Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ،  اسماعیلی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: شورای فرهنگ  عمومی در استان قزوین با حضور در برنامه گفت وگوی ویژه خبری شبکه قزوین، گفت: فلسفه وجودی تشکیل شورای فرهنگ عمومی، جلوگیری از موازی کاری‌های دستگاه‌های فرهنگی است و باید میان دستگاه‌های دولتی و غیردولتی حوزه فرهنگ اتحاد ایجاد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسماعیلی تصریح کرد: موازی کاری فرهنگی و جزیره‌ای عمل کردن در آن باعث هدر رفت منابع مالی و انسانی و خنثی کردن فعالیت‌های نهاد‌های فرهنگی می‌شود و باید شاهد هم افزایی میان دستگاه‌های متولی فرهنگ در استان باشیم.

او اضافه کرد: شورای فرهنگ عمومی در استان سه وظیفه شناخت فرهنگ عمومی بر اساس شاخص‌های فرهنگی تدوین شده، اصلاح و ارتقای فرهنگی عمومی و همچنین نظارت و پیگیری مصوبات این شورا را بر عهده دارد.

وی افزود: تمام تصمیمات مهم حوزه فرهنگی که لازم الاجراست در شورای فرهنگ عمومی استان اتخاذ می‌شود.

اسماعیلی به احیا و تقویت شورای فرهنگ عمومی در استان اشاره و خاطرنشان کرد: بنا به دلایل مختلفی جلسات شورای فرهنگ عمومی در استان برگزار نمی‌شد که از شهریور ماه سال گذشته تا به امروز ۵ جلسه برگزار شده و جلسه ششم نیز هفته آینده برگزار می‌شود.

وی افزود: در جلسات شورای فرهنگ عمومی در استان به موضوعاتی از جمله مسائل فرهنگی مبتلابه کرونا و فرهنگ در استان و همچنین فعالیت‌های قرآنی و دفاع مقدس پرداخته شده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین تصریح کرد: به فرهنگ باید با نگاه جامع، کلی و بلند مدت نگاه کرد چرا که نتایج مصوبات و اقدامات فرهنگی به زودی محقق نمی‌شود.

وی افزود: در استان باید هم نگاه بلند مدت و هم کوتاه مدت در زمینه فرهنگ عمومی باید داشته باشیم.

اسماعیلی گفت: طرح رصد و اندازه گیری سرمایه‌های اجتماعی و فرهنگی استان به تصویب رسیده است و بر اساس این طرح موضوعات مهمی همچون بررسی سرمایه‌های اجتماعی و فرهنگی در روستا‌ها در دست اقدام است.

وی افزود: همچنین تدوین سند جامع توسعه فرهنگی استان قزوین در شورای فرهنگ عمومی استان به تصویب رسیده و با حضور نخبگان در حال تدوین است و این دو طرح مهم تا پایان سال رونمایی می‌شوند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین خاطرنشان کرد: اجرای این دو طرح زمان بر است و از سال گذشته مقدمات اجرایی این دو طرح فراهم شده و شرایط کرونا نیز اجرای این دو طرح از جمله سرمایه‌های اجتماعی و فرهنگی را با کندی روبه رو کرده است.

وی افزود: تمامی فعالیت‌های قرآنی زیر نظر شورای فرهنکی قرآنی استان که از سازمان‌های مختلف دولتی و خصوصی قرآنی تشکیل شده، متمرکز شده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: همچنین کارگروه فضای مجازی استان نیز ساماندهی دستگاه‌های متولی این حوزه را بر عهده دارد.

وی افزود: موضوع شناسایی معضلات فرهنگی و ارتقای شاخص‌های فرهنگی در دستور کار شورای فرهنگ عمومی استان قرار دارد.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: در شورای فرهنگ عمومی استان با همکاری دستگاه‌های فرهنگی درصدد تدوین سند سبک زندگی اسلامی- ایرانی بر اساس سند بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی هستیم.

وی افزود: مصوبات شورای فرهنگ عمومی در حکم قانون است و باید از سوی دستگاه‌های فرهنگی اجرا شود و این مصوبات با امضای استاندار به عنوان نماینده عالی دولت به دستگاه‌های فرهنگی ابلاغ می‌شود.

شورای فرهنگ عمومی بزرگترین مرکز تصمیم گیری فرهنگی در استان

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی، نماینده، ولی فقیه در استان نیز گفت: شورای فرهنگ عمومی بزرگترین و اصلی‌ترین مرکز تصمیم گیری فرهنگی در کلان کشور و مراکز استان هاست و اگر این تصمیمات با همراهی و هماهنگی ارکان اصلی فرهنگی در هر استان اتفاق بیفتد کار‌ها به خوبی پیش خواهد رفت و آسیب‌ها و آفت‌ها هم می‌توان جلوگیری کرد.

وی افزود: اگر هماهنگی صورت نگیرد بسیاری از سرمایه‌های فرهنگی صرف تقابل‌ها خواهد شد.

نماینده، ولی فقیه در استان خاطرنشان کرد: امیدواریم همه با اتحاد در یک جهت مشخص وارد میدان حمایت از فرهنگ عمومی شوند.

وی افزود: هر روز شاهد این هستیم که نگاه فرهنگ به سرمایه‌های فرهنگی کشور از جمله انقلاب و دفاع مقدس نزدیک شده است.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: ملت ایران پشتوانه فرهنگ عمومی هستند و امیدوارم شاهد پیشرفت مصوبات این شورا در میان مردم باشیم.

وی افزود: فرهنگ عمومی باید توانمندی‌های قرآنی و فرهنگ دینی ما را بر سر سفره مردم بیاورد و به عنوان شاخص و برتری ویژه جامعه ایمانی در مقابل جهانیان به نمایش بگذارد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شورای فرهنگ عمومی ارشاد اسلامی امام جمعه قزوین مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین شورای فرهنگ عمومی در استان شورای فرهنگ عمومی استان دستگاه های فرهنگی دو طرح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۳۳۰۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئولان روش‌های مشارکت مردم در تحقق شعار سال را تبیین کنند

حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه، در جلسه شورای فرهنگ عمومی آذربایجان‌غربی گفت: نامگذاری امسال که از سوی رهبر معظم انقلاب ترسیم شده، در هیچ یک از ایام نباید فراموش شود و مسئولان باید روش‌های مشارکت مردم در راستای تحقق شعار سال و جهش تولید را تبیین کرده و زمینه تشویق و تهییج مردم برای مشارکت در این امر مهم را فراهم کنند.

وی افزود: شورای فرهنگ عمومی محلی برای سیاست گذاری در راستای تحقق شعار سال است و مدیران اقدامات لازم برای تحقق این امر مهم را بررسی کردند تا به صورت مصوبه ابلاغ شود.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی در ادامه با اشاره به عملیات «وعده صادق» هم گفت: این عملیات در نوع خود بی نظیر بود و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نشان داد که هیمنه رژیم صهیونیستی، خیالی باطل است.

وی افزود:باید اقدامات تمهید شده برای بهبود وضعیت سلامت در کشور و ارتقای شاخص‌های سلامتی اقشار مختلف در دستور کار جدی شورای فرهنگ عمومی قرار گیرد.

امام جمعه ارومیه با ابراز نگرانی از کم تحرکی بخش قابل توجهی از جامعه افزود: رقم ۷۹ درصدی ذکر شده در این خصوص در کشور قابل قبول نیست و باید برای تحرک بیشتر اقشار مختلف تلاش زیادتری صورت گیرد.

گفتنی است؛ مباحث فرهنگی مربوط به شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم»  بررسی «سند برنامه ارتقای فرهنگ سلامت» مصوبه هشتصدمین جلسه شورای فرهنگ عمومی کشور مورخ ۱۳‏/۴‏/۱۴۰۲ جهت اجرایی سازی آن در استان t تشریح سند ترویج فرهنگ ورزش همگانی توسط مدیر کل ورزش و جوانان استان، و بررسی اولویت‌های فرهنگی سال ۱۴۰۳ از جمله مباحث مطرح شده در این جلسه بود.

دیگر خبرها

  • سازوکار تحقق مشارکت مردمی در جهش تولید معرفی شود
  • جلسه شورای فرهنگ عمومی - ساری
  • همه مسئولان باید برای اجرای طرح نور کمک کنند
  • نقشه مهندسی فرهنگی خراسان جنوبی رونمایی می‌شود
  • نقشه مهندسی فرهنگی خراسان جنوبی آماده رونمایی است
  • لزوم توجه به باورهای فرهنگی جامعه
  • کار قرارگاهی، زمینه‌ساز حرکت صحیح و اثرگذار در عرصه فرهنگ
  • طرح تدبر در سوره نور در خراسان جنوبی اجرایی می شود
  • نگاه قرارگاهی در حوزه فرهنگ استان کرمانشاه
  • مسئولان روش‌های مشارکت مردم در تحقق شعار سال را تبیین کنند