Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@16:50:27 GMT

پروازتان را بی‌خطر کنید

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۳۵۴۵۰

پروازتان را بی‌خطر کنید

ایسنا/کرمانشاه رئیس کمیته ورزش‌های هوایی استان کرمانشاه بااشاره به شلوغی این روزهای سایت ویس قرنی گفت: علاقمندان به پرواز تفریحی اگر برخی اصول ایمنی و نکات مهم را رعایت کنند، پروازی بی خطر خواهند داشت.

 محمدرضا نقدی در گفت و گو با ایسنا، پارگلایدرینگ را یکی مفرح ترین و لذت بخش ترین رشته‌های ورزشی خواند و اظهار کرد: با این وجود حوادثی که گاها برای برخی پارگلایدرسواران حین پرواز اتفاق می‌افتد، باعث شده تا عدهای آن را ورزشی خطرناک بدانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید براینکه اگر برخی اصول رعایت شود پرواز با پاراگلایدر خطرناک نیست، تصریح کرد: کسی که علاقمند به پرواز برای تفریح است باید به این اصل مهم توجه کند که پروازش را با یک مربی دارای گواهینامه معتبر انجام دهد.

رئیس کمیته ورزش‌های هوایی استان اضافه کرد: متاسفانه در بسیاری از سایت‌های پروازی و از جمله سایت ویس قرنی افرادی هستند که خود را مربی پرواز می‌دانند و حتی گواهینامه آن را هم نشان می‌دهند، درحالیکه نه مهارت چندانی دارند و نه اینکه گواهینامه آنها معتبر است.

وی افزود: براین اساس، به کسانی که علاقمند به داشتن پروازی تفریحی هستند، توصیه می‌کنیم زمانی که قصد پرواز با پاراگلایدر را دارند، پروازشان را با مربیان دارای گواهینامه با تاریخ اعتبار از انجمن ورزش‌‎های هوایی کشور انجام دهند تا پروازی بی خطر و بدون مشکل داشته باشند.

نقدی در ادامه با بیان اینکه پرواز با پاراگلایدر محدویت سنی چندانی ندارد، اعلام کرد: افرادی که دارای بیماری‌های قلبی و عروقی، تنفسی، قند خون، افت فشار، صرع و دیگر بیماری‌های خاص هستند، نباید پرواز داشته باشند، چرا که ممکن است بدنشان جوابگو فشار پرواز نباشد و برایشان خطرساز شود.

وی ادامه داد: البته مربیانی که دوره‌های آموزشی لازم را گذرانده باشند و دانش کافی را دارند می‌دانند که باید پیش از انجام پرواز با پرسش‌هایی به آنالیز وضعیت جسمی این افراد بپردازند.

رئیس کمیته ورزش‌های هوایی استان در ادامه به شلوغی این روزهای سایت ویس قرنی هم اشاره کرد و گفت: در حال حاضر در بهترین شرایط برای پرواز با پاراگلایدر در سایت ویس قرنی قرار داریم، چرا که هوا ترمیک نیست و می‌توان یک پرواز عالی داشت.

وی اضافه کرد: به همه کسانی که علاقمند به پرواز هستند و به سایت ویس قرنی مراجعه می‌کنند، توصیه می‌کنیم حتما اصول و نکات ذکر شده را رعایت کنند، تا مشکلی برایشان پیش نیاید.

نقدی در پایان یادآورد شد: برای یک پرواز تفریحی حدودا 20 تا 30 دقیقه ای حدود 300 تا 400 هزار تومان از علاقمندان دریافت می‌شود که به نسبت هزینه‌های استهلاکی که هر پرواز روی دست مربیان می‌گذارد، نرخ متعادلی است.

انتهای پیام  

منبع: ایسنا

کلیدواژه: پاراگلایدر كرمانشاه اویس قرنی استانی ورزشی پرواز با پاراگلایدر سایت ویس قرنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۳۵۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام زائران کرمانی به سرزمین وحی پس از ۹سال + تصاویر

محمد علی ایرانمنش گفت: با تلاش و پیگیری‌های انجام شده به همت سازمان و حج و زیارت، وزارت امور خارجه و اعلام شرکت هواپیمایی ایران‌ایر مبنی بر موافقت با مجوز‌های پروازی، اعزام زائران عمره  در کرمان پس از ۹ سال امروز انجام شد.

وی افزود: برای استان کرمان، ۳ کاروان ۸۵ نفره در قالب یک پرواز تخصیص داده شد و توزیع این کاوران‌ها براساس امتیاز و تعداد زائران ثبت نامی که زودتر واریز وجوه داشتند به شهر‌های کرمان یک کاروان، رفسنجان یک کاروان و زرند یک کاروان صورت پذیرفت که براساس لیست ابلاغی سازمان با زائران مشمول تماس گرفته شد و این زائران در کاروان‌های بیان شده ثبت نام شدند.

مدیر حج و زیارت استان کرمان تصریح کرد: با برنامه ریزی به عمل آمده و پس از صدور روادید، اعزام زائران کرمانی به حج عمره در قالب یک پرواز از ایستگاه پروازی کرمان انجام شد.

وی بیان داشت: مدت سفر حج عمره، ۱۰ روزه و هزینه سفر، بین ۴۲ تا ۴۳ میلیون تومان است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • اعزام زائران کرمانی به سرزمین وحی پس از ۹سال + تصاویر
  • ساعت پخش زنده بازی چلسی و استون ویلا از تلویزیون+ شبکه ورزش و پخش آنلاین
  • ساعت پخش زنده بازی یوونتوس و میلان‌ از تلویزیون+ شبکه ورزش و پخش آنلاین
  • فناوری‌های وارسی پروازی در فرودگاه گرگان انجام شد
  • اختصاص ۲ هزار میلیارد برای بهسازی فرودگاه بم
  • پرواز پاراگلایدرها بر فراز ساحل بندرعباس
  • ساعت پخش زنده بازی ایران و ازبکستان ‌در جام فوتسال آسیا از تلویزیون + شبکه ورزش و آنلاین
  • پخش زنده جام ملت‌های فوتسال آسیا ۲۰۲۴ جمعه ۷‌ اردیبهشت از تلویزیون و آنلاین
  • ساعت پخش زنده بازی منچسترسیتی و برایتون از تلویزیون+ شبکه ورزش و آنلاین
  • پخش زنده بازی‌های فوتبال امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت‌ از تلویزیون + سایت آنتن و آپارات