Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، سه سال پس  از وقوع این زلزله، جلیل بالایی مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه گزارشی از عملکرد دولت در مناطق زلزله زده در اختیار ایرنا قرار داد که در ادامه می آید.

بعد از زلزله بزرگ بیش از هشت هزار بار مناطق غرب استان کرمانشاه لرزیده است و برای رسیدگی به اوضاع زلزله زدگان در مجموع هیات وزیران ۱۵ جلسه با ۴۴ مصوبه و ستاد بحران استان نیز ۵۷ جلسه با ۴۴۳ مصوبه داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زلزله در مجموع ۴۱ هزار و ۱۸۷ واحد مسکونی تخریبی و نیز ۶۷ هزار و ۵۴۸ واحد تعمیری برجای گذاشت.

از آن زمان تاکنون ۳۸ هزار و ۹۹۵ واحد تخریب شده از نو ساخته شده و تمام ۶۷ هزار و ۵۴۸ واحد تعمیری نیز بازسازی شده است و هم اکنون از آن حجم ویرانی ۲ هزار و ۱۹۲ واحد باقی مانده که عملیات ساخت آنها نیز در جریان است.

البته به این آمارها باید واحدهای مسکونی زیرپوشش کمیته امداد و بهزیستی هم اضافه شود.

واحدهای مسکونی تخریبی شهری و روستایی بهزیستی در مجموع ۲ هزار و ۵۷۶ واحد و کمیته امداد نیز پنج هزار و ۵۳۸ واحد بوده که ساخت تمام آنها به اتمام رسیده است.

واحدهای مسکونی تعمیری بهزیستی نیز هزار و ۳۸۶ واحد و برای کمیته امداد چهار هزار و ۲۴۲ واحد بوده که کار مرمت تمامی آنها پایان یافته است.

بازسازی حدود پنج میلیون متر مربع واحد مسکونی 

در مجموع تاکنون چهار میلیون و ۹۱۰ هزار متر مربع واحد مسکونی در مناطق زلزله زده بازسازی و تعمیر شده است.

سهم واحدهای شهری از ساخت یک میلیون و ۲۰۰ هزار متر مربع و واحدهای روستایی ۲ میلیون و ۲۱۰ هزار متر مربع بوده است و واحدهای تعمیری نیز یک میلیون و ۵۰۰ هزار متر مربع از این ساخت و ساز سهم داشته اند.

در جریان ساخت و ساز واحدهای مسکونی در مجموع ۷۲ هزار تن آهن و میلگرد و نیز ۱۹۸ هزار تن سیمان رایگان توزیع شده اما کار زلزله فقط تخریب واحدهای مسکونی نبوده به گونه ای که ۲۲ هزار و ۷۱۸ واحد صنعتی، تجاری و دامی نیز تخریب شد و تا امروز ۲۲ هزار و ۷۰۳ واحد یعنی ۹۹ درصد این واحدها مرمت و به بهره برداری رسیده است.

این زلزله به ۲۴۷ واحد بهداشتی و درمانی هم خسارت وارد کرد که تاکنون کار مرمت و بازسازی ۲۴۰ واحد انجام شده و هفت واحد باقیمانده از جمله ۲ مورد خانه بهداشت و یک بیمارستان در ثلاث باباجانی، ۲ مرکز جامع سلامت و یک مرکز فوریت ها در سرپل ذهاب و بیمارستان اسلام آبادغرب در دست اقدام است.

هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه روز سه شنبه ۲۰ آبان ماه در حضور وزیر بهداشت گفت: کار ساخت بیمارستان اسلام آبادغرب تمام شده اما وزارت راه و شهرسازی به عنوان مسوول ساخت بیمارستان از تجهیز نشدن آن گلایه مند است برای همین شاهد اختلاف نظر جزیی بین دانشگاه علوم پزشکی و دستگاه مجری هستیم که کاملا هم طبیعی است.

او وعده داد که این مشکل قابل حل است و کمتر از ۲۰ روز دیگر بیمارستان بهره برداری می شود.


احداث ۴۱۵ کلاس درس در مناطق زلزله زده 

اما واحدهای آموزشی خسارت دیده از زلزله نیز ۷۸ واحد بوده است که زنگ اتمام عملیات بازسازی تمام این واحدها با ۴۱۵ کلاس درس مهر ماه ۹۸ به صدا درآمد.

مجموع اعتبار بازسازی این ۴۱۵ کلاس درس ۲۰۰ میلیارد تومان بوده که ۹۰ میلیارد تومان آن از اعتبار دولتی تامین شده و ۱۱۰ میلیارد باقی مانده با بالا زدن آستین خیران مدرسه ساز تامین شده است.

۴۵ هزار بسته آموزشی، هزار و ۳۵۷ تبلت، ۱۵۰ لپ تاپ و پنج هزار و ۷۰۰ بسته آموزشی اهدایی نهاد ریاست جمهوری به دانش آموزان مقطع ابتدایی نیز در مناطق زلزله زده توزیع شده است.

 ۱۷۷ مکان مذهبی شامل امام زاده، مصلی، مسجد و حوزه علمیه نیز از آسیب زلزله در امان نمانده بود که تاکنون ۱۴۰ واحد معادل ۸۲ درصد بازسازی و مرمت شده است.

و در نهایت هزار و ۱۳۳ واحد زیرساختی نیز در غرب استان کرمانشاه از زلزله آسیب دیده بود که مرمت و بازسازی ۵۳۳ واحد در دست اجراست.

دولت بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومان در مناطق زلزله زده هزینه کرد

اما کل تسهیلات و کمک های بلاعوض پرداختی در بخش مسکن سه هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان بوده که شامل ۲ هزار و ۸۹۰ میلیارد تومان تسهیلات و ۶۵۰ میلیارد تومان کمک بلاعوض می شود.

در این مدت برای امهال ۲ هزار و ۴۴۲ میلیارد تومان تسهیلات دولت مبلغ ۶۹۰ میلیارد تومان نیز پرداخت شده است.

زلزله هزار و ۲۴۱ میلیارد تومان به زیرساخت های مناطق زلزله زده خسارت زده بود که تاکنون ۷۳۴ میلیارد تومان آن را تخصیص داده شده است.

تاکنون ۶۰۰ میلیارد تومان نیز تسهیلات اشتغالزایی پرداخت شده که عمده این تسهیلات سهم طرح های جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت پرداخت بوده است اما به همه این آمار باید چهار هزار و ۱۸۰ میلیارد تومان مابه تفاوت سود تسهیلات پرداختی را نیز اضافه کرد.

سایر هزینه های پرداختی دولت تدبیر و امید به این شرح است: ۵۶۰ میلیارد تومان هزینه اسکان موقت، ۲۹۰ میلیارد تومان هزینه جبران خسارت بیمه ها و نیز ۳۷ میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض بخش کشاورزی است.

در جریان اسکان موقت نیز در مجموع ۱۸ هزار و ۸۰۰ کانکس در مناطق زلزله زده استقرار داده شد که سهم اعتبار دولتی ۱۳ هزار و ۷۴۲ کانکس و سهم کمک های مردمی هم پنج هزار و ۵۸ کانکس بوده است.

۱۰۴ هزار تخته چادر هم برای اسکان اضطراری بین زلزله زدگان توزیع شد که ۹۴ هزار تخته آن توسط هلال احمر و ۱۰ هزار تخته چادر هم از محل کمک های مردمی تامین شد.

اگر آواربرداری رایگان ۴۵ هزار واحد، صدور پروانه ساخت و خدمات فنی مهندسی رایگان را هم در نظر بگیریم مجموع کل هزینه ها حدود ۱۱ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان می شود.

به این آمارها باید اعزام ۴۰ تیم ارزیاب، ۱۲ تیم جستجو با ظرفیت ۱۱ هزار نفر متشکل از نیروهای امدادگر هلال احمر، ارتش و سپاه و در نهایت نجات و انتقال هشت هزار و ۷۱۷ نفر مصدوم نیز  اضافه کرد.

زمین لرزه ۷.۳ ریشتری ۲۱ آبان سال ۹۶ در ۱۱ کیلومتری بخش ازگله و ۳۲ کیلومتری شهر سرپل ذهاب رخ داد که ۶۲۰ کشته و ۱۲ هزار و ۳۸۶ مصدوم داشت.
این زلزله به ۱۰ شهرستان و یک هزار و ۹۳۲ روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ۱۰۳ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزیی دید.
در زلزله ۶.۴ ریشتری یکشنبه چهارم آذر ۹۷ هم ۷۷۱ مصدوم و بیش از چهار هزار واحد مسکونی خسارت دیده به بار آورد.

برچسب‌ها دولت تدبیر و امید اختصاصی ایرنا مدیریت بحران کرمانشاه زلزله پروندهٔ خبری کارنامه دولت تدبیر در سینه ستبر ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دولت تدبیر و امید اختصاصی ایرنا مدیریت بحران کرمانشاه زلزله دولت تدبیر و امید اختصاصی ایرنا مدیریت بحران کرمانشاه زلزله اخبار کنکور مناطق زلزله زده واحدهای مسکونی میلیارد تومان هزار متر مربع واحد مسکونی هزار واحد ۲ هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۳۵۱۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ساخت ۳۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن پلاک‌های فرسوده تهران

محمد آیینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران  با بیان اینکه  نوسازی واحدهای مسکونی فرسوده در مناطق ۱۷ و ۱۸ تهران آغاز شده است گفت: در منطقه جنوب غرب تهران قرار دارد  از جمله ۱۷ و ۱۸ ، ۱۳ هزار پلاک فرسوده قرار دارد که بخش عمده ای از آنها  واحد های مسکونی کوچک و ریز دانه است.

وی افزود: در سال های گذشته  امکان نوسازی و ساخت را نداشتند که خوشبختانه با پیگیری های انجام شده این روند و موانع برطرف شده است.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران توضیح داد: با آزادسازی این اراضی ۱۳ هزار پلاک واقع در بافت فرسوده مناطق ۱۷ و ۱۸ در مسیر راه‌آهن در مدار نوسازی قرار می‌گیرد که خود می‌تواند ۳۰ هزار واحد مسکونی را وارد مدار ساخت و ساز کند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • ساخت ۱۲ هزار واحد مسکونی در کل کشور در سال گذشته
  • پایان آوار برداری انفجار منزل مسکونی در قوچان 
  • ساخت ۹۵۰۰ واحد مسکونی در ۳ منطقه پایتخت
  • تامین زمین برای ساخت بیش از ۹۰ هزار واحد مسکونی در شمال سیستان و بلوچستان
  • احداث ۱۰۵۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در خوی
  • ۵۹ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده استان تهران ساخته شد
  • ۴ هزار واحد مسکونی در شهر پرند آماده تحویل
  • تحویل نه هزار واحد مسکونی تا پایان سال
  • آغاز ساخت ۳۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن پلاک‌های فرسوده تهران
  • تحویل ۴ هزار واحد مسکونی در شهر پرند/ آورده ۷۰۰ میلیونی متقاضیان