Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از دیجیاتو، طبق اعلام اپل، مک مینی جدید به لطف استفاده از چیپ M1 در مقایسه با نسل گذشته تا ۶۰ درصد مصرف انرژی بهینه‌تری دارد و همچنین در زمینه CPU و GPU به ترتیب ۳ و ۶ برابر سریعتر از نسل قبلی است. خریداران می‌توانند محصول جدید اپل را با حداکثر ۱۶ گیگابایت رم و ۲ ترابایت حافظه SSD سفارش دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

 

مک مینی جدید اپل از ۲ نمایشگر خارجی و همچنین مانیتور با رزولوشن 6K پشتیبانی می‌کند و همچنین دارای پورت‌های HDMI، تاندربولت/USB 4.0، اترنت، USB-A و جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون است. این محصول در مقایسه با مک مینی ۲۰۱۸ مبتنی بر اینتل، دو پورت تاندربولت کمتر دارد و البته با ۱۰۰ دلار قیمت پایه کمتری به فروش می‌رسد.

 

 

 

اپل به این موضوع اشاره کرده که مک مینی جدید به لطف چیپ M1 می‌تواند بسیاری از فعالیت‌ها را با سرعت بالاتری نسبت به نسل گذشته انجام دهد که شامل موارد زیر می‌شود:

کامپایل کد در «Xcode» با حداکثر ۳ برابر سرعت بالاتر اجرای بازی «Shadow of the Tomb Raider» با حداکثر ۴ برابر فریم ریت بالاتر رندر تایم‌لاین پیچیده در «Final Cut Pro» با حداکثر ۶ برابر سرعت بالاتر افزایش رزولوشن یک تصویر در «Pixelmator Pro» با حداکثر ۱۵ برابر سرعت بالاتر

 

 

 

مهاجرت از پردازنده‌های اینتل به پردازنده انحصاری مبتنی بر ARM اپل یک اقدام مهم در تاریخ این کمپانی محسوب می‌شود که برای اولین بار در کنفرانس WWDC 2020 خبر آن اعلام شد. چیپ M1 که اولین اپل سیلیکون برای دنیای مک محسوب می‌شود، از ۸ هسته پردازشی و GPU با حداکثر ۸ هسته بهره می‌برد.

اپل علاوه بر رونمایی از مک مینی با چیپ M1، از مک بوک ایر و مک بوک پرو جدید مجهز به این پردازنده نیز رونمایی کرده است. در آینده این پردازنده در آی‌مک جدید نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: اپل مک بوک نمایشگر اینتل پردازنده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۳۴۸۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت دلار امروز 8 اردیبهشت 1403

به گزارش صدای ایران،قیمت دلار مبادله ای، امروز به ۴۴،۱۹۸ (چهل و چهار هزار و یکصد و نود و هشت) تومان رسید که نسبت به ۲ روز پیش، افزایش ۰.۳۶ درصدی داشته است.

دیگر خبرها

  • سریع‌ترین خودروهای رکوردشکن تاریخ، هواپیماهای بدون بال با سرعت 1000 کیلومتر (+عکس)
  • لیلام ۱۶ میلیون دلار در افغانستان
  • آیپد پرو جدید ۲۰۲۴ اپل را ببینید
  • معرفی برترین‌های مسابقات مینی گلف کشور در اصفهان
  • آیرودینامیکی ترین خودروی تولیدی جهان معرفی شد
  • قیمت دلار امروز 8 اردیبهشت 1403
  • روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت
  • تکاپوی کانا‌ل‌های تلگرامی برای توقف ریزش ارز/دلار بازهم ریخت
  • دلارهای خانگی روانه بازار شدند | روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت
  • سقوط ین با اقدام بانک ژاپن