Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- شرکت لوتوس قصد دارد در سال 2022 اولین خودرو خود با موتور تمام برقی را معرفی کند.
به گزارش خبرگزاری آریا، خودروی لوتوس SUV قرار است در سال 2022 معرفی و به جای استفاده از پیشرانه هیبریدی، از موتور کاملا الکتریکی در آن استفاده شود. تولید این خودرو نیز در چین متمرکز خواهد شد، جایی که تقاضا برای وسایل نقلیه الکتریکی همچنان بالا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پروژه ساخت خودروی SUV که زیر نظر رئیس سابق لوتوس، ژان مارک گالس آغاز شده بود، برای اولین بار در سال 2016 به نمایش درآمد. در آن زمان، هدف اصلی این بود که ابتدا این مدل را با پیشرانه بنزینی-الکتریکی با عملکرد بالا مانند مدل‌های استفاده شده توسط مارک‌های خواهر و برادر Geely Polestar به بازار عرضه کنند.
با این حال، بازار خرید خودرو‌های EV به مراتب کمتر از زمان فعلی بود، به ویژه در کشور‌هایی مانند چین، که در سال گذشته بیش از 1.2 میلیون اتومبیل الکتریکی در آن فروخته شد و انگیزه‌های تشویق مردم به EVS همچنان بالا است. چیزی که روشن است این موضوع است که Geely تصمیم برای ساخت موتور احتراقی SUV لوتوس را لغو کرد تا نسخه تمام الکتریکی آن را بسازد.
لوتوس می‌خواهد رشد و ارتقای این مدل جدید را به ویژه در مکان‌هایی مانند چین و ایالات متحده هدایت کند. هدف اولیه فروش سه برابر بیشتر از امسال در سال آینده و هدف نهایی افزایش فروش لوتوس از 1500 به 5000 دستگاه است.

عرضه خودروی Esprit
اولین قدم بزرگ این برنامه افزایش حجم موتور خودروی جدید Esprit است، یک خودروی اسپرت هیبریدی موتور V6 که سال آینده به بازار عرضه می‌شود. با استقرار پایگاه لوتوس در نورفولک انگلیس، SUV می‌تواند از نظر تئوری در ابتدا آنجا ساخته شود، زیرا ظرفیت در آنجا 10 هزار اتومبیل در سال است.
در عوض، جیلی تلاش خواهد کرد تا از ظرفیت اقتصادی بیشتر و هزینه‌های کمتری که در کارخانه 1 میلیارد پوندی که اخیراً در ووهان چین با ظرفیت ساخت 150هزار خودرو سالانه به پایان رسیده، استفاده کند.
بسته به تقاضا ممکن است سایر کارخانه‌های جیلی در سراسر دنیا نیز بتوانند SUV تولید کنند. گفته می‌شود که لوتوس روی استفاده از مواد SUV بسیار کار کرده است تا اطمینان حاصل کند که حتی باتری با وزن مناسب در هسته اصلی آن باقی بماند. در سال 2017، رئیس طراحی جیلی، پیتر هوربری اعتراف کرد که SUV هرگز به اندازه Evora سبک نخواهد بود.

موتور خوروهای جدید لوتوس
با توجه به اینکه وزن تسلا مدل X در فرم پرواز برتر P100D کمی بیش از 2500 کیلوگرم است، لوتوس با SUV خود می‌تواند مارک دوگانه‌ای را هدف قرار دهد.
این سطح پیشرانه مورد انتظار را بیش از حد کافی خواهد کرد. گفته شده که دو مدل مختلف از این خودرو عرضه خواهد شد: یک مدل پایه که از یک پیشرانه با موتور الکتریکی دوگانه با 600 اسب بخار نزدیک می‌شود و یک نمونه پرچمدار با قدرت 750 اسب بخار و گشتاور بالاتر.
لوتوس از اظهار نظر در مورد SUV امتناع ورزید، اما گفت که این شرکت به دلیل ادامه سرمایه گذاری قابل توجهی آینده‌ای بسیار درخشان دارد و تمرکزش روی ارائه بهترین اتومبیل‌ها در جهان است.
پیش از شروع فروش در سال 2023، یک رویداد رونمایی برای SUV لوتوس در سال 2022 برگزار می‌شود. قیمت گذاری این خودرو نیز قرار است مناسب و بر اساس قیمت سایر خودروهای هم رده خود باشد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ساخت خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۳۶۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودروهای برقی به سرنشینان دیگر خودروها آسیب می‌رسانند

یک استاد «دانشگاه میشیگان» هشدار داد که خودروهای برقی به دلیل وزن زیاد خود، هنگام برخورد با خودروهای معمولی ممکن است به خودرو و سرنشینان آن آسیب برسانند.

به گزارش ایسنا، کارشناسان هشدار داده‌اند که خودروهای برقی ممکن است رتبه ایمنی بالایی را برای سرنشینان خود داشته باشند اما مسافران خودروهای دیگر هنگام تصادف در خطر هستند.

به نقل از دیلی میل، یک استاد «دانشگاه میشیگان»(UMich) می‌گوید به دلیل وزن خودروهای الکتریکی که ۳۰ درصد سنگین‌تر از همتایان خود هستند، سایر وسایل نقلیه انرژی بیشتری را در تصادف جذب می‌کنند.

«جینگون هو»(Jingwen Hu) استاد مهندسی مکانیک دانشگاه میشیگان خاطرنشان کرد که تصادف بین یک خودروی الکتریکی و یک وسیله نقلیه گازسوز، نتیجه مشابه برخورد یک کامیون سنگین و خودروی سواری کوچک را خواهد داشت و دومی احتمالا خرد خواهد شد.

وزن نقش مهمی را در سالم ماندن یک خودروی الکتریکی دارد زیرا سرعت آن به صورت ناگهانی کاهش نمی‌یابد و با میزان واژگونی کمتری همراه است. افزایش ناگهانی سرعت و واژگونی، هر دو با افزایش جراحات و تلفات مرتبط هستند.

خودروهای برقی از سوی «مؤسسه بیمه ایمنی بزرگراه آمریکا»‌(IIHS) به عنوان برترین انتخاب‌های ایمن در نظر گرفته می‌شوند که میزان جراحات آنها از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۹ تقریبا ۴۰ درصد کمتر از خودروهای گازسوز بوده است اما این ایمنی فقط برای سرنشینان خودروهای برقی صدق می‌کند. هو گفت: اگرچه وزن ذاتی خودروهای برقی یک مزیت طبیعی را در محافظت از سرنشینان ارائه می‌دهد اما به این معناست که سایر وسایل نقلیه بار جذب انرژی بیشتری را در برخورد با خودروهای الکتریکی سنگین‌تر تحمل می‌کنند.

وزن خودروهای برقی به طور میانگین ۲۰ تا ۵۰ درصد بیشتر از خودروهای گازسوز است زیرا باتری آنها به تنهایی می‌تواند تقریبا به اندازه یک خودروی استاندارد کوچک وزن داشته باشد. «هیئت ملی ایمنی ترابری آمریکا»(NTSB) اخیرا تأکید کرده است که بسته باتری داخل یک خودروی برقی «هامر»(Hummer) شرکت «جی‌ام‌سی»(GMC) به تنهایی ۲۹۰۰ پوند وزن دارد. این تقریبا با وزن متوسط ​​خودروی «هوندا سیویک»(Honda Civic) یکسان است.

«رائول آربلائز»(Raul Arbelaez) نایب‌رئیس مؤسسه بیمه ایمنی بزرگراه آمریکا گفت: وزن وسایل نقلیه رو به افزایش است و وقتی جرم باتری اضافی مورد نیاز برای وسایل نقلیه الکتریکی به آن اضافه می‌شود، اختلاف وزن قابل توجهی بین وسایل نقلیه بزرگ‌تر و وسایل نقلیه کوچک‌تر پدید می‌آید. هرچه جسم برخورد کرده با شما سنگین‌تر باشد، با فشار شدیدتری روبه‌رو خواهید شد.

پژوهش منتشر شده در سال ۲۰۱۱ نشان داد که به دلیل اختلاف ۱۰۰۰ پوندی بین خودروهای برقی و خودروهای استاندارد، احتمال مرگ ۵۰ درصدی در تصادف بیشتر است. با وجود این، برخی از خودروهای برقی امروزی چندین هزار پوند بیشتر وزن دارند.

همانطور که وسایل نقلیه الکتریکی رایج‌تر می‌شوند، نگرانی‌ها درباره ایمنی آنها نه فقط برای رانندگان، بلکه برای سایر افراد حاضر در جاده نیز افزایش می‌یابد. خودروهای برقی به دلیل وزن سنگین‌تر، در تصادفات ناگهانی به اندازه خودروهای گازسوز سرعت خود را کاهش نمی‌دهند و این بدان معناست که آسیب بیشتری را به سرنشینان خودروهایی دیگر وارد می‌کنند.

همچنین، این بدان معناست که وسیله نقلیه دیگر هنگام برخورد با خودروی الکتریکی سنگین، انرژی حاصل از برخورد را جذب می‌کند و شدت جراحات وارده را هنگام برخورد افزایش می‌دهد.

خودروهای برقی، خطرات بیشتری را نیز برای دوچرخه‌سواران و عابران پیاده به همراه دارند زیرا به دلیل رانندگی با سرعت‌ پایین، بی‌صداتر از خودروهای معمولی هستند و شنیدن صدای نزدیک شدن خودرو را برای عابران پیاده دشوار می‌سازند.

«جنیفر هومندی»(Jennifer Homendy) رئیس هیئت ملی ایمنی ترابری آمریکا سال گذشته گفت: من معتقدم که این امر، چالش‌های مهمی را برای ایمنی ایجاد می‌کند. تصادف یک وسیله نقلیه سبک‌تر با عابر پیاده یا دوچرخه‌سوار یا موتورسوار، نتیجه بسیار متفاوتی را به همراه خواهد داشت اما تصادف خودروی برقی به طور وحشتناکی تراژیک است.

کارشناسان هشدار می‌دهند که نرده‌های محافظ ممکن است خودروهای برقی را هنگام تصادف متوقف نکنند زیرا برای مقاومت کردن در برابر نیروی اضافی ناشی از وزن خودرو طراحی نشده‌اند.

خودروسازان باید اقداماتی را انجام دهند تا مشکلات ایمنی ناشی از خودروهای برقی را برای سایر وسایل نقلیه جاده جبران کنند. از جمله این اقدامات می‌توان به تولید باتری‌ها و مواد سبک‌تر و افزودن فناوری جلوگیری از برخورد و ترمز خودکار به همه خودروهای استاندارد جدید اشاره کرد.

خودروهای برقی هنوز تنها کسری از خودروهای فروخته‌شده در آمریکا و تنها ۶.۵ درصد از کل خودروهای فروخته‌شده در ماه فوریه را تشکیل می‌دهند. این آمار برای خودروهای بنزین سوز ۸۳.۱ درصد است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نسل جدید خودروهای برقی چین در راه بازار
  • خودروهای برقی خطرناکند؟
  • خودروهای برقی به سرنشینان دیگر خودروها آسیب می‌رسانند
  • خودروهای عضلانی جذابی که ناشناخته ماندند، از فورد فالکون کبرا تا کرایسلر والیانت (+عکس)
  • خودرو کی ام سی KMC T9 + مشخصات، تصاویر و قیمت جک T9 پیکاپ
  • طراحی کوپه، قدرت پیکاپ؛ یکی از عجیب‌ترین خودروهای امسال رونمایی شد(+عکس)
  • جت جنگنده ام جی در نمایشگاه خودروی پکن+عکس
  • از جی کلاس برقی تا تغییر نام مدل های بنز
  • «خودروی برقی» راه‌حلی بدون جایگزین
  • زورآزمایی JAC با غول های خودروسازی جهان در نمایشگاه پکن ۲۰۲۴