Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور خارجه آمریکا دربیانیه‌ای اعلام کرد که وزارتخانه تحت امرش با فروش حداکثر ۵۰ فروند جنگنده اف-۳۵ و تسلیحات دیگری از جمله ۱۸ فروند پهپاد ام‌کیو-۹ به امارات موافقت کرده است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا سه‌شنبه شب طی بیانیه‌ای از موافقت وزارتخانه تحت امرش با فروش جنگنده‌های اف-35 و تسلیحات پیشرفته دیگر به امارات خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مایک پامپئو در این بیانیه اظهار داشت: «امارات متحده عربی یک شریک امنیتی قدیمی و حیاتی برای ایالات متحده است. امروز به دستور من، وزارت امور خارجه رسماً تصمیم ما مبنی بر موافقت با درخواست امارات متحده عربی برای خرید تسلیحات پیشرفته به ارزش 23.37 میلیارد دلار را به اطلاع کنگره خواهد رساند.»

وی افزود: «این موافقت شامل حداکثر 50 فروند اف-35 لایتنینگ به ارزش 10.4 میلیارد دلار، 18 فروند هواپیمای بدون سرنشین ام‌کیو-9بی به ارزش 2.97 میلیارد دلار و مجموعه‌ای از مهمات هوا به هوا و هوا به زمین به ارزش 10 میلیارد دلار می‌شود.»

وزیر امور خارجه آمریکا خاطرنشان کرد: «این مسئله [موافقت با فروش تسلیحات جدید] نشان از عمیق‌تر شدن روابط ما با امارات متحده عربی و توجه ما با نیاز این کشور برای توانمندی‌های دفاعی پیشرفته برای بازدارندگی و دفاع از خود در برابر تهدیدهای فزاینده از جانب ایران است.»

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مایک پامپئو جنگنده اف 35 جنگنده اف 35 خارجه آمریکا میلیارد دلار امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۳۳۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عیادت امیرعبداللهیان از دیپلمات وزارت امور خارجه سوریه

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان از دیپلمات وزارت امور خارجه سوریه که در جریان حمله موشکی - تروریستی رژیم صهیونیستی به سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق به شدت مجروح شد و برای تکمیل روند درمان به تهران منتقل گردیده، عیادت کرد.

وی در این عیادت که با حضور کادر پزشکی مسؤول درمان ایشان انجام شد، ضمن احوال‌پرسی از دیپلمات سوری، در جریان آخرین پیشرفت‌ها در وضعیت پزشکی و درمانی او قرار گرفت و برای ایشان از درگاه خدای سبحان شفای عاجل مسألت نمود.

لازم به ذکر است امیرعبداللهیان پس از حمله موشکی رژیم صهیونیستی اسرائیل به سفارت ایران در دمشق ضمن سفر به سوریه، در حاشیه برنامه‌ها، با حضور در بیمارستان مرکزی دمشق، به همراه فیصل مقداد وزیر خارجه سوریه از این دیپلمات عیادت کرد.

کد خبر 6095122

دیگر خبرها

  • پرده تزویر از چهره مدعیان دروغین آزادی بیان برافتاده است
  • دست رد امارات بر سینه پنتاگون/ چراغ سبز دوحه به استقرار جنگنده‌ها
  • جابجایی جنگنده‌های آمریکایی در خلیج فارس
  • جنگنده‌های آمریکا از پایگاه امارات به قطر منتقل شدند
  • آمریکا در حال کار بر روی یک توافق امنیتی بلندمدت با اوکراین است
  • آمریکا از چین و روسیه خواست کنترل سلاح‌های هسته‌ای را به «هوش مصنوعی» نسپارند
  • عیادت امیرعبداللهیان از دیپلمات وزارت امور خارجه سوریه
  • فشار آمریکا و متحدانش به امارات برای جلوگیری از دور زدن تحریم‌های روسیه
  • هدف آمریکا از خرید ۸۱ فروند جنگنده روسی از قزاقستان چیست؟
  • بلینکن: اکنون زمان آن است که حماس وارد عمل شود