Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/همدان مسئول امور روستایی دفتر نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی از برگزاری نشست تخصصی به دعوت هادی بیگی‌نژاد، نماینده ملایر با حضور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان برای پیگیری مشکلات آب روستاهای این شهرستان خبر داد.

علی رسولی‌جوکار در گفت‌وگو با ایسنا، وصل شدن آب روستای علی آباد دمق را از مصوبات این نشست عنوان و تصریح کرد: با توجه به رفع موانع آبرسانی موجود در روستای زیرآبیه، مسئولان آبفای استان و شهرستان قول دادند ظرف یک ماه آینده با تکمیل پروژه مجتمع آبرسانی شهید شاملو، مشکل آب شرب روستای علی آباد دمق برطرف و پمپاژ آب از چاه حفر شده در روستای زیرآبیه به سمت علی آباد انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اعتباراتی که تاکنون به پروژه سد کلان اختصاص داده شده عمرانی بوده است، اظهار کرد: با توجه به اعتبارات مطالعاتی تخصیص یافته به مجتمع های آبرسانی شهید شاملو و سد کلان با پیشنهاد آبفای استان مقرر شد بودجه ای با عنوان اعتبار اجرایی برای پیگیری و اتمام این پروژه ها در ردیف سازمان برنامه و بودجه کشور اختصاص داده شود.

رسولی‌جوکار به خشک و یا کم آب شدن چاه های روستاهای بهاره، کمری، الفاوت، زمان آباد و منگاوی اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه به بالا بودن بستر زمین در این مناطق که سبب خشک و کم آب شدن قنات ها شده، در این جلسه مقرر شد کارشناسان استانی به همراه رئیس شرکت آبفای شهرستان برای بررسی فنی حفر چاه آب در این پنج روستا اعزام شوند تا جانمایی مناسبی برای حفر قنات های جدید داشته باشند.

این مقام مسئول افزود: با پیگیری های بیگی نژاد، نماینده مردم ملایر در خانه ملت از طریق وزارت نیرو مبلغ سه میلیارد تومان اعتبار برای بررسی و حفر قنات با جانمایی مناسب در این روستاها اختصاص داده شد.

وی ادامه داد: با توجه به بررسی های میدانی انجام گرفته، یکی از مشکلات عمده روستاهای اوچ تپه، گماسا، جوراب، دهلق، توسک علیا و سفلی، کیکله و ده چانه فرسودگی شبکه توزیع آب مصرفی در این مناطق است که مشکلات عدیده ای در زمنیه آبرسانی در این روستاها ایجاد کرده و سبب شده اهالی با قطعی چند روزه آب مواجه شوند.

رسولی‌جوکار از قول تأمین اعتبار به منظور اجرای سه کیلومتر اصلاح شبکه توزیع آب روستاهای نامبرده توسط معاونت برنامه و بودجه آبفا خبر داد و گفت: در راستای اجرای طرح های محرومیت زدایی کشور، اعتباری افزون بر ۴۵۰ میلیون تومان برای پروژه آبرسانی روستای حرم آباد تأمین شده است و در صورت موافقت اهالی، این روستا تحت پوشش شرکت آبفا قرار خواهد گرفت و اقدامات آبرسانی در آنجا اجرا می شود.

وی به مشکلات مخازن آب روستاهای علمدار، عشاق، بابلقانی، مالیچه و جوراب اشاره و تأکید کرد: با توجه به مشکلات مخازن آب این روستاها از قبیل شکستگی، عدم ظرفیت کافی و یا مشکلات بهداشتی، در این نشست مقرر شد اعتبار لازم برای احداث مخازن در این روستاها تأمین شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه ظرفیت فاضلاب شهرستان ملایر پس از اتمام پروژه باید به ۳۵۰ لیتر بر ثانیه برسد، تصریح کرد: در حال حاضر این ظرفیت ۹۰ لیتر بر ثانیه است و چشم انداز ما این است که با پیگیری تخصیص صددرصدی اعتبار سال ۹۸ به ظرفیت ۱۵۰ لیتر بر ثانیه برسیم.

رسولی‌جوکار در پایان با اشاره به ریزش دیواره قنات در روستای ضربعلی، یادآور شد: لایروبی قنات این روستا و نیز اصلاح و تعمیر خطوط لوله گذاری انتقال آب آن از دیگر مصوبات این نشست بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها آبرساني آب آبرسانی به روستاها شرکت آب و فاضلاب مجلس شورای اسلامی علی آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۳۴۸۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورداری ۹۳ درصدی روستاهای شهرستان آزادشهر از طرح هادی

سید مجتبی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر از برخورداری ۹۳ درصدی روستاهای شهرستان آزادشهر از طرح هادی خبر داد و اظهار کرد: شهرستان آزادشهر ۴۵ روستای بالای ۲۰ خانوار دارد که تا کنون در ۴۲ روستای آن طرح هادی اجرا شده است.

وی با بیان اینکه شاخص اجرای طرح هادی شهرستان آزادشهر ۱۲ درصد از میانگین استانی و ۱۹ درصد از میانگین کشوری بالاتر است، افزود: طی دو سال گذشته ۷۵ پروژه عمرانی در ۴۶ روستا اجرایی شد که نسبت به مدت مشابه قبل، ۲۲۲ درصد رشد داشته است.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان آزادشهر گفت: در سال‌جاری میزان اعتبارات جهت اجرای طرح هادی مبلغ هفت میلیارد تومان برای روستاهای شهرستان مصوب شده است.

وی افزود: طی دو سال گذشته با مشارکت دهیاران روستاها، ۴۵ هزار متر مربع زیرسازی و آسفالت در ۲۱ روستای شهرستان از محل اعتبارات قیر بنیاد اجرا شده است.

حسینی اظهار کرد: در سفر نخست ریاست جمهوری به استان یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان برای اجرای طرح هادی در ۶ روستا مصوب و تخصیص داده شد و در سفر دوم هم یک میلیارد تومان برای اجرای طرح هادی در ۲ روستا تخصیص داده شده است.

کد خبر 6095311

دیگر خبرها

  • ۱۰ روستای گلوگاه با مجتمع شهدای هزارجریب آبرسانی می شود
  • قطعی برق در چاه موتورهای کشاورزی روستاهای کاخک نخواهیم داشت
  • قطعی برق در چاه موتورهای کشاورزی در روستاهای کاخک نخواهیم داشت
  • کلنگ زنی احداث سالن چند منظوره ورزشی در روستای سنگان اشنویه
  • آبرسانی به روستاهای آذربایجان شرقی با همت بسیج سازندگی
  • برخورداری ۹۳ درصدی روستاهای شهرستان آزادشهر از طرح هادی
  • رشد تأمین آب شرب پایدار در روستاهای کشور+جدول
  • پروژه های آب و فاضلاب جنوب استان اردبیل ساماندهی می شود
  • پروژه های آب و فاضلاب جنوب استان اردبیل ساماندهی می شوند
  • رفع آسیب‌های زیرساختی به روستاهای دهلران در دستور کار