Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام محمدی دوست از تحصیل۱۰ هزار طلبه در مجموعه سازمان مشکات رستگاران در سطح کشور خبر داد و گفت: زیرساخت های فضای مجازی، پشتیبانی و سطح دسترسی و سرعت اینترنت همه مولفه هایی است که امکان برگزاری کلاس های آموزشی با کیفیت را فراهم می کند.

به گزارش خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، شیوع کووید ۱۹ شرایط زندگی بسیاری از افراد جامعه را تحت تاثیر قرار داده است و سبک زندگی جدیدی پیش روی مردم قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فعالیت های فرهنگی، اجتماعی، ‌سیاسی و اقتصادی و آموزشی نیز از این تغییر رویه ها دور نمانده اند. رعایت پروتکل های اجتماعی، تاکید بر حضور حداقلی در محیط های اجتماعی و فاصله گذاری اجتماعی شرایطی فراهم کرده است تا بخش زیادی از فعالیت ها از فضای واقعی به فضای مجازی منتقل شود. 

 

برگزاری همایش ها و جلسات، برپایی مراسم های فرهنگی و مذهبی، توسعه کسب و کارهای مجازی، برگزاری کلاس های آموزشی مدارس، دانشگاه ها و حوزه های علمیه در فضای مجازی از جمله پیامدهای شیوع ویروس کرونا و الزام به فاصله گذاری اجتماعی است.

 

حوزه های علمیه نیز در راستای مبارزه با شیوع ویروس کرونا و رعایت پروتکل های بهداشتی، در کنار فعالیت های مذهبی و علمی، مشارکت در طرح مساوات و کمک مومنانه، کلاس های درس را به فضای مجازی منتقل کرده اند تا علاوه بر کاهش حضور طلبه ها در حوزه های علمیه و حفظ سلامتی طلاب، دوره های آموزشی و علمی برگزار شود.

 

سازمان مدارس مشکات رستگاران یکی از مجموعه های مدارس حوزه های علمیه است که با داشتن ۱۰ هزار طلبه در سطح کشور، در روزهای شیوع ویروس کرونا، کلاس های درس را به صورت هوشمند و در بستر فضای مجازی برگزار می کند. 

 

حجت الاسلام «علی اصغر محمدی دوست» در گفت و گو با خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان گفت: سازمان مدارس مشکات رستگاران سبقه 30 ساله دارد و همواره تلاش کرده است تا با شیوه های نوین آموزشی به طلاب آموزش دهد.

 

معاون اجرایی سازمان مدارس مشکات رستگاران افزود: توجه به هوشمندی مدارس علمیه مشکات رستگاران و IT باعث شده است تا زیرساخت ها و بسترهای برگزاری دوره های آموزشی مجازی در این مجموعه مدارس فراهم باشد.

 

وی با اشاره به راه اندازی مدرسه علمیه مشکات رستگاران در تهران خاطرنشان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا مراحل ثبت نام از اولین دوره طلبه ها با رعایت پروتکل های کامل بهداشتی و حضوری انجام شد اما کلاس های درس کاملا غیر حضوری و در بستر فضای مجازی برگزار می شود.

 

حجت الاسلام محمدی دوست افزود: سامانه مدیریت آموزشی پیش بینی شده برای سازمان مدارس مشکات رستگاران از بدو ثبت نام، پیش ثبت نام و تعیین برنامه هفتگی، کلاس ها، اعلام نمرات، کارنامه، امتحان و اطلاع رسانی را شامل می شود.

 

وی با بیان اینکه کلاس های درس مشکات رستگاران به صورت آنلاین و در قالب اسکای روم و بستر آموزشی دیگر برگزار می شود. در قالب این مجموعه ایجاد شده استاد و طلبه امکان دسترسی به صوت و تصویر و فضای آموزشی دارند.

 

معاون اجرایی سازمان مدارس علمیه مشکات رستگاران با بیان اینکه تمام کلاس های این مجموعه به صورت آنلاین برگزار می شود، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه امکان برگزاری کلاس های حضوری در شرایط شیوع ویروس کرونا وجود ندارد، تمهیداتی اندیشیده ایم تا کلاس های آنلاین تمام شرایط و ویژگی های کلاس های حضوری را داشته باشند.

 

وی ادامه داد: با جدی تر شدن اپیدمی کرونا حتی جلسات مباحثه طلاب نیز به صورت تصویری و آنلاین برگزار می شود به این صورت که در روم های مختلف گروه های سه نفری تشکیل می شود و طلاب می توانند به صورت آنلاین به مباحثه با یکدیگر بپردازند.

 

حجت الاسلام محمدی دوست با بیان اینکه تلاش کرده ایم تا فضای کلاس های آنلاین، زیرساخت ها، نشاط، تشویق و ترغیب طلاب کمتر از شرایط کلاس های حضوری نباشد، ادامه داد: انتخاب و ثبت نام طلاب به صورت حضوری انجام شده است و مسلما طلاب علاقه مند هستند کلاس ها به صورت حضوری برگزار شود. با توجه به فضای صمیمیت و مزایایی که در برگزاری آموزش های حضوری وجود دارد و باعث ایجاد تعاملات بیشتر بین طلاب می شود اما در مجموع آموزش و کیفیت آموزش مجازی هم رده کلاس های حضوری است.

 

وی با بیان اینکه 10 هزار طلبه در مجموعه سازمان مشکات رستگاران در سطح کشور تحصیل می کنند، ادامه داد: زیرساخت های فضای مجازی، پشتیبانی و سطح دسترسی و سرعت اینترنت همه مولفه هایی است که امکان برگزاری کلاس های آموزشی با کیفیت را فراهم می کند.

 

حجت الاسلام محمدی دوست در خصوص ایجاد موج جدید کمک به خانواده های کم بضاعت در شرایط کرونایی گفت: با توجه به اینکه مدرسه علمیه مشکات رستگاران استان تهران اولین سال فعالیت خود را پشت سر می گذارد و از پایه هشتم طلاب را جذب کرده ایم، قرارگاه جهادی برای کمک به خانواده های کم بضاعت و انجام برنامه های حمایتی در این مدرسه علمیه تشکیل شده است و متناسب با سن و سال طلبه ها برنامه هایی ارایه خواهیم کرد.

 

می توان گفت برگزاری کلاس های درس در فضای مجازی به زیرساخت ها و نرم افزارهای کاربردی و فعال نیاز دارد. اینترنت پرسرعت و پلت فرم های مورد نیاز برای برگزاری کلاس های آموزشی فراهم باشد. هر چند شیوع ویروس کرونا باعث ایجاد محدودیت ها و دشواری هایی برای عموم جامعه شده است اما سبک زندگی جدیدی با کمک تکنولوژی و فناوری ارتباطات پیش روی افراد جامعه گذاشته است. آغاز راه آموزش در فضای مجازی شاید دشواری های خاص خود را داشته باشد اما در بلندمدت می تواند مزایای ارزنده ای به دنبال داشته باشد.

 

 

پایان پیام/47

منبع: شبستان

کلیدواژه: آموزش مجازی راهبرد فضای مجازی حوزه های علمیه برگزاری کلاس های آموزشی علمیه مشکات رستگاران شیوع ویروس کرونا حوزه های علمیه کلاس های حضوری برگزار می شود کلاس های درس هزار طلبه زیرساخت ها فضای مجازی ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۳۴۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۲ مدرسه در شهرستان گناباد بازسازی شد

به گزارش خبرنگار مهر، مجید فدوی عصر پنجشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه طی یک سال گذشته ۴۲ مدرسه در مناطق شهری و روستایی شهرستان گناباد با اعتبارات نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس و مشارکت خیران بازسازی شدند اظهار کرد: در همین مدت علاوه بر ساماندهی ۶۵ ملک مازاد آموزش و پرورش، شش چمن مصنوعی هم نصب شد.

رئیس اداره آموزش و پرورش گناباد با بیان اینکه از آغاز سال تحصیلی تا کنون ۳۸ کلاس درس با صرف اعتبار ۱۲ میلیارد و ۱۶۰ میلیون ریال در شهرستان گناباد هوشمندسازی شد، افزود: برای هوشمند سازی هر کلاس درس به طور متوسط ۳۲۰ میلیون ریال هزینه شده است.

وی کلاس‌های هوشمند را در ارتقا بهره وری آموزشی و مشارکت پذیری دانش آموزان مؤثر دانست و تصریح کرد: این کلاس‌ها فرصت‌های یادگیری بیشتری را برای دانش آموزان فراهم، فرآیند یادگیری را سرگرم کننده و به دانش آموزان کمک می‌کند فناوری‌های جدید را بهتر فرا بگیرند.

فدوی با اشاره به تحصیل ۱۷ هزار و ۶۱۴ دانش‌آموز در مدارس مناطق شهری و روستایی گناباد خاطرنشان کرد: از این تعداد ۹ هزار و ۵۶۵ نفر در دوره ابتدایی، چهار هزار و ۷۹۶ نفر در دوره اول متوسطه و ۲ هزار و ۲۸۸ نفر در دوره دوم متوسطه مشغول به تحصیل هستند.

کد خبر 6088736

دیگر خبرها

  • برگزاری مراسم تکریم سردار رادان توسط «مدیران مدارس حوزه علمیه»
  • تربیت طلبه، یک کار انبیایی از ناحیه خداوند است
  • بانوان طلبه سنگربانان عرصه تربیت هستند
  • اضافه شدن ۱۹۵ کلاس درس به فضای آموزشی مسجدسلیمان
  • ارائه خدمات «مشاوره‌ای – آموزشی»، آنلاین و حضوری مرکز روانشناختی «جهت» برای عموم
  • آینده شغلی طلبه تداوم کار انبیاء است
  • فعالیت هدفمند در فضای مجازی مورد توجه قرار گیرد
  • ۴۲ مدرسه در شهرستان گناباد بازسازی شد
  • حوزه علمیه خواهران سمنان طلبه می‌پذیرد
  • برگزاری کنفرانس بین المللی وب پژوهی در دانشگاه علم و فرهنگ