Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون پژوهشی و تحصیلات تکمیلی پژوهشگاه مواد و انرژی درباره اخذ مجوز جذب ۱۲ هیئت علمی تا پایان سال ۱۴۰۰ و شیوه برگزاری دوره‌های آموزشی و پژوهشی دانشجویان ورودی جدید توضیح داد.

سعید حصارکی، معاون پژوهش و تحصیلات تکمیلی پژوهشگاه مواد و انرژی در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، درباره جذب و پذیرش چندنوع پژوهشگر بیان کرد: تعدادی از افراد بعنوان عضو هیئت علمی جذب می‌شوند که فعالیت‌های پژوهشی محورکار آن‌ها بوده و درحال حاضر تعدادشان در پژوهشگاه ۷۰ نفر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حصارکی با بیان اینکه باید نیرو‌های تازه‌ای را جایگزین افراد بازنشسته کنیم، ادامه داد: طبق مجوز‌های هیئت امنا و وزارت علوم تا پایان سال ۱۴۰۰ مجوز جذب ۱۲ هیئت علمی را داریم که امسال حداکثر ۳ نفر آن‌ها را جذب می‌کنیم و مابقی سال آینده جذب خواهند شد.

وی با اشاره به پژوهشگران پسادکتری بیان کرد: این دسته از پژوهشگران افرادی هستند که با مدکر دکتری تمایل دارند برای مشارکت در طرح‌های پژوهشگاه جذب شوند. در این زمینه مطابق با دستورالعمل وزارت علوم یک دستورالعمل داخلی تدوین کرده و نسبت به جذب پژوهشگر پسا دکتری اقدام می‌کنیم.

معاون پژوهش و تحصیلات تکمیلی پژوهشگاه مواد و انرژی با بیان اینکه درسال ۹۹ تاکنون حدود ۴ پژوهشگر پسادکتری جذب شده‌اند، عنوان کرد: وزارت علوم بر روی جذب پژوهشگر تاکید بیشتری دارد و در این رابطه آیین‌نامه‌هایی را تصویب کرده است تا حمایت بیشتری از این افراد داشته باشیم لذا محدودیتی در تعداد جذب این دسته از پژوهشگران نداریم و پروژه‌های پژوهشگاه تعداد آن‌ها را مشخص می‌کند که روند افزایشی نیز دارد.

حصارکی اظهار داشت: دانشجویان نیز در پژوهشگاه علاوه بر گذراندن دوره‌های آموزشی، در دوران تحصیل خود کار پژوهشی اساتید را هم انجام می‌دهند، در این زمینه به دلیل افزایش پروژه‌های مشترک با دانشگاه‌ها، تعداد کار‌های تحقیقاتی هم روبه افزایش است.

به گفته وی؛ این دانشجویان در مقاطع دکتری و کارشناسی ارشد پس از شرکت و پذیرفته شدن در کنکور به پژوهشگاه مواد و انرژی راه پیدا می‌کنند و به تحصیل و انجام کار‌های پژوهشی می‌پردازند.

معاون پژوهشی و تحصیلات تکمیلی پژوهشگاه مواد و انرژی با بیان اینکه ظرفیت اعلام شده امسال آن‌ها برای جذب حدود ۱۰۰ دانشجوی ارشد و دکتری بوده است، گفت: بحث پژوهش برای ما اهمیت بسیاری دارد و برای این منظور اعتباراتی را در نظر گرفته‌ایم که به پژوهشگران و اعضای هیئت علمی اختصاص می‌دهیم.

وی ادامه داد: یکی از اتفاقات مهمی که در پژوهشگاه رخ داده است پروژه‌های قراردادی و فناوری است که از سال گذشته با برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته حمایت بیشتری کردیم و برای طرح‌هایی که منجر به یک فناوری شود و مورد نیاز جامعه باشد اعتبارات خاصی را اختصاص دادیم. قرارداد‌هایی که از طرف ارگان‌های مختلف به ما واگذار شده است روندی رو به رشد داشته و این امر نشان می‌دهد که به بحث فناوری در این دوره توجه بیشتری می‌شود. میزان قرارداد‌های منعقد شده پژوهشگاه با صنایع امسال حدود ۳ میلیارد تومان (بیش از ۴۵ قرارداد) بوده است که نسبت به سال گذشته یک نیم برابر و نسبت به سال‌های ماقبل حدود ۴ برابر شده است.

حصارکی درباره نحوه آموزش به دانشجویان در روز‌های کرونایی اظهار داشت: مطابق دستورالعمل وزارت علوم آموزش‌های ما به صورت مجازی ارائه می‌شود، اما از آنجایی که لازمه پژوهش کار‌های آزمایشگاهی و حضوری است، مطابق با پروتکل‌های معین آن‌ها را پیش می‌بریم. ثبت‌نام دانشجویان ورودی جدید کاملا مجازی بوده و این دسته از دانشجویان خیلی نیاز به حضور در پژوهشگاه ندارند، چون کار‌های عملی و پژوهشی‌شان بعد از دو الی سه ترم دوره آموزشی آغاز می‌شود مگر آنکه ضمن هماهنگی با استاد مربوطه برای انتخاب پروژه نیاز به مشاوره داشته باشند و دراین خصوص به پژوهشگاه بیایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: پژوهشگاه مواد و انرژی جذب اعضای هیئت علمی پژوهشگر معاون پژوهش وزارت علوم هیئت علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۳۴۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گردهمایی بزرگ تاریخ علم

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، گردهمایی بزرگ تاریخ علم در دوشنبه ۱۰ اردیبهشت به کوشش انجمن علمی ژرفا برگزار می‌شود. هدف این گردهمایی شنیدن داستان تاریخ علم از زبان دو پژوهشگر سرشناس برای دستیابی به نگاهی صحیح‌تر به تاریخ علم است.

موضوعات گردهمایی
موضوع سخنرانی دکتر شانت باغرام عضو هیئت علمی دانشکده فیزیک دانشگاه صنعتی شریف، از انقلاب علمی تا علم مدرن است.
 دکتر امیرمحمد گمینی، عضو هیئت علمی پژوهشکده تاریخ علم دانشگاه تهران درباره انقلاب علمی و ورود علوم جدید به ایران سخنرانی خواهد کرد.
معرفی مهمانان
امیرمحمد گمینی، عضو هیئت‌علمی پژوهشکده‌ تاریخ علم دانشگاه تهران، فارغ‌التحصیل رشته‌ تاریخ و فلسفه‌ علم از مؤسسه‌ پژوهشی حکمت و فلسفه‌ ایران است.
از او آثاری چون کتاب «دایره‌های مینایی: پژوهشی در تاریخ کیهان‌شناسی در تمدن اسلامی» و کتاب «مواجهه با داروین» منتشر شده است. فعالیت پژوهشی او در زمینه‌ تاریخ نجوم در ایران و جوامع اسلامی است.
همچنین پژوهش‌هایی در زمینه‌ی تاریخ ورود علوم جدید، از جمله درباره‌‌ نظریه‌ تکامل و نجوم کپرنیکی، به ایران در مجلات پژوهشی داخلی و بین‌المللی منتشر کرده است.

شانت باغرام، کیهان­‌شناس و عضو هیئت علمی دانشکده فیزیک دانشگاه صنعتی شریف است. وی محقق پسا­دکتری در دانشگاه واترلو، موسسه فیزیک نظری پریمیتر در کانادا و همچنین پژوهشکده نجوم پژوهشگاه دانش‌های بنیادی بوده است.
باغرام برندۀ جایزه ابوریحان بیرونی فرهنگستانِ علوم ایران و جایزۀ مرکز فیزیک نظری عبدالسلام در تریسته ایتالیا شده است. او از سال ۱۳۹۳ در دانشگاه صنعتی شریف مشغول بآموزش و پژوهش است.
زمینه پژوهشی دکتر باغرام کیهان شناسی و مطالعه ساختارهای بزرگ مقیاس کیهانی برای فهم ماده تاریک و انرژی تاریک است.

این برنامه دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ساعت ۱۶:۳۰ در دانشگاه صنعتی شریف، دانشکده فیزیک، طبقه منفی ۱، تالار جناب برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان تا یکشنبه ۹ اردیبهشت فرصت دارند با تکمیل فرم زیر، در این برنامه عمومی و رایگان شرکت کنند.

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSe0KHj9EGfrJu-et6NDmgs4v8-prvhjnuJF7uVYXKCYbJrIWA/viewform?usp=sf_link

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برنامه‌ریزی برای پژوهش در محور‌های سوخت پاک و هوش مصنوعی
  • برگزاری کنفرانس فیزیک بنیادی ایران به میزبانی قم
  • اهدای ۸۰ میلیون جایزه برقی با قرعه‌کشی/ از ابتدای خرداد تا پایان شهریور فرصت دارید
  • کنفرانس فیزیک بنیادی ایران ۱۲ اردیبهشت در قم برگزار می‌شود
  • همایش ملی «نماز، دانشگاه، بایسته‌ها و شایسته‌ها» برگزار می‌شود
  • ۱۰ عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی به مرتبه استادی ارتقا یافتند
  • پروفسور‌های ضداسرائیل
  • گردهمایی بزرگ تاریخ علم
  • ببینید | نقشه خیزش اعتراضی در دانشگاه‌های آمریکا
  • هم اندیشی مسئله حجاب؛ حکمرانی نرم و سخت برگزار می شود