Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@03:42:04 GMT

۶۰۰ هزار تن نهاده‌های دامی در بندر امام (ره)تخلیه شد

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۳۵۸۸۱

۶۰۰ هزار تن نهاده‌های دامی در بندر امام (ره)تخلیه شد

حمید بدوی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگارایرنا افزود: این نهاده‌های دامی به تدریج پس از انجام مراحل بهداشتی ، دامپزشکی ، استاندارد و اظهارنامه به نقاط مختلف کشور ارسال می‌شود.
وی گفت: بخشی از نهاده‌های دامی مورد نیاز کشور نیز توسط بخش خصوصی در بندر امام(ره) تخلیه شده که آن هم پس از تشریفات گمرکی و بهداشتی با ناوگان جاده‌ای به مناطق هدف کشور ارسال خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بدوی با اشاره به اینکه روند واردات نهاده‌های دامی طبق برنامه توسط شرکت پشتیبانی امور دام و بخش خصوصی از طریق بندر امام (ره) وارد کشور می‌شود افزود: واردات نهاده‌های دامی و طیور به صورت روان ادامه دارد.    
شرکت پشتیبانی امور دام متولی واردات نهاده های دامی و طیور شامل جو ، ذرت دانه‌ای ،کنجاله و سویا است.
هفته‌های اخیر با ایجاد جو روانی در بازار و افزایش قیمت نهاده‌های دامی و کمبود آن ، قیمت برخی کالاهای اساسی شامل مرغ و تخم مرغ ، گوشت قرمز و روغن روندی افزایشی به خود گرفت ولی در روزهای اخیر با بهبود توزیع نهاده‌های ، قیمت مرغ کشتار روز در اهواز اندکی کاهش یافته است.
با این وجود قیمت مرغ کشتار روز در اهواز و سایر مناطق استان خوزستان بیشتر از نرخ مصوب اعلام شده از سوی وزارت جهادکشاررزی یعنی ۲۰۵هزار ریال عرضه می‌شود.   
به گزارش ایرنا بنابر اعلام اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۷۲ فروند کشتی حامل کالای اساسی در بندر امام پهلو گرفتند و ۹ میلیون و ۲۰۵ هزار تن انواع کالای اساسی از جمله گندم، ذرت، دانه روغنی، کنجاله، روغن خوراکی، برنج و شکر تخلیه شده شده است.
پارسال حدود ۱۴.۵میلیون تن انواع کالاهای اساسی از طریق بندر امام (ره) و به صورت فله تخلیه و ترخیص شده است.
بندر امام (ره) واقع در خورموسی دومین بندرعملیاتی جمهوری اسلامی ایران پس از بندر شهید رجایی در استان هرمزگان است.
حدود ۸۰درصد نهاده‌های دامی فله‌ای و غلات از طریق بندر امام (ره) وارد کشور می‌شود.
در سال جاری برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مسوولان ارشد سازمان بنادر و دریانوردی در بازدید از بندر امام بر ترخیص سریع نهاده‌های و غلات از این بندر تاکید کردند.

برچسب‌ها بندرامام خمینی واردات هرمزگان خوزستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بندرامام خمینی واردات هرمزگان خوزستان بندرامام خمینی واردات هرمزگان خوزستان اخبار کنکور نهاده های دامی بندر امام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۳۵۸۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارخانه های آرد مازندران نوسازی و بهسازی می شود

به گزارش خبرنگار مهر، عباسعلی وفایی نژاد بعدازظهر دوشنبه در نشست هم اندیشی بررسی راهکارهای تحقق شعار سال در صنعت آردسازی تصریح کرد: نگاه ویژه نظام به بخش اقتصاد، نشانگر این است که اقتصاد جز مباحث پردغدغه و پرچالش ماست و سعی بر این خواهد بود با استفاده از تمام ابزارهای موجود به سمتی حرکت کنیم که خودباوری و خوداتکایی را به عرصه ظهور برسانیم.

وی همچنین اظهار داشت: در هر زمینه‌ای که دولت با اراده قوی و متعهدانه حضور داشته باشد، بخش خصوصی نیز همراهی و حضوری موفق خواهد داشت.
وفایی نژاد افزود: دولت صرف نظر از همه کاستی‌ها و فشار تحریم‌ها همه تلاش و همیت خود را در جهت پویایی اقتصاد کشور انجام می‌دهد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران با بیان اینکه بخشی از کار ما حمایت و پشتیبانی از تولید محصولات کشاورزان است، اظهار داشت: در سال گذشته با همراهی کارخانجات آرد استان بیش از ۱۱۸ هزار تن گندم از کشاورزان مناطق دشت و بالادست استان با شرایط خاص حمایتی خریداری شد، به نحوی که با تدابیر صورت گرفته حمایت مناسب کشاورزان را در بر داشته و با مدیریت صحیح و همراهی کارخانجات آرد استان، کیفیت آرد نیز تضمین شود.

وی افزود: در استان مازندران ۲۱ کارخانه آرد داریم که با بهسازی و نوسازی و توسعه انبارها، سیلو و تجهیزات آزمایشگاهی، تحول و به روزرسانی مناسبی را داشته و برای ارتقای کیفیت تولید آرد سرمایه گذاری می‌کند.

وفایی نژاد تصریح کرد: شیوه نامه درجه بندی کارخانجات در شرف نهایی شدن در کارگروه استان و رفع نواقص و چالش‌ها است و بزودی عملیاتی خواهد شد.
وی تصریح کرد: با راه اندازی سامانه درجه بندی، کارخانجات آرد با ارتقای تجهیزات و بروزرسانی امکانات، امتیاز و رتبه آنها افزایش خواهد یافت.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران با بیان اینکه در سال ۱۴۰۱ تلاش کردیم از انحصار واردات از طریق بنادر جنوبی کاسته شود و فعالیت‌های تجاری به سمت بنادر شمالی سوق داده شود، اظهار داشت: طی سال های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ کالاهای اساسی گندم و روغن را از طریق بنادر استان مازندران وارد کشور کردیم اما در سال ۱۴۰۲ به دلیل کاهش ضرورت تأمین و دیگر موارد، تأمین کالاهای اساسی از طریق بنادر شمالی کشور متوقف شد.

وی با بیان این مطلب افزود: تمام تلاش دولت در حمایت از تولید کالاهای اساسی و خودکفایی در آن انجام خواهد شد اما به منظور تأمین ذخیره استراتژیک و حفظ امنیت غذایی در کشور، رایزنی‌های لازم انجام شد تا در سال جدید فاز اول گندم خریداری شده از کشورهای حاشیه دریای خزر بزودی از طریق بنادر مازندران وارد کشور شود

کد خبر 6092230

دیگر خبرها

  • ۲ هزار قطعه ماهی زینتی از مرز مهران به عراق صادر شد
  • اطلاعیه جدید وزارت حمل و نقل عراق درباره انتقال مسافران از اروند رود
  • بندر امام خمینی ۲۰ ایستگاه تخلیه و بارگیری ریلی دارد
  • ۴۱۳ هزار تن کالاهای اساسی به مازندران وارد شد
  • افزایش ۱۷ درصدی درآمدگمرکات مازندران از تجارت خارجی
  • افزایش ۱۷ درصدی درآمد گمرکات مازندران از تجارت خارجی
  • انجام کارهای بی‌منت در گرو داشتن تفکر بسیجی است
  • بندر چابهار در آینده نزدیک یک بندر ریل پایه خواهد شد
  • توزیع ۷۰۰ تن نهاده دامی در مناطق عشایری شهرستان ارومیه
  • کارخانه های آرد مازندران نوسازی و بهسازی می شود