Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، دکتر یحیی میرزاده بهداشت محیط را راهبرد کلیدی نظام سلامت در مبارزه با همه گیرشدن بیماری‌ها بر شمرد و افزود: بازرسان بهداشت محیط و حرفه‌ای این شهرستان فعالیت روزانه مشاغل را در رابطه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در راستای کنترل بیماری کرونا به طور مستمر رصد می‌کنند.

 وی ابراز کرد: بازدیدها به صورت شبانه روزی از واحدهای صنفی این شهرستان که ارتباط مستقیم با سلامت اقشار مختلف جامعه دارد انجام گرفته که بیشتر بازدیدها از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 رئیس مرکز بهداشت شهرستان بندرعباس در خصوص تعطیلی و پلمپ واحدهای متخلف گفت: از اسفند ماه ابتدای تشدید نظارت سلامت محیط در خصوص پیشگیری از کرونا ویروس تاکنون 2 هزار و 787 مورد از واحدهای مختلف بازدید شده که تخلف بهداشتی داشته اند پلمپ شده‌اند.

وی بازدید از نانوایی ها را از موارد مهم بازدید برشمرده و گفت: 161 مورد نانوایی درپی بازید کارشناسان بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان بندرعباس به دلیل عدم رعایت بهداشت فردی و شیوه نامه های بهداشتی در محیط کار پلمب شده است.

 دکتر یحیی میرزاده بیان کرد: اماکنی که شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند ابتدا اخطاریه دریافت می‌کنند و در صورت توجه نکردن به اخطاریه و رعایت نکردن بهداشت پلمب می‌شوند.

به گفته وی، طی نظارت‌های بهداشت محیط از شروع کرونا در شهرستان بندرعباس تاکنون 10هزار و 997 مورد واحدهای صنفی متخلف؛ اخطاریه معرفی به دادگاه و مراجع قضایی صادر شده است.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بندرعباس با تاکید بر رعایت شیوه های نامه های بهداشتی گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اجرای صحیح فاصله‌گذاری اجتماعی توسط مردم، سلامت جامعه را به همراه دارد.

دکترمیرزاده در خصوص سامانه شکایات گفت: این سامانه برای رسیدگی به شکایات همشهریان در حوزه تخلفات بهداشتی ‌است. شهروندان می‌توانند هرگونه تخلف بهداشتی در سطح شهر اعم از اغذیه‌ فروشی‌‍‌ها، ادارات، کارخانه‌ها و مراکز بهداشتی را به سامانه 3118 و 190 اطلاع دهند.

وی افزود: همکاران ما در این سامانه به شکایات مردمی سریعا رسیدگی می‌کنند و مسئولان بهداشت حرفه‌ای و بهداشت محیط به این مراکز متخلف اعزام می‌شوند تا موضوع را پیگیری کنند.

انتهای پیام/ 88055

منبع: فارس

کلیدواژه: میرزاده بهداشت بندرعباس هرمزگان تخلفات بهداشتی بندرعباس شهرستان بندرعباس بهداشت محیط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۳۳۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب۲ تالار متخلف در صومعه‌سرا

ایسنا/گیلان سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان صومعه‌سرا از پلمب ۲ تالار پذیرایی متخلف به علت عدم رعایت قوانین مربوطه خبر داد.

سرهنگ جعفر عدلی‌مژدهی امروز، هشتم‌ اردیبهشت‌ماه در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به تلاش‌های شبانه‌روزی پلیس در راستای پیشگیری از وقوع جرائم، اظهار کرد: پلیس با تشدید اقدامات کنترلی و نظارتی خود بر واحدهای صنفی، درصدد کاهش جرائم است.

وی با بیان اینکه با هدف ساماندهی و تحقق برنامه‌های پیشگیرانه در تالارهای پذیرایی، طرح کنترل و نظارت بر این اصناف توسط ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی طی چهار روز گذشته در شهرستان صومعه‌سرا به مرحله اجرا درآمد، افزود: در این مدت شش تالار مورد بازدید قرار گرفت.

سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان صومعه‌سرا با اعلام اینکه در این راستا برای یک واحد اخطار پلمب صادر، به سه واحد تذکر داده و دو واحد صنفی متخلف نیز به علت عدم رعایت قوانین مربوطه پلمب شد و از ادامه فعالیت آن‌ها جلوگیری به عمل آمد، تصریح کرد: متصدیان واحدهای صنفی متخلف با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

این مقام انتظامی در پایان از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف در اصناف، موضوع را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کشف و ضبط بیش از ۴ تن لبنیات سنتی غیربهداشتی در کرمانشاه
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • مراسم تودیع و معارفه مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سیریک
  • پلمب واحد صنفی متخلف در بویین میاندشت
  • پلمب۲ تالار متخلف در صومعه‌سرا
  • پزشک متخلف در یکی از روستا‌های تالش دستگیر شد
  • پزشک متخلف در یکی از روستاهای تالش دستگیر شد
  • پلمب ۱۸ واحد صنفی متخلف در اهر
  • توقیف ۲۰ خودرو متخلف تخلیه غیرمجاز نخاله‌های ساختمانی در پردیس
  • زنگ سلامت در مدارس دامغان به صدا درآمد