Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-30@18:01:57 GMT

عملیات متروی تهران آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۳۳۸۱۶

عملیات متروی تهران آغاز شد

عملیات احداث مترو تهران آغاز شد. عملیات حفاری و خاکبرداری مترو پس‌از چندین سال وقفه در 4 نقطه از شهر تهران شروع شد.

   محمدنبی حبیبی، شهردار تهران به‌همراه تنی چند از مسئولان ذیربط، از محل قورخانه سابق (میدان امام خمینی) که قرار است مسیر خط یک مترو از آن عبور کند، بازدید کرد. ساختمان قورخانه سابق تخریب و زمین این محل تسطیح شده و هم اکنون عملیات خاکبرداری در این منطقه بی‌وقفه ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
عملیات حفاری و خاکبرداری هم اکنون در مناطق زیر آغاز شده است: ۱- در منطقه عباس آباد به‌منظور احداث تونل به طرف خیابان شهید دکتر مفتح (مسیر خط ۱). ۲- در میدان امام خمینی (قورخانه سابق) جهت احداث تونل به طرف شمال (مسیر خط ۱). ۳- در منطقه دردشت تهرانپارس به منظور احداث تونل به طرف میدان امام خمینی (مسیر خط ۲). 4- در منطقه پادگان حر برای احداث تونل به طرف اتوبان کرج (مسیر خط ۲). لازم به ذکر است که احداث مترو تهران قبل از انقلاب قرار بود توسط یک شرکت فرانسوی انجام شود اما پس از پیروزی انقلاب انجام این پروژه عظیم به متخصصان و کارشناسان داخلی سپرده شده است و کارکنان کشوردر مدت زمانی معادل یک هفتم و با هزینه‌ای معادل یک بیستم هزینه مورد درخواست شرکت‌های خارجی، دستگاه حفاری شماره یک مترو تهران را تعمیر، نصب و راه‌اندازی کرده‌اند. روزنامه اطلاعات- چهارشنبه 19 شهریور 1365  

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: مسیر خط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۳۳۸۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی دستاوردها و زندگی مشاهیر هدف مهم احداث باغ مشاهیر است

مدیرعامل سازمان عمران شهرداری اصفهان با بیان اینکه عملیات اجرایی عملیات اجرایی احداث باغ مشاهیر با احداث مسیرها و خیابان‌های پیرامون پروژه آغاز شده است، گفت: معرفی ارزش‌ها، دستاوردها و زندگی مشاهیر از اهداف ساخت باغ مشاهیر است.

امیرعباس رحمتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آغاز عملیات اجرایی احداث باغ مشاهیر در محدوده منطقه ۵ شهرداری اصفهان اظهار کرد: با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته، عملیات اجرایی این پروژه از بیست‌وپنجم فروردین سال جاری آغاز شده است.

وی با بیان اینکه پروژه احداث باغ مشاهیر با اعتباری بالغ‌بر ۱۸ میلیارد ریال درحال انجام است و ماموریت سازمان اجرای پیاده‌روسازی، فضای سبز و مسیر عبوری رینگ پیرامونی باغ مشاهیر است.

مدیرعامل سازمان عمران شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: در این پروژه بیش از ۱۹۰۰۰ مترمربع زیرسازی می‌شود و پس از آن حدود ۴۷۰۰ تن آسفالت انجام خواهد شد.

کد خبر 749255

دیگر خبرها

  • احداث «مشهد - گلبهار - چناران» سرعت می‌گیرد
  • عملیات اجرایی احداث کمربندی شهر مهاباد آغاز شد
  • عملیات اصلاح هندسی و احداث دوربرگردان در بلوار ارم اجرایی شد
  • آغاز ساخت ایستگاه مترو بازارک رباط کریم
  • احداث بوستان ۲۲۰۰۰ متری در منطقه ۱۶
  • معرفی دستاوردها و زندگی مشاهیر هدف مهم احداث باغ مشاهیر است
  • پیشرفت ۸ درصدی عملیات اجرایی احداث باغ مشاهیر
  • مدیریت ششم تکمیل خط ۶ و ۷ است سال گذشته ایستگاه های مهمی در این دو خط راه اندازی شد
  • از آغاز عملیات احداث خط ۱۱ تا نوسازی ۱۴۵۷ تاکسی
  • تابستان ۱۴۰۴ حفاری خط ۲ متروی شیراز به اتمام می‌رسد