Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ واگذاری سالن شهرداری تازیان برای تصفیه آب موجب بروز برخی اعتراض‌ها در این شهر شده و با توجه به اظهارات ضد و نقیض اعضاء شوراء لازم است مسئولان استانی جهت مشخص شدن موضوع به این ماجرا ورود کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، در شرایط فعلی که بیکاری و مشکلات اقتصادی روح و روان جوانان را آزرده کرده، در امان ماندن جوانان از آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد از با اهمیت ترین موضوعاتی است که نیازمند نگاه خاص و راهبردی مسئولان و اجرای راهکارهای منطقی برای عدم گرایش جوانان به سمت این آسیب‌هاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سالن ورزشی 6 هزار نفری گرگان فقط 20 درصد پیشرفت فیزیکی داردالبرز| سالن ورزشی چندمنظوره شهید مدافع حرم در "فردیس" افتتاح شد+تصاویرتسنیم گزارش می‌دهد؛ پایان انتظار 10 ساله ورزش بابلسر با افتتاح سالن ورزشی روستایی

شهر تازیان پایین از جمله شهرهای کوچک بخش مرکزی شهرستان بندرعباس است که شور و اشتیاق جوانانش و گرایش آنان به ورزش در هرمزگان مثال زدنی است.

اما متاسفانه در سایه غفلت و عدم توجه مسئولان و عدم ارتقای زیرساخت‌های مناسب ورزشی، برخی از این جوانان به سمت مواد مخدر گرایش پیدا کرده‌اند.

بر اساس گفته‌های جوانان این شهر، هیچ گونه امکانات مطلوب ورزشی در تازیان پایین وجود ندارد و اکنون تنها سالنی که روزی امیدوار بودند از آن برای امر ورزش استفاده شود به عنوان سالن تصفیه آب استفاده می‌شود.

در مصاحبه‌های انجام شده برای پیگیری این موضوع متاسفانه صحبت‌های ضد و نقیضی از اعضای شورای شهرتازیان وجود دارد که برای شفافیت آن نیازمند پیگیری خاص و ویژه مسئولان استانی بویژه دستگاه‌های حاکمیتی بویژه استانداری است.

عادل آخوندی، عضو شورای شهر تازیان پایین در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با اشاره به اشتیاق جوانان تازیان به ورزش، اظهار کرد: متاسفانه در این شهر هیچ گونه سالن استاندارد برای ورزش عموم مردم وجود ندارد.

عضو شورای شهر تازیان ادامه داد: متاسفانه به تازگی در جلسه شورای شهر تنها سالن موجود که جوانان خود را برای استفاده از آن برای ورزش آماده کرده بودند، واگذار شد.

عدم ضرورت وجود سالن تصفیه آب

آخوندی با بیان مخالفت خود نسبت به این اقدام گفت: چرا باید در شهری که 5 مغازه تصفیه آب وجود دارد، باز هم سالن برای این موضوع درنظر گرفته شود اما از راه اندازی این سالن برای ورزش جوانان که یکی از خواسته‌های به حق شهروندان تازیانی است غفلت شود.

عضو شورای شهر عنوان کرد: متاسفانه در شرایطی که اعتیاد جوانان تازیانی را دام انداخته و بیکاری روح آنان را آزار می‌دهد، ورزش به عنوان یک سرگرمی و کسب مهارت می‌تواند در حل این آسیب اجتماعی که در تازیان بیداد می‌کند، موثر باشد.

آخوندی افزود: به عنوان ‌عضو کوچکی از شورای شهر که مطالبات جوانان این دیار را شنیده‌ام و نسبت به اشتیاق آنان به وجود یک سالن ورزشی آگاهی دارم از مسئولان استانی خواستارم که به این مسئله ورود کنند و پیگیری لازم جهت متوقف کردن این اقدام را انجام دهند.

فرسودگی سالن ورزشی آموزش و پرورش

وی افزود: متاسفانه یک سالن ورزشی متعلق به آموزش و پرورش در این شهر وجود دارد که  فرسودگی آن به میزانی است که یک توپ به دیوارهای آن برخورد کند احتمالا فرو ریختن آن وجود دارد.

آخوندی گفت: زمانی که این سالن احداث شد به جوانان اعلام شد که این سالن ورزشی است، اما اکنون با وجود اینکه این ظرفیت برای بنا کردن ورزش در این شهر وجود دارد، متاسفانه از این سالن برای موضوعی استفاده می‌شود که هیچ ضرورتی ندارد.

وی گفت: از این سالن حتی قرار بود جهت اشتغالزایی 10 نفر از کارگرهای شهرداری استفاده شود اما متاسفانه این موضوع هم عملی نشد و اکنون یک نفر با سرمایه‌گذاری روی این سالن رویای ورزش را از جوانان می‌گیرد و باعث متضرر شدن شهروندان بومی می‌شود که 5 مغازه تصفیه آب را اداره می‌کنند.

خدیجه نجارزاده، سرپرست امور ورزش بانوان شهر تازیان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، اظهار کرد: باوجود اینکه تازیان یک شهر تلقی می‌شود اما متاسفانه از امکانات خوبی در حوزه ورزش برخوردار نیست.

ادعای مالکیت زمین ورزشی پس از زدن کلنگ احداث

سرپرست امور ورزش بانوان ادامه داد: با پیگیری‌های انجام شده 5 سال پیش یک زمین برای این امر اختصاص پیدا کرد و حتی کلنگ احداث آن توسط یکی از نمایندگان بر زمین زده شد اما متاسفانه ساخت این زمین فقط در حد دیوار کشی پیش رفت و بعدها نیز برای زمین مدعی پیدا شد.

نجار زاده افزود: 150 نفر از بانوان شهر تازیان در رشته‌های یوگا، فوتسال ... در این شهر فعالیت می‌کنند که اکنون به دلیل شیوع ویروس کرونا این فعالیت‌ها متوقف شده؛ اما پیش از آن بانوان این خطه در رشته فوتسال حتی به لیگ دسته دو کشوری نیز راه یافته بودند و این حاکی از استعداد و اشتیاق جوانان تازیان برای ورزش است.

عدم وجود سالن با امکانات ورزشی برای بانوان ورزشکار تازیانی

وی گفت: اگر سالن فعلی به جای اختصاص پیدا کردن برای تصفیه آب به سالن ورزشی اختصاص پیدا می‌کرد، حداقل بانوان نیز می‌توانستند در رشته‌های یوگا و ایروبیک در این سالن فعالیت کنند.

فعال اجتماعی و فرهنگی عنوان کرد: بانوان پیش از آن با وجود همکاری‌های مدیر مدرسه هزینه برق مصرفی در زمان استفاده از سالن فرسوده مدرسه را پرداخت می‌کردند اما این سالن بدون امکانات است و مشکلات زیادی را به دنبال داشت.

نجارزاده ادامه داد: در حال حاضر متاسفانه ازاین سالن برای درآمدزایی استفاده شده و هزینه اجاره آن فقط 2 میلیون است اما با در اختیار قرار دادن آن به عنوان سالن ورزشی می‌شد به عده زیادی از مردم تازیان خدمات ورزشی ارائه کرد.

وی خاطر نشان کرد: پیش از احداث این سالن در جلسه‌ای که مردم نیز حضور داشتند بنا شد این سالن به عنوان مکانی برای ورزش باشد اما اکنون از آن استفاده دیگری می‌شود که ضرورت ندارد.

این سالن برای ورزش نبوده!

سیده مهین ربیعی نائب رئیس شورای تازیان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار کرد: این سالن یا سوله جهت مصارف ورزشی احداث نشده بود.

نائب رئیس شورای تازیان ادامه داد: به دلیل مشکلات آب شیرین تازیان، طی قرارداد هفت ساله مقرر گردید که این سالن در اختیار فردی برای تولید آب معدنی گذاشته شود تا ضمن تامین آب شرب مردم، منبع در آمدزایی هم برای شهرداری باشد.

ربیعی بیان کرد: اما متاسفانه این فرد پس از گذشت دو سال از انعقاد قرارداد، هفت ماه قبل اعلام کرد که توانایی پرداخت اجاره بها را نداشته و در صورت تایید شهرداری این سالن به فرد دیگری واگذار شود.

وی افزود: به دلیل بدهی‌های این فرد و عدم پرداخت اجاره در موعد مقرر، شهرداری اجازه خروج دستگاه‌های تولید آب معدنی از این سوله را نداد و مقرر شد که در صورت واگذاری این دستگاه‌ها به شخص دیگر ابتدا بدهی‌هایی شهرداری و طلبکاران پرداخت گردد که خوشبختانه پول اجاره بها شهرداری و طلبکاران تسویه گردید.

سخنگوی رئیس شورای شهر تازیان در ادامه عنوان کرد: در ادامه قرارداد اجاره بها بعد از استعلام بیشتر شد و ساختمان به دو قسمت تفکیک گردید که سوله مجدد به تولید آب ادامه دهد و ساختمان اداری آن برای بهزیستی درنظر گرفته و اجاره داده شد.

مشکلات مالی شهرداری تازیان

ربیعی گفت: با توجه به مطلوب نبودن وضعیت اقتصادی کشور، شهرداری تازیان هم دچار مشکل در پرداخت حقوق کارکنان شده که برای پرداخت حقوق آنها اقدام به درآمدزایی کرده است.

وی بیان کرد: در یک سال اخیر به دلیل شیوع ویروس کرونا حتی مسابقات ورزشی جهانی برگزار نشده و مشخص نیست روند تعویق ورزش در باشگاه‌ها تا کی ادامه داشته باشد.

سخنگوی شورای شهر تازیان افزود: طی تفاهم نامه با آموزش و پرورش مقرر شد سالن ورزشی مدرسه به مدت 3 تا 5 سال در اختیار شهرداری قرار داده شود تا با برطرف کردن معایب موجود همه بتوانند از سالن استفاده کنند همچنین به درخواست آموزش و پرورش برای جلوگیری از برخورد آجرهای سقف باشگاه در اثر برخورد توپ فوتسال تمهیداتی از جمله نصب داربست وتوری با همکاری شهرداری در نظر گرفته شد تا ورزشکاران این شهر به راحتی بتوانند در این سالن ورزش کنند.

ربیعی افزود: همچنین باشگاه نورد دارای ساختمانی است که با هماهنگی مسئول ورزش شهر تازیان، ورزشکاران رزمی در آن فعالیت می‌کنند.

حاشیه سازی و خروج سرمایه گذاران

نائب رئیس شورای شهر افزود: متاسفانه افرادی فقط به دنبال حاشیه سازی هستند، حاشیه سازی فقط سرمایه گذارها را دور می‌کند، در حالیکه تازیان پایین پتانسیل بسیار خوبی جهت سرمایه گذاری دارد، با ورود هر سرمایه گذار تعدادی از جوانان مشغول بکار خواهند شد و معضل اعتیاد و بیکاری کاهش خواهد یافت. 

ربیعی خاطر نشان کرد: در حال حاضر به واسطه کارگاه تولید آب 5 نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم مشغول بکار شدند و در صورت حمایت هنوز جا برای افزایش نیرو دارد.

به گزارش تسنیم، باتوجه به صحبت‌های ضد و نقیض اعضای شورای شهر تازیان و ابعاد گسترده این موضوع و بررسی و پیگیری خبرنگار تسنیم از اهالی تازیان و مطالبه جوانان این شهر برای پیگیری این موضوع، نیاز است که مسئولان استانی پیگیری و نظارت بیشتری بر عملکرد شوراها و واگذاری اماکن و زمین‌ها در شهرهای کوچک و بزرگ استان هرمزگان داشته باشند.

گزارش از نعیمه صلواتی‌نیا

انتهای پیام/872/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مسئولان استانی خبرنگار تسنیم آموزش و پرورش تازیان پایین اما متاسفانه سالن ورزشی رئیس شورای برای ورزش سالن ورزش تصفیه آب تولید آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۳۶۳۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین ملاقات سرمربی جدید با خبرنگاران: فردا ساعت ۹

به گزارش "ورزش سه"، موریس موتا پائز سرمربی برزیلی-فرانسوی تیم ملی والیبال ایران بامداد امروز (چهارشنبه، پنجم اردیبهشت) وارد تهران شد.

وی در نخستین روز حضورش در دیدار با سیدمیلاد تقوی رئیس فدراسیون والیبال هماهنگی‌های لازم برای تمرینات تیم ملی را انجام داد و سپس بلافاصله با حضور در سالن والیبال مجموعه ورزشی آزادی هدایت تمرینات تیم ملی والیبال مردان ایران را در دست گرفت.

نخستین نشست خبری سرمربی تیم ملی والیبال ایران ساعت 9 صبح روز یکشنبه نهم اردیبهشت در سالن شماره یک کمیته ملی المپیک واقع در خیابان سئول تهران برگزار می‌شود و سرمربی برزیلی-فرانسوی تیم ملی کشورمان به سؤال‌های خبرنگاران پاسخ می‌دهد و به تشریح برنامه خود در تیم ملی والیبال ایران خواهد پرداخت.

لازم به ذکر است داشتن کارت پوشش خبری وزارت ورزش و جوانان برای حضور اصحاب رسانه در نشست خبری سرمربی تیم ملی والیبال ایران الزامی است.

رقابت‌های لیگ ملت‌های 2024 از یکم خردادماه آغاز می‌شود که به‌عنوان آخرین مرحله صعود به المپیک پاریس حساسیت و اهمیت زیادی دارد.

دیگر خبرها

  • هرچقدر سالن ورزشی ایجاد کنیم در مقایسه با جمعیت مشهد کم است
  • واگذاری کاروانسرای ینگی امام به بخش خصوصی در اولویت است
  • اولین ملاقات سرمربی جدید با خبرنگاران: فردا ساعت ۹
  • محیط شهری باید برای کودکان شور و نشاط داشته باشد
  • سالن ورزشی استاندارد در شهرستان بجستان نداریم
  • ابراز امیدواری مدیرکل ورزش استان برای افزایش سهمیه‌های المپیکی
  • وزیر ورزش و جوانان: ۵٠٠ میلیارد تومان برای نوسازی تجهیزات فدراسیون‌ها در نظر گرفته‌ایم
  • هاشمی: با اصلاح قانون جدید ورزشکاران بیشتری شامل معافیت و قانون استخدامی می شوند/ تخصیص ۵٠٠ میلیارد برای نوسازی تجهیزات فدراسیون‌ها
  • هاشمی: نیم همت برای نوسازی تجهیزات فدراسیون‌ها درنظر گرفتیم
  • گشایش نخستین دوره المپیاد فرهنگی، ورزشی و علمی شهید عجمیان + فیلم