازار سرمایه با کاهش ۱۲ هزار و ۲۲۶ واحدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۲۶۸ هزار و ۸۴۵ واحدی قرار گرفت و برای سومین روز متوالی در هفته جاری، نزولی شد.

به گزارش فرارو، در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل هم‌وزن بورس، نیز با کاهش ۶ هزار و ۱۸ واحدی در ارتفاع ۷۵۰ هزار و ۸۰۴ واحدی قرار گرفت.

در جریان معاملات بازار سهام، ارزش بازار بورس تهران به ۷۸ همت و ۳۹۰ میلیارد تومان رسید و تعداد ۲۹۵ هزار و ۴۷۰ معامله مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش معاملات امروز نیز به ۳۶ همت و ۱۸ میلیارد تومان رسید.

گفتنی است، نماد‌های فولاد، فملی، شپنا، شبندر، وبملت و فارس بیشترین تاثیر بر ریزش و نماد وامید بیشترین تاثیر بر رشد شاخص کل بورس تهران، داشتند.

شاخص کل فرابورس ایران نیز با ریزش ۱۸۹ واحدی در ارتفاع ۲۵ هزار و ۹۹ واحدی قرار گرفت و ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به ۱۳ همت و ۸۵۸ میلیارد تومان رسید.

ارزش بازار پایه فرابورس ایران به ۳ همت و ۳۰۹ میلیارد تومان رسید و تعداد ۱۵۸ هزار و ۵۱۷ معامله مورد دادوستد قرار گرفت.

لازم به ذکر است، نماد‌های فجهان، خاور، مادیرا، بپاس، دماوند، هرمز و سپیدار بیشترین تاثیر بر ریزش شاخص کل فرابورس ایران، داشتند.

دیگر خبرها

  • کدام خودروی سایپا 700 میلیون تومان شد؟
  • تویوتا به دنبال فرصت در آفریقا
  • بورس همچنان ریزشی؛ سهامداران نگران شدند
  • گزارش بورس امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • قیمت طلا به ۲۳۳۱ دلار رسید
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
  • جزئیات مهم از افزایش سرمایه سنگین نماد‌های بورسی
  • شاخص بورس ۲۰ هزار واحد کاهش یافت
  • گزارش بورس امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • وضعیت بازار ملک در تهران / دلالان از بازار مسکن راضی نیستند!