Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: تصمیمات گرفته شده برای صحرای پرتمان به اطلاع مردم رسانده شده و احتمالاً تا پایان دوره پنجم شورایرشهر تکلیف این پهنه یک بار برای همیشه مشخص و شفاف‌سازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا نصراصفهانی در یک گفت‌وگوی زنده رادیویی با اشاره به بررسی وضعیت پهنه ۹۲ هکتاری پرتمان در شورای شهر، اظهار کرد: این پهنه در منطقه هشت شهرداری است و دیدگاه‌های مختلفی برای آن وجود دارد و پیگیری‌هایی برای این منطقه ارائه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تصمیمات گرفته شده برای این منطقه به اطلاع مردم رسانده می‌شود و احتمالاً تا پایان این دوره تکلیف این پهنه یک بار برای همیشه مشخص و شفاف‌سازی می‌شود

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: شورای شهر باید علاوه بر شهرداری تمام ارگان‌ها را رصد کرده و امر شفافیت باید به خوبی در شهر انجام شود، برای پیش رفتن به سوی فضائل اخلاقی در شهر باید به سوی شفاف‌سازی گام برداریم.

وی ادامه داد: باید مردم را به پرسشگری و مسئولان به پاسخگویی ترغیب کنیم، زیرا شفافیت باید به عنوان حقی برای مردم تلقی شده و آن‌ها باید از فعالیت‌های ما آگاه باشند و نباید از دسترسی مردم به اطلاعات نگران باشیم و برخورد با شفافیت و صداقت مسئولان با مردم سبب پذیرش بهتر مسائل از سوی آن‌ها می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با توضیح اینکه شفاف‌سازی در امور، کوتاه شدن دست دلالان و واسطه‌ها را به دنبال دارد، تصریح کرد: شفاف‌سازی را می‌توان در سه حوزه شفاف‌سازی در تصمیم‌گیری‌ها و سیاست گذاری‌ها مانند آگاهی‌رسانی درباره پروژه‌های چند سال آینده در شهر اصفهان، شفاف‌سازی در ارائه برنامه‌ها و تصمیم‌ها برای قوانین و مقررات و شفاف‌سازی درباره ارائه عملکردها و ایجاد فضایی برای ارزیابی مردم تقیسم‌بندی کرد.

نداشتن شفافیت به ضعف کشیدن مشارکت مردم است

نصراصفهانی با اشاره به شفاف‌سازی در اجرا و بعد از آن در برنامه‌ریزی، خاطرنشان کرد: باید در اجرای برنامه‌ها و عملکردها شفاف‌سازی کنیم و به دنبال آن شفاف‌سازی در ارزیابی توسط مردم را خواهیم داشت، اعلام درصد پیشرفت پروژه‌ها و حتی اعلام علت پیشرفت نکردن پروژه‌ها و شفاف‌سازی می‌توانند سبب مشارکت بیشتر مردم در شهر شود، نداشتن شفافیت به ضعف کشیدن مشارکت مردم در شهر را به دنبال دارد.

وی با توضیح اینکه در این دوره از شورای اسلامی شهر اصفهان گام‌هایی به سمت شفافیت برداشته شده اما باید گام‌های استوارتری در این زمینه برداریم، اضافه کرد: به عنوان مدیریت شهری به تنهایی امکان برجسته کردن شفافیت را نداریم و همه سازمان‌ها، ادارات، ارگان‌ها و نهادها باید یک صدا برای شفاف‌سازی امور شهر تلاش کنند تا شفافیت مانند یک چتر بر سر شهر و استان اصفهان قرار گیرد، اما شفاف‌سازی فقط در مدیریت شهری مؤثر و جوابگو نیست، بنابراین از همه ارگان‌ها و نهادها درخواست می‌کنم به سمت شفافیت پیش بروند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: شفاف‌سازی به نفع همه است و خیر و برکت را در شهر به دنبال خواهد داشت، همانگونه که در پنهان کاری مضراتی برای همه وجود دارد.

وی با اشاره به سامانه مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان‌، تصریح کرد: این سامانه قابلیت جست‌وجو دارد و تمام مصوبات ۲۲ سال گذشته که در شورای اسلامی شهر به تصویب رسیده در این سامانه قرار گرفته و تمام مصوبات جدید نیز بلافاصله در این سامانه قرار داده می‌شود و مردم می‌توانند در کوتاه‌ترین زمان به اطلاعات مصوبات در تمام زمینه‌ها دسترسی داشته باشند.

نصراصفهانی با توضیح در خصوص برگزاری جلسات علنی شورای اسلامی شهر که اکنون روزهای یک شنبه به صورت آنلاین برگزار می‌شود، تاکید کرد: مردم می‌توانند به صورت آنلاین مذاکرات، مباحث، لوایح و نطق‌هایی که در شورای اسلامی شهر اتفاق می‌افتد را ببینند و با آگاهی از این موارد می‌توان گام مهمی در شفافیت فعالیت و عملکرد شورای اسلامی شهر برداشت.

وی با تاکید بر اینکه در سامانه شفافیت شهرداری اصفهان هر اطلاعاتی را می‌توان درباره مدیریت شهری به دست آورد، ادامه داد: به طور مثال افراد می‌توانند از طریق این سامانه به میزان بودجه شهرداری، وضعیت بودجه مناطق، شرح وظایف سازمان‌ها، اجرایی شدن پروژه‌ها و میزان پیشرفت و بودجه پروژه‌ها دسترسی کامل داشته باشند.

اجازه رانت‌خواری در شهرداری را نمی‌دهیم

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه در شرایط شیوع کرونا امکانی را در قالب میز خدمت و از طریق سامانه اصفهان من برای شهروندان فراهم کرده‌ایم تا مردم برخی از اقدامات مربوط به شهرداری را بدون حضور یافتن در شهرداری‌ها انجام دهند، گفت: در تلاش هستیم خدمات مجازی را برای شهروندان افزایش دهیم، همچنین سامانه سرای هشت که بحث شهرسازی الکترونیک را دنبال می‌کند و مداخلات انسانی در محاسبات شهرداری را کمتر و بسیار دقیق و شفاف کرده نیز ارتقا می‌یابد.

وی ادامه داد: بر سازمان‌ها و شرکت‌هایی که زیر مجموعه مدیریت شهری هستند، نظارت کامل وجود دارد و مناطق ۱۵ گانه شهرداری با حضور در جلسات و سرکشی شورای شهر به آنها و همینطور از طریق کمیته نظارت شورای شهر برای شفافیت مالی بررسی می‌شوند، نظارت بر سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته به شهرداری نیز به طور جدی توسط شورای شهر انجام می‌شود تا اجازه رانتخواری، ویژه خواری و انحصار طلبی را به هیچ‌کدام از موارد وابسته به شهرداری ندهیم و اینگونه می‌توانیم در تمام قسمت‌های مدیریت شهری ایجاد شفافیت کنیم.

کد خبر 454735

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شورای شهر اصفهان شفافیت شفاف سازی شفافیت مالی شفافیت و صداقت شهرداری اصفهان سامانه الکترونیکی شهرداری اصفهان نظارت بر شهرداری رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان شفاف سازی مدیریت شهری شفاف سازی شورای شهر سازمان ها پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۳۵۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب قطعنامه حقوق بشری علیه جمهوری اسلامی ایران در پارلمان اروپا

 پارلمان اروپا در حمایت از مسائل حقوق بشری قطعنامه ای را تصویب کرد که در آن «سیاست گروگان‌گیری از سوی ایران» محکوم شده است.   به گزارش ایرنا؛ در این قطعنامه که با ۵۱۶ رای موافق، ۴ رای مخالف و ۲۷ رای ممتنع به تصویب رسید، آنچه «سیاست گروگان‌گیری از سوی ایران» نامیده شده محکوم و از اتحادیه اروپا خواسته شده که یک راهبرد مشترک را برای مقابله با این سیاست ادعایی از طریق تشکیل یک گروه ضربت اتخاذ کند.   در این قطعنامه بر لزوم آزادی بی‌قید و شرط کامران قادری و مسعود مصاحب نیز تاکید کرده است که خرداد ماه گذشته به دلایل انسان‌دوستانه آزاد شدند.   قانون‌گذاران اروپایی همچنین، درخواست افزودن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فهرست سازمان‌های تروریستی اتحادیه اروپا و همچنین تحریم رئیس جمهوری ایران را تکرار کرده اند.   گفتنی است که تصمیمات پارلمان اروپا پیشنهادی محسوب می‌شود و اتخاذ تصمیم‌ نهایی با شورای اروپاست. شورای اروپا هم در خصوص مواردی نظیر این مورد بر مبنای اجماع و نه اکثریت، تصمیم‌گیری می‌کند. در واقع قطعنامه‌های پارلمان اروپا سندی غیر الزام‌آور است و نمی‌تواند شورای اروپا را ملزم به اجرای آن کند. بود. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • شهر اسلامی را با درآمد حلال اداره می‌کنیم/ مسئله اصفهان‌ستیزی باید در سطوح عالی دنبال شود
  • لزوم عدالت‌محوری در توسعه شهرها/ شورای اسلامی شهر، صدای مردم است
  • تصویب بیش از ۵۰ مصوبه برای توسعه شرق شهرستان اصفهان
  • تصویب بودجه ۲۱ میلیارد تومانی برای شهرداری پیربازار
  • تصویب قطعنامه حقوق بشری علیه جمهوری اسلامی ایران در پارلمان اروپا
  • تلاش های اصحاب رسانه در برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری قابل تقدیر است
  • کار شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، جریان‌سازی فرهنگی است
  • اساسنامه شورای عالی نوجوانان و جوانان تصویب شد
  • تصویب و تکمیل اساسنامه شورای عالی نوجوانان و جوانان
  • تصویب طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره، راهکاری برای معاملات شفاف در بازار مسکن