Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-05@19:47:02 GMT

نیازمند مدارس غیردولتی هستیم و حمایت می‌کنیم

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۳۶۲۸۰

نیازمند مدارس غیردولتی هستیم و حمایت می‌کنیم

به گزارش افکارنیوز،

محسن حاجی میرزایی در نشست شورای هماهنگی مؤسسان مدارس غیردولتی شهر تهران با بیان اینکه نیازمند مدارس غیردولتی هستیم و از این مدارس حمایت می‌کنیم، اظهار کرد: حمایت از مدارس دولتی به معنای افزایش کیفیت و کارایی این مدارس است و بیان حمایت از مدارس دولتی به معنای عدم‌حمایت و پشتیبانی از مدارس غیردولتی نیست، موظف هستیم که کیفیت مدارس دولتی را ارتقا دهیم و دسترسی عادلانه همه دانش‌آموزان را به آموزش باکیفیت تأمین کنیم و این تعارضی با حمایت از مدارس غیر دولتی ندارد که یک حکم قانونی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وجود مدارس غیر دولتی مترادف با خصوصی‌سازی آموزش نیست

وی بابیان اینکه برخی وجود مدارس غیر دولتی را مترادف با خصوصی‌سازی آموزش مطرح می‌کنند، اظهار کرد: آموزش‌وپرورش یک امر حاکمیتی است و تنظیم‌گری در امور حاکمیتی توسط دولت انجام می‌شود و امور اجرایی در تعدادی از مدارس برعهده مدارس غیر دولتی است بنابراین نوع همکاری غیر دولتی نوعی مشارکت با آموزش و پرورش است و امور حاکمیتی قابل‌واگذاری نیست.

توسعه مدارس غیر  دولتی نیازمند بستر مناسب اجتماعی

وزیر آموزش‌وپرورش بابیان اینکه توسعه فعالیت‌های مدارس غیردولتی نیازمند ایجاد بستر مناسب اجتماعی است، اظهار کرد: مدارس غیردولتی برای به وجود آوردن چنین فضایی باید تلاش کنند تا از بروز موج‌های منفی اجتماعی پیشگیری شود.

رعایت حقوق معلمان مدارس غیر دولتی ضروری است

حاجی میرزایی ادامه داد: برخی کارها و فعالیت‌ها مانند خرید خدمات آموزشی باعث شد تا داوری‌ها در این حوزه به خطا برود، نقش دولت‌ها باید تنظیم گری و قانون‌گذاری باشد و امور اجرایی بر عهده بخش دولتی نباشد که در این صورت به افرایش کارآمدی منجر می‌شود.

وزیر آموزش‌وپرورش بابیان اینکه باید به تأثیرگذاری محیط اجتماعی باور داشته باشیم، گفت: مجموعه مؤسسان مدارس غیر دولتی باید به محیط اجتماعی پاسخگو باشند و به اشکالات و ابهامات آن پاسخ بدهند.

وی با بیان اینکه رعایت حقوق معلمان در مدارس غیردولتی ضروری است، گفت: سازمان مدارس غیردولتی علاوه بر نظارت کامل، موظف به حسن اجرای این موارد است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: مدارس دولتی خصوصی سازی حقوق معلمان مدارس غیردولتی حاجی میرزایی کیفیت مدارس دولتی مدارس غیر دولتی مدارس غیردولتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۳۶۲۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای ۴۴۰۹ سری جهیزیه به نوعروسان هرمزگانی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام هرمزگان، حمید باسره اظهار داشت: یکی از اقدامات اثربخش کمیته امداد به منظور توانمند سازی خانواده‌ها نیازمند و کمک به امر ازدواج جوانان، تهیه و تأمین جهیزیه برای نوعروسان تحت حمایت این نهاد است که کمیته امداد هرمزگان نیز در همین راستا طی سال ۱۴۰۲ تعداد چهار هزار و ۴۰۹ سری جهیزیه به نوعروسان نیازمند در استان اهدا کرده است.

باسره با بیان اینکه بدون شک حمایت‌های مادی و معنوی خیرین و مردم باعث موفقیت این نهاد در حمایت از اقشار آسیب پذیر جامعه بوده است، افزود: به منظور تأمین این تعداد جهیزیه برای نوعروسان هرمزگانی، در مجموع بیش از ۱۴۳ میلیارد و ۳۲۲ میلیون تومان هزینه شده که از این میزان ۱۲۱ میلیارد و ۲۸۲ میلیون تومان از اعتبارات کمیته امداد و مبلغ ۲۲ میلیارد و ۴۰ میلیون تومان از محل کمک‌های خیرین و مردم استان در قالب (صدقات، نذورات، زکات و…) تأمین شده است.

این مقام مسؤول یادآور شد: هر سری جهیزیه اهدایی به زوج‌های جوان شامل پنج قلم از اساسی‌ترین لوازم ضروری زندگی نظیر: یخچال، تلویزیون، اجاق‌گاز، ماشین لباسشویی و جاروبرقی بوده که با هدف توسعه و ترویج فرهنگ ازدواج آسان و کمک به کاهش هزینه‌های زوج‌های جوان در ابتدای زندگی مشترکشان به این عزیزان اهدا شده است.

کد خبر 6096936

دیگر خبرها

  • اهدای ۴۴۰۹ سری جهیزیه به نوعروسان هرمزگانی
  • برخورد قانونی با معلم بلاگرها در مدارس دولتی و غیردولتی
  • کاهش‌ شهریه برخی مدارس غیردولتی | امسال افزایش شهریه درصدی نیست بلکه... | هزینه فوق برنامه چند درصد شهریه است؟
  • نرخ شهریه مدارس غیردولتی چه زمانی اعلام می شود؟/ امکان کاهش‌ شهریه برخی مدارس
  • «شهریه» مدارس غیردولتی تا ۳۱ اردیبهشت تعیین می شود/ معلمان مدارس غیر دولتی بیمه کامل می‌شوند
  • تعیین «شهریه» مدارس غیردولتی ۳۱ اردیبهشت
  • تعیین «شهریه» مدارس غیردولتی تا ۳۱ اردیبهشت / معلمان مدارس غیر دولتی بیمه کامل می‌شوند
  • ضرورت توجه به مدرسه محوری در آموزش وپرورش
  • مدرسه باید واقعیت جامعه باشد/ ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار معلم مخالف مدرک دانشگاهی خود آموزش می‌دهند
  • مدیران مناطق تصمیم گیر نهایی شهریه مدارس غیردولتی هستند