Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی رحیمی آذر در گفت و گو با خبرنگار مهر، با اشاره به نوسانات قیمت و افزایش بی رویه نرخ کالاهای اساسی در بازار اظهار کرد: تعزیرات حکومتی دستگاه رسیدگی کننده به تخلفات ارجاع شده از سوی دستگاه‌های اجرایی و یا گزارشات مردمی بوده و وظیفه نظارت ندارد ولی برای کمک به ساماندهی بازار همراه دستگاه‌های متولی در گشت‌های نظارتی شرکت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اقدامات ۷ ماه نخست امسال به خبرنگار مهر گفت: در این مدت ۵۷۵ فقره پرونده در بخش کالا و خدمات، ۶۸۴ فقره پرونده قاچاق کالا و ارز و ۵۱۷ فقره پرونده محصولات و مواد بهداشتی به اداره کل تعزیرات حکومتی استان اردبیل ارجاع داده شده است که با همکاری قضات و شعبات ویژه به ۹۹ درصد از این پرونده‌ها رسیدگی شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل با بیان اینکه این اداره کل با ۴۰ درصد چارت سازمانی به حجم بالای پرونده‌ها در حداقل زمان ممکن رسیدگی می‌کند افزود: تا کنون متهمین ۶ هزار و ۹۴۵ فقره پرونده تخلف مطرح شده در شعبات تعزیرات حکومتی به پرداخت ۱۱۵ میلیارد تومان جزای نقدی محکوم شده اند.

رسیدگی به ۱۴ فقره پرونده قاچاق مهم ملی در اردبیل

وی از رسیدگی به ۱۴ فقره پرونده قاچاق مهم ملی خبر داد و گفت: عمده این پرونده‌ها مربوط به قاچاق خودرو، ارز، برنج بود که با تمام توان با این تخلفات برخورد کرده و جرایم سنگینی را نیز در نظر گرفتیم تا این دلالان دیگر جرأت اقدام به برهم زدن نظم بازار و فشار اقتصادی بر مصرف کننده را داشته باشند.

رحیمی آذر از دیگر پرونده‌های در جریان این اداره کل به موضوع قاچاق گازوئیل اشاره کرد و افزود: خرید و فروش آزاد گازوئیل به صورت آزاد کاملاً تخلف است و در همین رابطه تعدادی دلال شناسایی و دستگیر شدند که در روند رسیدگی به این پرونده مشخص شد تعدادی از مرغداری‌ها سوخت یارانه ای را به این دلالان می‌فروختند تا آنان نیز در بازار آزاد و با قیمت بالا عرضه و یا از کشور خارج کنند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل از دستگیری دلال سابقه دار سوخت گازوئیل خبر داد و گفت: پرونده قاچاق به ارزش بالای ۳۰۰ میلیون تومان در حال رسیدگی است که محکومت برای فروشنده و خریدار در نظر گرفته خواهد شد.

کمبود آرد در استان نداریم / مردم‬ کم فروشی نانوایی‌ها را گزارش کنند

وی از رسیدگی به یک هزار و ۱۶۴ فقره پرونده گران فروشی و ۷۲۰ فقره پرونده کم فروشی در هفت ماه گذشته خبر داد و افزود: در روزهای اخیر با توجه به مشکلاتی که در عرضه نان و آرد به وجود آمده است تیم ویژه گشت و بازرسی متشکل از نماینده دادستان و مدیرکل بازرسی استان، تعزیرات حکومتی به این موضوع ورود کرده و با خاطیان به جد برخورد شده است.

رحیمی آذر با بیان اینکه کمبود آرد در سطح استان نداریم خاطر نشان کرد: عده‌ای از توزیع کنندگان آرد با همدستی کارخانه تولید آرد اقدام به فروش خارج از شبکه آرد کرده بودند که این عوامل شناسایی و مقدار قابل توجهی آرد کشف شده است و نیز برخی از واحدهای نانوایی نیز با کم فروشی آرد یارانه ای و سهمیه ای آن را به صورت آزاد در بازار عرضه می‌کردند که با آنان نیز برخورد شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل ادامه داد: متأسفانه در روزهای اخیر فروش آرد سهمیه ای به نرخ آزاد از سوی برخی از نانوایان متخلف انجام می‌شود که در یک مورد که بعد از ظهر چند روز پیش شخصاً با مشاهده بارگیری آرد به خودروی وانت بار در صحنه حاضر و اقدامات قانونی را اعمال کردیم که برای کاهش این جرایم و برخورد با متخلفین به گزارشات مردمی نیازمندیم.

وی از تشدید برخورد با کسانی که اخلال در عرضه کالاهای اساسی می‌کنند خبر داد و گفت: برای برخورد با این تخلفات از ظرفیت دادستانی‌ها شهرستان‌ها استفاده کرده و در گشت‌های ویژه مشترک دستورات قضائی صادر شده در محل و نیز دستور توزیع کالاهای احتکار و اختفا شده به نرخ دولتی در بین مردم از سوی دادستان‌ها صادر شده است.

ورود جدی دادستانی‌ها به روند کنترل بازار و دفاع از حقوق مصرف کننده

رحیمی آذر با بیان اینکه در برخی تخلفات همچون گران فروشی، کم فروشی، تعزیرات حکومتی فقط می‌تواند پرونده تشکیل داده و جرایم را مشخص کند گفت: تعزیرات حکومتی نمی‌تواند به محض مشاهده تخلفاتی همچون گران فروشی و کم فروشی محل وقوع تخلف را پلمب کند که اخیراً برای پوشش این قانون از ظرفیت دادستان‌ها استفاده کردیم که می‌توانند دستور پلمب محل و عرضه کالا به نرخ مصوب دولتی را صادر کنند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل در ادامه از طرح و رسیدگی به ۴۴ فقره پرونده احتکار، ۴۴ فقره پرونده اختفا و امتناع از عرضه کالا و ۳۵ فقره پرونده عدم اعلام موجودی انبار از ابتدای امسال خبر داد و افزود: تا کنون ۳ هزار ۷۷ مورد بازرسی از سوی تعزیرات حکومتی و سایر دستگاه‌های متولی بازار انجام که در این رابطه ۸۵۵ فقره پرونده برای متخلفین تشکیل شده است که این تعداد پرونده‌ها مربوط به گشت‌های مشترک و نیز گزارشات دریافتی مردمی است.

وی در پایان با اشاره به تشدید کنترل و نظارت بر بازار عرضه کالاهای اساسی و هشدار به سودجویان خاطرنشان کرد: کارشناسان تعزیرات حکومتی استان اردبیل به صورت روزانه نرخ کالاها را پایش می‌کنند و اگر احساس کنند که نرخ کالایی با وجود تولید و توزیع در بازار به صورت غیرمعقول افزایش داشته وارد عمل شده و با سودجویان برخورد می‌کنند.

کد خبر 5068129

منبع: مهر

کلیدواژه: اردبیل تعزیرات حکومتی اردبیل گرانفروشی کم فروشی مواد غذایی کالاهای اساسی قیمت کالاها کنترل بازار ستاد تشدید مبارزه با احتکار ویروس کرونا شیراز شیوع کرونا آمار کرونا بوشهر بارش باران محدودیت های کرونایی شهرکرد ستاد ملی مقابله با کرونا کرمانشاه قزوین احتکار مجلس شورای اسلامی شهرستان کرج مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل پرونده قاچاق فقره پرونده عرضه کالا پرونده ها رحیمی آذر کم فروشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۳۴۶۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسیدگی به پرونده متهمان فروش سوخت یارانه‌ای در تعزیرات حکومتی زنجان

ایسنا/زنجان مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان گفت: پرونده دو متهم فروش سوخت یارانه‌ای در تعزیرات حکومتی زنجان رسیدگی شد.

رضا مظفری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: پرونده قاچاق فروش غیرمجاز ۱۵ هزار و ۶۴۳  لیتر نفت گاز یارانه‌ای به ارزش یک میلیارد و ۱۶۰ میلیون ریال در شعبه ششم بدوی تعزیرات حکومتی زنجان رسیدگی شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی زنجان افزود: شعبه با توجه به مدارک موجود، تخلف را محرز و علاوه بر ضبط کالای کشف شده و تحویل آن به شرکت پخش فرآورده‌های نفتی زنجان برای توزیع در جایگاه‌های سوخت، متخلف را به پرداخت ۲ میلیارد و ۳۱۸ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

او تصریح کرد: شعبه همچنین به دلیل بهای مال از دست رفته، یک میلیارد و ۱۵۹ میلیون ریال معادل ارزش سوخت به جریمه اضافه و متخلف را جمعاً به پرداخت سه میلیارد و ۴۷۷ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی زنجان گفت: بازرسان شرکت پخش فرآورده‌های نفتی گزارش این تخلف را کشف و پرونده آن را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جریمه ۳۸ میلیارد ریالی قاچاقچی هیزم
  • جریمه قاچاقچی سیگار در اردبیل
  • جریمه کابینت ساز متقلب در کرمانشاه
  • ۲ قاچاقچی سوخت یارانه‌ای در زنجان جریمه شدند
  • جریمه سزای گرانفروشی رادیاتور
  • رسیدگی به پرونده متهمان فروش سوخت یارانه‌ای در تعزیرات حکومتی زنجان
  • جریمه نقدی برای متهم پرونده قاچاق دارو در تربت حیدریه
  • جریمه قاچاقچی ۱۷۰ رأس گوسفند مولد در تربت حیدریه
  • محکومیت فروشگاه زنجیره‌ای متخلف در ارومیه
  • جریمه ۳۸ میلیارد ریالی قاچاقچی هیزم در یاسوج