Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@11:31:37 GMT

ترخیص بیش از ۲ میلیون تن کالا در یک ماه

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۳۵۳۴۹

ترخیص بیش از ۲ میلیون تن کالا در یک ماه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صدا و سیما، مهدی میراشرفی اظهار داشت: پیرو افزایش موجودی کالا در گمرک و بنادر کشور و در راستای تصمیمات اتخاذ شده در ستاد هماهنگی اقتصادی دولت و مصوبه سفر معاون اول رئیس جمهور به استان هرمزگان، از ۱۱ مهر امسال تا ۱۸ آبان، در مجموع ۲ میلیون و ۲۸۲ هزار تن کالا از مجموع ۴ میلیون تن، از گمرکات کشور ترخیص شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: یک میلیون و ۴۵۰ هزار تن از کالاهای ترخیص شده شامل نهاده‌های دامی است، ۱۲۲ هزار تن آن روغن، ۳۱۱ هزار تن دانه‌های روغنی، ۹۱ هزار تن برنج، ۴ هزار تن گوشت، ۹ هزار تن لاستیک سنگین و هزار و ۱۶۵ تن دارو است.

رئیس کل گمرک ایران گفت: پیرو تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر تسریع و تسهیل ترخیص کالا از گمرکات، و آخرین مصوبه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، بخشنامه‌ای به گمرکات ارسال شد که ناظر بر دو بخش است یکی بخش کالاهای اساسی و دیگری کالاهای مرتبط با تولید.

میراشرفی ادامه داد: به این نحو که کالاهای اساسی مشتمل بر شش قلم که ارز ترجیحی دریافت می‌کنند می‌توانند بدون ارائه کد رهگیری به صورت تعهدی از گمرکات ترخیص شوند و افرادی که نمی‌خواهند به این صورت ترخیص کالا را انجام دهند می‌توانند تا ۹۰ درصد کالاها را به صورت اعتباری ترخیص و در نوبت تأمین ارز قرار گیرند.

وی افزود: در خصوص کالاهایی که مرتبط با تولید هستند نیز قوانینی در نظر گرفته شد به این ترتیب که افرادی منتظر تأمین ارز نیمایی هستند و کالاهایشان اولویت دو و یک و دو و پنج دارد می‌توانند کالاهایشان را بدون ارائه کد رهگیری از گمرک ترخیص کنند و باقی مانده تا زمان تأمین ارز در گمرک باقی می‌ماند در غیر این صورت صاحبان کالاهای مرتبط با تولید که اولویت شأن صرفاً از طریق وزارت صمت تعیین و به گمرک ابلاغ می‌شود می‌توانند با ارز متقاضی و ارز در مقابل صادرات کالاها را ترخیص کنند.

رئیس کل گمرک ضمن امیدواری در خصوص تسریع و تسهیل ترخیص کالا با اجرای این مصوبه گفت: اتفاقات خوبی در گمرکات و بنادر در خصوص ترخیص کالا در حال شکل گیری است که امیدواریم هم کمک کند تا بازار به وضعیت پایداری برسد و هم میزان کالای موجود در گمرکات کم شود.

میراشرفی افزود: این مصوبه ناظر بر همه کالاها نیست و فقط ناظر بر کالاهایی است که اولویت آن توسط وزارت صمت تأیید می‌شود که صرفاً کالاهای مرتبط با تولید است و سایر کالاها مشمول این مصوبه نمی‌شود و در صورتی از مدت مقرر ماندگاری شأن در گمرکات بگذرد اگر کالای غیر ضرور باشند متروکه خواهند شد و تشریفات کالای متروکه برای آن‌ها اجرا می‌شود.

کد خبر 5068618

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری گمرک ایران واردات کالا ترخیص کالا کالاهای اساسی قیمت دلار شاخص کل بورس بانک مرکزی ایران قیمت نفت بورس تهران وزارت صنعت معدن و تجارت ویروس کرونا بازار سهام انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 انتخابات آمریکا وزارت جهاد کشاورزی تولید گاز گمرک ایران تولید نفت مرتبط با تولید ترخیص کالا هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۳۵۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود و خروج محوطه داخل گمرک مهران باید کنترل شود

به گزارش خبرنگار مهر، سعید هژبری ظهر سه شنبه در بررسی مشکلات رانندگان حمل و نقل عمومی در مرز مهران رانندگان دارای مجوز را مسئولین سلامت و امنیت مسافران و زائران دانست که تاثیر بسزایی در رشد و پایداری گردشگری در استان ایلام دارند و خاطرنشان کرد: کنترل ورود و خروج و حفاظت از محوطه داخل گمرک نکته‌ای کلیدی در حل مشکلات پایانه مرز مهران و ساماندهی حمل و نقل مسافری دارد و باید از ورود و خروج افراد و خودروهای غیرمجاز در گمرک جلوگیری شود.

معاون استاندار ایلام ضمن بیان اینکه خودروهای شخصی در صورت تمایل به کار در مرز مهران باید برای کسب مجوزهای لازم اقدام کنند، تاکید کرد: برای کنترل ورود و خروج و تردد رانندگان و حضور شرکتهای حمل و نقل مجاز در گمرک مهران، باید مرجع تامین کننده امنیت در محل مستقر شود.

هژبری از برخورد قانونی و جدی تر شورای تامین در صورت ادامه بی نظمی و مسافرفروشی در مرز مهران خبر داد و گفت: با افراد و شرکت‌های متخلف در حوزه مسافری مرز مهران برخورد می‌شود و جرائم سنگین‌تری در انتظار متخلفین است.

وی خواستار برطرف کردن ضعف اطلاع رسانی ظرفیت‌های قوانین حمل و نقل در مرز مهران شد و گفت: عناوین وظایف و تخلفات شرکتهای حمل و نقل و رانندگان باید در معرض دید عموم باشد و اقدامات راهداری و برخوردهای قانونی با متخلفین به اطلاع مردم رسانده شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام ضمن تاکید بر مخالفت دولت با هر گونه فساد و تبعیض، یادآور شد: تلاش کنیم عزت زائرین و مردم ایلام به عنوان خادمان سیدالشهدا در مرز مهران حفظ شود و زائر و مسافر با شأن و منزلت و احساس امنیت در مرز مهران تردد کند تا خدای ناکرده تصویر ناخوشایندی از ایلام در کشور مخابره نشود.

در این جلسه مقرر شد فرماندار محترم مهران نسبت به ساماندهی ورود و خروج در گمرک و نظارت بر عملکرد شرکت‌های حمل ونقل و برخورد با متخلفان ناوگان حمل ونقل سواری اقدامات لازم را به عمل آورد.

به دنبال تجمع تعدادی از رانندگان و فعالان حمل و نقل مرز مهران در استانداری ایلام، سعید هژبری معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام با نمایندگان آنها و با حضور معاون حمل و نقل و پایانه‌های راهداری استان و نماینده فرماندار مهران دیدار و پیگیر مطالباتشان شد.

کد خبر 6099452

دیگر خبرها

  • ورود و خروج محوطه داخل گمرک مهران باید کنترل شود
  • رشد ۱۷ درصدی صادرات از استان کرمانشاه
  • رشد ۱۷ درصدی صادرات کالا از گمرک کرمانشاه طی فروردین سال جاری
  • بلاتکلیفی هزار و ۶۲ دستگاه ماشین آلات راهسازی در بندرشهید رجایی/ تعیین تکلیف به زودی
  • توقیف ۴۴ هزار تُن روغن غیرقابل مصرف‌ در بندر شهید رجایی
  • تجار قمی در فروردین ماه به ۲۲ کشور صادرات کالا داشتند
  • ۳۰ میلیون تن کالا توسط ناوگان حمل و نقل جاده‌ای هرمزگان جابجا شد
  • حمل و نقل ۳۰ میلیون تن کالا توسط ناوگان جاده‌ای هرمزگان
  • طرح ترخیص وسایل نقلیه توقیفی از پارکینگ در کیش اجرا شد
  • ترخیص دویست و هشتاد وسیله نقلیه توقیفی از پارکینگ