Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-27@23:55:34 GMT

بیانیه باشگاه تراکتور درباره پرونده رشید مظاهری

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۳۵۵۳۲

بیانیه باشگاه تراکتور درباره پرونده رشید مظاهری

باشگاه تراکتور با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد ارکان قضایی فدراسیون فوتبال صلاحیت رسیدگی به پرونده‌ فسخ قرارداد بازیکنان را ندارند.

به گزارش مشرق، سایت باشگاه تراکتور نوشت: «باشگاه در خصوص دعاوی مطروحه جعل و الحاق که به‌طور مکرر توسط تعدادی از بازیکنان برای فرافکنی و توجیه فسخ قرارداد بدون دلیل موجه ورزشی با باشگاه تراکتور مبادرت به طرح دعوی در کمیته محترم انضباطی نموده‌اند بدین شرح بیان می‌دارد:

بیشتر بخوانید:

رشید مظاهری بازی اول استقلال را از دست داد

قانون‌گذار در ماده ٢۴ مقررات انضباطی فدراسیون فوتبال ایران مصوب ١٣٩٧ اشعار می‌دارد: چنانچه کمیته انضباطی در روند دادرسی متوجه وقوع جرمی شود که در صلاحیت کمیته انضباطی نباشد موضوع را از طریق دبیرکل یا رئیس فدراسیون در اسرع وقت به اطلاع مقامات صالح قضایی می‌رساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تدوین این موضوع به عنوان یک قانون آمره که خلاف آن میسور نیست به این دلیل است که ارکان قضایی با اتکا به صلاحیت ذاتی مبادرت به دادرسی و صدور دادنامه نماید.

لیکن وفق قانون مجازات اسلامی مصوب ١٣٧۵ در بخش تعزیرات و قانون آیین دادرسی کیفری رسیدگی به عناوینی از قبیل جعل و الحاق مشخصاً و منحصراً در صلاحیت ذاتی دادسرای عمومی و انقلاب محل وقوع جرم می‌باشد.

بنابراین با توجه به موضوعات فوق‌الاشاره کمیته محترم انضباطی بایستی در خصوص دعاوی جعل و الحاق با صدور قرار عدم صلاحیت دعاوی مطروحه را از طریق دبیرکل محترم و یا ریاست محترم فدراسیون فوتبال پرونده را به مجاری قضایی عام کشور جهت رسیدگی مقتضی احاله نماید زیرا این به این دلیل است که حدود صلاحیت ارکان قضایی بر رسیدگی بر دعاوی کاملاً مشخص شود.

لذا بر این مبنا ارکان قضایی فدراسیون نمی‌توانند قبل از رسیدگی در محاکم ذی‌صلاح کشور و صدور احکام قطعی در قوه قضائیه اقدام به صدور رای له و یا علیه طرفین دعوی بنمایند و در صورت صدور چنین احکامی آرای فوق باطل بوده و از درجه اعتبار ساقط می‌باشد.

لیکن باشگاه تراکتور با اتکا به قانون و لزوم تبعیت از آن حق خود دانسته موضوع را از طریق مراجع ذی‌صلاح داخلی و بین‌المللی پیگیری نماید.

اما در خصوص مصاحبه مدیرعامل باشگاه استقلال در مورد پرونده‌ی آقای محمد رشید مظاهری و باشگاه تراکتور که اعلام نموده‌اند که رأی کمیته وضعیت فدراسیون فوتبال به نفع آن بازیکن و باشگاه استقلال تهران صادر شده است، سئوالی که به ذهن متبادر می‌شود این است چگونه ممکن است درحالی‌که جلسه دادرسی پرونده دیروز برگزار شده است ایشان از دادنامه اصداری آن کمیته قبل از ابلاغ رای به طرفین دعوی مطلع است و اگر بدین ترتیب است چرا دادنامه را منتشر نمی‌نمایند؟ و اگر اینگونه باشد بسیار مایه تاسف است.»

رشید مظاهری و رضا شکاری دو بازیکن سابق تراکتور به دلیل آنچه که «دست بردن در رقم قراردادهایشان» عنوان شده، اقدام به فسخ قرارداد با تراکتور کردند.

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا قره باغ رشید مظاهری بیانیه تراکتورسازی دروازه بان استقلال تراکتور فوتبال لیگ برتر فدراسیون فوتبال باشگاه تراکتور ارکان قضایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۳۵۵۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور موافقت اصولی ٣ طرح گردشگری در کردستان

 آرمان وطن‌دوست در جلسه کمیته‌فنی گردشگری و سرمایه‌گذاری استان کردستان اظهار کرد: در راستای توسعه زیرساخت‌های گردشگری کردستان تعداد ٨ طرح سرمایه‌گذاری به کمیته‌فنی گردشگری استان، تحویل و بررسی شد.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری کردستان افزود: با ارزیابی‌های انجام شده توسط کارشناسان و اعضای کمیته فنی، برای ٣ مورد از این طرح‌ها شامل سفره‌خانه سنتی، مجتمع گردشگری و رستوران سنتی موافقت اولیه صادر شد.

وی حجم سرمایه‌گذاری این طرح‌ها را بالغ بر ١٦ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: با به بهره‌برداری رسیدن این دو پروژه برای ٢٠ نفر به‌صورت مستقیم شغل ایجاد می‌شود.

وطن‌دوست با اشاره به اینکه در این جلسه، دو طرح منوط به اخذ استعلام و با ٣ طرح نیز مخالفت شد، یادآور شد: موقعیت طرح، مساحت زمین، توان مالی سرمایه‌گذار و ایجاد اشتغال از جمله اولویت‌های صدور مجوز برای ایجاد تأسیسات گردشگری مختلف در سطح استان است.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • مجلس باید در قانون شوراها نسبت به احراز صلاحیت‌ها تجدید نظر کند
  • دستورالعمل فواصل بین کسب و کار‌های کشاورزی اصلاح می‌شود
  • احضار ۶ نفر به کمیته انضباطی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام
  • بیانیه مقاومت عراق درباره حمله به هدف حیاتی در حیفا
  • بیانیه مقاومت اسلامی عراق درباره حمله به هدف حیاتی درحیفای اشغالی
  • قنبرزاده: باشگاه‌ها برای بیانیه‌نویسی مسابقه گذاشته بودند
  • صدور موافقت اصولی ٣ طرح گردشگری در کردستان
  • کارخانه در فدراسیون جدید والیبال هم پست گرفت
  • کاهش ۳۰ درصدی پرونده‌های معوق قضایی استان
  • تایید صلاحیت ۶ کاندیدای ریاست فدراسیون ورزش‌های رزمی