Web Analytics Made Easy - Statcounter

دادستان کل دیوان کیفری بین المللی ضمن اشاره به احقیقات این دادگاه درخصوص موارد نقض حقوق بشر در لیبی، استفاده از مین‌ها و بمب‌ها علیه غیرنظامیان در لیبی را محکوم کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، فاتو بن سودا، دادستان کل دیوان کیفری بین المللی در جلسه شورای امنیت که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شده بود، تصریح کرد: در حالی که دادگاه در حال انجام تحقیقاتی در خصوص نقض حقوق بشر در لیبی هستند، ما اطلاعات قطعی را مبنی بر بکارگیری روزافزون مین‌ها و بمب‌های ساخت داخل علیه غیر نظامیان دریافت می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فاتو بن سودا تصریح کرد: گزارش‌هایی مبنی بر این امر وجود دارد که مین‌ها و بمب‌های ساخت داخل در پارکینگ‌ها، آشپزخانه‌ها، اتاق خواب‌ها و خانه‌های غیرنظامیان کار گذاشته می‌شود.


وی ادامه داد: بسیاری از غیرنظامیانی که به دلیل درگیری‌ها خانه‌های خود را ترک کرده بودند، اما سپس به خانه‌های خود بازگشتند، کشته و زخمی شده‌اند؛ چراکه منازلشان بمب‌گذاری شده بود.


بن سودا یادآور شد که به‌کارگیری از مین‌ها علیه غیرنظامیان بر اساس قانون بین المللی یک جنایت به حساب می‌آید.


طرفین درگیر در لیبی اکتبر گذشته توافق کردند که آتش‌بس را برقرار ساخته و دو طرف در اوایل هفته جاری مذاکرات سیاسی را در تونس با نظارت سازمان ملل با هدف تشکیل دولت وحدت جدید و برگزاری انتخابات آغاز کردند.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ليبي مین ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۳۵۱۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلینکن: ناتو طرحی برای حمله به روسیه ندارد

وزیر امور خارجه آمریکا طی سخنانی در مجمع جهانی اقتصاد در کشور عربستان گفت که سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) هیچ طرحی علیه روسیه ندارد.

به نقل از خبرگزاری تاس، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در سخنانی اظهار داشت که ناتو هیچ گونه طرحی علیه روسیه نداشته و در آینده نیز نخواهد داشت.

این دیپلمات ارشد آمریکایی در نشست مجمع جهانی اقتصاد در عربستان سعودی گفت: همانطور که قبلاً اشاره کردم، ائتلاف ناتو یک ائتلاف دفاعی است که هیچ طرحی در مورد حمله به روسیه نداشته و نخواهد داشت.

در جریان اجلاس ماه جولای سال گذشته رهبران ناتو در ویلنیوس پایتخت لیتوانی، کشور‌های عضو این پیمان، روسیه را جدی‌ترین تهدید برای امنیت بین‌الملل خطاب کردند و اولین طرح دفاعی این ائتلاف در مقابل مسکو را تصویب کردند.

در اواخر ماه مارس، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، ادعا‌های غرب مبنی بر اینکه مسکو قصد دارد در جنگی علیه ناتو وارد شود را یک هذیان خواند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • دیوان بین‌المللی کیفری در جنگ اسرائیل و حماس صلاحیت قضایی ندارد
  • تماس‌های بی‌وقفه نتانیاهو با بایدن برای جلوگیری از صدور قرار دستگیری برای نتانیاهو
  • بلینکن: ناتو طرحی برای حمله به روسیه ندارد
  • دیوان بین‌المللی کیفری بدون حمایت آمریکا نمی‌تواند علیه اسرائیل اقدام کند
  • درخواست پارلمان عربی برای تحقیقات در مورد کشف گور‌های جمعی در غزه
  • هراس اسرائیل از صدور حکم بازداشت نتانیاهو و گالانت از سوی دیوان کیفری بین‌المللی
  • اسرائیل صدور حکم بازداشت نتانیاهو در دیوان بین‌المللی کیفری را جدی می‎‌گیرد
  • زمزمه صدور حکم جلب دادگاه لاهه برای نتانیاهو
  • سونامی بین‌المللی علیه مقامات تل‌آویو در راه است
  • ترکیه خواستار تشکیل پرونده دیوان کیفری بین‌المللی علیه اسرائیل شد