Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،محسن محرری رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهرقم ،با اشاره به عملکرد سال سوم کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر قم گفت: هفت نفر از اعضای شورای شهر عضو این کمیسیون هستند که سه نفر از آن‌ها عضو هیات رئیسه شورا هم هستند.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه در این دوره ۴۳ جلسه کمیسیون برگزار کردیم افزود: به طور معمول هر هفته جلسات برگزار شده و جلسات به طور متوسط بیش از ۲ ساعت زمان برده و مجموعا ۸۹ ساعت جلسه برگزار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محرری بیان کرد: با توجه به موضوعات طرح شده در کمیسیون عموما اعضای کمیته تملکات شهرداری که دو نفر از اعضای شورا هستند هم به کمیسیون دعوت می‌شوند.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر قم با اذعان به اینکه دستور جلسات کمیسیون سه محور لوایح و موافقت نامه‌های شهرداری، نامه‌ها و درخواست‌های مردمی و موضوعات محوری که جزو سیاست گذاری‌های شورا است، دارد بیان کرد: جمعا طی این مدت ۵۵ مورد لایحه مورد بررسی قرار گرفته که عمدتا مربوط به توافق نامه‌های املاک، تفکیک و... بوده است.

او اضافه کرد: ۴۹ مورد از این لوایح به تصویب قطعی رسیده و ۶ مورد هم برای اصلاح به شهرداری ارسال شده است.

محرری با بیان اینکه در یکسال اخیر ۲۹۵ نامه و درخواست مردمی در دبیرخانه کمیسیون ثبت شده است افزود: از این ۲۹۵ نامه تعدادی در کمیسیون مطرح شده و عمدتا توسط رئیس کمیسیون بررسی و به شهرداری ارجاع شده است.

او افزود:۱۲۸ ملاقات مردمی هم در این یک سال با رئیس کمیسیون برگزار شده است.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شهرداری قم به ۶۵ طرح و سیاست گذاری کمیسیون معماری و شهرسازی اشاره کرد و گفت: یکی از کار‌های خوبی که در این دوره کمیسیون انجام شد این بود که ما نخستین جلسه را به تعیین اولویت‌ها اختصاص دادیم که در آن ۲۴ مورد پیشنهادات بررسی و به عنوان اولویت‌ها به تصویب رسید که ۲۰ عنوان تاکنون رسیدگی شده است.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شورای اسلامی قم کمیسیون معماری درخواست مردمی کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۳۶۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لایحه حجاب بار دیگر از مجلس به شورای نگهبان ارسال شد

رئیس کمیسیون قضایی مجلس با بیان اینکه ایرادات شورای نگهبان به لایحه عفاف و حجاب رفع شد، از ارسال مجدد این لایحه به شورای نگهبان خبر داد.

به گزارش تسنیم، حجت الاسلام غضنفرآبادی رئیس کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به آخرین وضعیت لایحه عفاف و حجاب گفت: کمیسیون قضایی ایرادات شورای نگهبان به لایحه عفاف و حجاب را برطرف و مجددا این لایحه را به شورا ارسال کرده است و هم اکنون منتظر اظهار نظر شورای نگهبان هستیم.

وی افزود: عمده ایرادات شورای نگهبان به لایحه عفاف و حجاب مربوط به مواد ۴۷ تا ۴۹ این لایحه می‌شد که به بحث میزان مجازات‌ها پرداخته است.

رئیس کمیسیون قضایی مجلس خاطرنشان کرد: از نظر اعضای شورای نگهبان، جرائم و مجازات درنظر گرفته شده برای تخلفات ذکر شده در مواد ۴۷ تا ۴۹ لایحه، متناسب با این تخلفات نبود که ما در کمیسیون این موارد را اصلاح کردیم.

 

با توجه به اینکه در جلسه علنی ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ مجلس، نمایندگان به اجرای آزمایشی لایحه حجاب و عفاف برای مدت ۳ سال رای دادند، در صورتی که شورای نگهبان، این لایحه را تایید کند، لایحه مذکور بلافاصله برای اجرا به دستگاه‌های اجرایی مربوطه ابلاغ می‌شود.

دیگر خبرها

  • درخواست مهم وزیر اقتصاد از وزیر راه و شهرسازی/ خودرو‌هایی که سهمیه بنزین آن‌ها قطع خواهد شد؛ کدامند؟
  • لایحه عفاف و حجاب به کجا رسید؟
  • لایحه حجاب بار دیگر از مجلس به شورای نگهبان ارسال شد
  • حل گره‌های ترافیکی شهرکرد، دغدغه شورای ششم است
  • تقدیر استاندار کرمان از اقدام مدیریت شهری رفسنجان/ دهه هشتادی‌ها مدیران فردای جامعه هستند
  • الزام شورای عالی معماری جهت تعیین حدود مرزی شهر پردیس
  • ادعا درباره اشکال در مفاد قرارداد‌ حمل‌و‌نقلی چین مردود است
  • قراردادهای شهرداری تهران با چین به شورای شهر ارسال شود
  • کم‌کاری‌ شهرداری موجب خسارت ۲۰۰ میلیاردی در پروژه شهربازی شد
  • آیت‌الله اعرافی: در ‌معماری و شهرسازی الگوهای ویژه نداریم