Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ــ رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان مرکزی با بیان اینکه "فعالیت خودروهای مسافرکش بین‌شهری در اراک ساماندهی شد" از اجرای طرح‌های هوشمندسازی پلیس استان مرکزی خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم   از   اراک، سرهنگ سید نورالدین حسینی، رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان مرکزی ضمن بازدید از دفتر استانی خبرگزاری تسنیم  به گفت‌و‌گوی تفصیلی با این خبرگزاری و تشریح عملکرد پلیس استان مرکزی پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسینی با اشاره به ساختار پلیس پیشگیری اظهار داشت: رسالت پلیس پیشگیری در حوزه درون سازمانی هدایت و نظارت بر ماموریت‌های ستادی و پاسگاهی، بازرسی و تجزیه و تحلیل جرائم، رصد استان و در حوزه برون سازمانی آگاه‌سازی رده‌های مختلف در راستای ایجاد امنیت به کمک طرح‌ها و برنامه‌ریزی‌های پلیس است تا بتوانیم جرائم را کاهش داده و نظم و امنیت را در استان برقرار کنیم.

وی افزود: طرح‌های گوناگونی در زمینه مواد مخدر، سرقت و سایر جرائم در مناطق کم‌برخوردار و بر اساس برنامه‌های ابلاغی ناجا مبتنی بر نیاز استان تدوین کرده‌ایم تا در جهت کاهش و مهار جرائم مجموعه استان مرکزی به مرحله اجرا برسانیم.

با مخلان نظم و امنیت در اراک قاطع برخورد می‌شود

رئیس پلیس پیشگیری استان مرکزی ادامه داد: جرائم و حوادث به وسیله داده‌های مردمی در سامانه های 110 و 197 روزانه بررسی و در این میان با توجه به ظرفیت کلانتری و پاسگاه‌ها طرح‌های ویژه‌ای برای نقاط حاشیه‌نشین و جرم‌خیز به صورت طرح‌های ضرورتی در دستور کار قرار قرار داده و در معاونت اجتماعی نیز نتایج این طرح‌ها به واسطه انتقادات مردم و برآوردهای اجتماعی استخراج می‌شود.

وی بیان کرد: جهت مقابله با اراذل و اوباش که در سطح جامعه ایجاد ناامنی می‌کنند در هر شرایطی و در هر نقطه استان که باشد پلیس برخوردی قاطع و محکم خواهد داشت چراکه امنیت و آسایش مردم و جامعه خط قرمز ما است.

رئیس پلیس پیشگیری استان مرکزی اضافه کرد: به صورت شبانه‌روزی تیم‌های محسوس و غیر محسوس و با تلاش پلیس تخصصی مبارزه با مواد مخدر عمده فروشان و خرده فروشان مواد مخدر شناسایی  و از  مناطق حساس جمع آوری می‌شوند.

تلاش بیشتر پلیس برای امنیت در هسته‌های مرکزی و تجارت در اراک

حسینی تصریح کرد: در هسته مرکزی و بازار شهر به خاطر بافت شهر اراک که علاوه بر مردم خود استان از شهرستان‌های اطراف برای فعالیت‌های مختلف به مرکز شهر مراجعه می کنند نیازمند امنیت و نظارت بیشتری هستیم که در این راستا و تلاش کردیم با حضور واحدهای گشتی ثابت و سیار ضعف‌های موجود را رفع کنیم، البته برنامه پلیس در مرکز شهر در دو بخش کاسبان و شهروندان  تعریف شده است.

وی اضافه کرد: برای ایجاد یک کلانتری در بازار تاریخی اراک مکاتبات متعددی صورت می گیرد تا ساختار مورد نیاز از رده‌های بالا ابلاغ شود، برای کلانتری بازار از طریق رده‌های سازمانی ملک خریداری شده و با یاری کاسبان بازاری در حال فعالیت است.

حسینی عنوان کرد: کلانتری‌ها به دلیل وظیفه خدمت‌رسانی دارند باید از حضور در صحنه و بخش قضایی تفکیک شوند تا در بخش قضایی بتوانیم از نیروهای متخصص و تجربه‌های پیشکسوتان بهره‌مند شویم تا خدمات بهتری به مردم ارائه کنیم.

«سرهنگ حسینی» رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان مرکزی: جرائم و حوادث به وسیله داده‌های مردمی در سامانه های 110 و 197 روزانه بررسی و در این میان با توجه به ظرفیت کلانتری و پاسگاه‌ها طرح‌های ویژه‌ای برای نقاط حاشیه‌نشین و جرم‌خیز به صورت طرح‌های ضرورتی در دستور کار قرار قرار داده و در معاونت اجتماعی نیز نتایج این طرح‌ها به واسطه انتقادات مردم و برآوردهای اجتماعی استخراج می‌شود

 

هوشمندسازی پلیس در استان مرکزی را باجدیت دنبال می‌کنیم

رئیس پلیس پیشگیری استان مرکزی بیان کرد: کلانتری‌ها نقاط وسیعی را تحت پوشش دارند و توانایی کنترل و پوشش نقطه به نقطه دشوار است به همین جهت ناجا به سمت هوشمندسازی حرکت می کند ،در همین راستا خیلی از مناطقی که نمی‌توانیم نیرو اعزام کنیم به صورت تصویری پوشش می‌دهیم و از ظرفیت مشارکت‌های مردمی در مردمی سازی امنیت جامعه بهره گرفته‌ایم.

ارائه طرح‌های مشترک موفق کاهش سرقت در استان مرکزی

ی عنوان کرد: جلسات مختلفی با نهادهای مختلف در رابطه با پیشگیری و جلوگیری از جرائم ترتیب ازجمله سازماندهی رانندگان سه راه خمین انجام شد چراکه بر اساس مستندات چندین بار شاهد زورگیری و مزاحمت و جرائم دیگر که میان راننده و مسافر اتفاق می‌افتاد بودیم و با کمک شهرداری سیستمی را راه اندازی کردیم که در آن مشخصات دقیق راننده و مسافر ثبت شود تا در جهت کاهش جرم موثر واقع شود.

حسینی افزود: از سال 94 با شهرداری، نظام مهندسی و آتش نشانی تحلیل‌ها و همکاری‌هایی جهت کاهش سرقت از منازل و الزامات ساخت و ساز ساختمان‌ها داشته که خوشبختانه باعث کاهش سرقت از منازل شده و در واحد پیشگیری پلیس موارد آموزشی به مدت 30 ثانیه تهیه شده تا در زمان پیک در رسانه ها پخش شود.

خبر خوش پلیس برای رفع توقیف 15 هزار موتورسیکلت دارای جریمه در کردستان+جزئیات عملیاتی شدن بیش از یک میلیون تماس فوریتی پلیس 110 توسط پلیس پیشگیری تهران نگرانی رئیس پلیس راهور استان گلستان از افزایش تصادفات شهر/ "‌ناهارخوران" و "کمربندی" گرگان رکورددار تصادفات فوتی

همکاری مردمی و دهیاران در تامین امنیت مناطق گسترده روستایی

وی عنوان کرد: اطلاعات ارسالی به مرکز فوریت‌های 110 بررسی زیر 2 دقیقه به واحدهای عملیاتی در هر نقطه از استان اعلام و نتیجه بازخورد به فوریت های 110 ارائه می شود، نظرات مردمی بسیار تاثیر گذار است و تمام پیشنهادات و انتقادات در جلسات تحلیل می شود.

رئیس پلیس پیشگیری استان مرکزی خاطر نشان کرد: از اساتید خبره درون سازمانی و برون سازمانی برای همسو کردن همکاران با واحدهایی که در آن مشغول هستند استفاده می‌کنیم، جرائم حومه هر کلانتری و پاسگاه بررسی می‌شود.

حسینی ادامه داد: در پاسگاه های برون شهری به خاطر تعدد روستاها امکان پوشش کامل نقاط را نداریم اما با همکاری دهیاری ها نقطات ورودی و خروجی به وسیله دوربین مجهز کردیم.

بهره‌گیری از فضای مجازی برای ترویج آموزش‌های پیشگیری

وی تصریح کرد: در مسیر جاده خمین روستای کودزر به افراد روستا آموزش های لازم صورت گرفته و ضعف های خود را در نگهداری احشام رفع و جهت جلوگیری از سرقت احشام با همیاری دام پزشکی و کشتارگاه ها پلاک گذاری احشام انجام شده و بسیجیان در هر روستا به نگهبانی و حفاظت از روستا می پردازند و کمک شایانی به حفاظت از روستا ها و تجهیزات کشاورزان کرده است.

حسینی اضافه کرد: سعی کردیم از ظرفیت فضای مجازی به بهترین شکل استفاده کنیم و در همین زمینه با مدیران مجازی روستاها ارتباط برقرار کردیم تا محتواهای آموزشی را در کانال های روستا بارگذاری کنند و در ادامه از ظرفیت ریش سفیدان و شوراهای محله ها بهره گرفته ایم تا منازعات را حل کنند.

انتهای پیام/711/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۳۶۷۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح انضباط شهری مشاغل سیار در ۱۲ منطقه تهران

مسعود رنجبریان، مدیرعامل شرکت شهربان و حریم‌بان گفت: بر اساس وظایف ذاتی و مأموریتی این شرکت و در راستای درخواست شهروندان برای جلوگیری از مزاحمت‌های شغلی و سد معبر سیار از جمله وانتی‌هایی که معمولا با حضورشان باعث انسداد خیابان‌ها و معابر می‌شوند، این شرکت طرح ضربتی را طی فروردین‌ماه با مشارکت پلیس راهور در ۱۲ منطقه از تهران به اجرا درآورده است که همچنان درحال اجراست.

 وی گفت: عوامل انضباط شهری در مناطق با مشارکت پلیس راهور نسبت به پاکسازی معابر و رفع سد معبر سیار که اقدام به پوشش پلاک خودرو یا پارک ممنوع، پارک کردن دوبله و سوبله و یا عدم مقررات حمل بار کرده و برای شهروندان و تردد ایشان مزاحمت ایجاده کرده‌اند، تلاش کرده و جرایمی که پلیس راهور برای ایشان در نظر می‌گیرد باعث نظم و انضباط بیشتری در سطح شهر خواهد شد.

 مدیرعامل شرکت شهربان و حریم‌بان با اشاره به تعداد روز‌های تعطیل در فروردین ماه اعلام کرد، پس از تعطیلات، تعداد ۲۶۲ مورد رفع سد معبر سیار با مشارکت یگان عملیات راهور تهران انجام گرفت و علاوه بر اعمال جرائم برای سد معبر کنندگان سیار، تعداد ۳ دستگاه خودرو متخلف نیز توسط پلیس به پارکینگ منتقل شده است.

 رنجبریان افزود: در این طرح ها، شرکت شهربان با استعداد ۹۹ نفر نیروی اجرایی معبربان، ۲۸دستگاه خودرو و با حضور ۳۱ نفر از نیرو‌های یگان عملیات راهور تهران موضوع را دنبال کرده و به اجرا می‌گذارد.

مدیرعامل شرکت شهربان و حریم‌بان گفت: طرح انضباط شهری مشاغل سیار در منطقه دو حد فاصل بزرگراه محمدعلی جناح و میدان خبرنگار واقع در خیابان شهید گلاب (محله طرشت)، منطقه سه حدفاصل سیدخندان و مترو قلهک (محور شریعتی)، منطقه هفت نظام‌آباد و خیابان دماوند، منطقه ۹ چهل‌وپنج متری زرند، منطقه ۱۰ خیابان امام خمینی (ره)، منطقه ۱۱ خیابان وحدت اسلامی، منطقه ۱۳ خیابان نیروی هوایی، منطقه ۱۴ خیابان شکوفه و درودیان، منطقه ۱۵ خیابان شهرزاد، منطقه ۱۶ خیابان بیست‌متری جوادیه، منطقه ۱۷ بزرگراه نواب (شیخ محمدی) و منطقه ۲۱ بلوار تهرانسر حدفاصل خیابان شاهد و شهید رجایی در حال اجراست.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • ثبت ۱۵ دستاورد هوشمندسازی در سازمان آتش‌نشانی اصفهان
  • طرح‌های اجرا شده در حوزه عفاف و حجاب در چارچوب قانون است
  • از تسریع در روند نوسازی تا هوشمندسازی ناوگان اتوبوس‌های شهری
  • به دنبال مسئول سازی، اجرای مصوبات بلا اقدام و ترک فعل‌ها هستیم
  • تجلیل مردم اراک و ساوه از پلیس در اجرای طرح نور
  • اجرای طرح انضباط شهری مشاغل سیار در ۱۲ منطقه تهران
  • پلیس در «طرح نور» به سمت هوشمندسازی پیش می‌رود
  • رادان: : با توسعه هوشمندسازی طرح‌های پلیس قطعاً میزان امنیت افزایش خواهد یافت
  • ضرورت تأمین بودجه هوشمندسازی ماموریت های پلیس
  • افزایش پایش تصویری مناطق جرم‌خیز اهواز