Web Analytics Made Easy - Statcounter

رحیمی گفت: سالانه حدود ۷۷ طرح مهارت‌افزایی برای دانشجویان در دانشگاه‌های کشور برگزار می‌شود که لازم است این دوره‌ها گسترش یابند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، در این نشست که ظهر امروز (سه‌شنبه) به صورت مجازی و در سالن جلسات دفتر ارتباط با جامعه و صنعت این وزارت برگزار شد، دکتر رحیمی با بیان اینکه در ستاد وزارت علوم، طرح ارتباط دانشگاه و صنعت با جدیت پیگیری می‌شود، اظهار داشت: در این خصوص یک شورای مرکزی تشکیل شده و تمام موارد این طرح توسط مقام عالی وزارت، معاون پژوهش و فناوری و دفتر ارتباط با جامعه و صنعت با دقت رصد و پیگیری می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



معاون پژوهش وفناوری وزارت علوم با بیان اینکه حوزه ارتباط با صنعت از نظر زمانی نامحدود بوده و همواره رو به گسترش است و از نظر کمی و کیفی باید همیشه فعال باشد، تصریح کرد: هم‌اکنون مراکز هدایت شغلی و کاریابی تخصصی در ۴۰ دانشگاه کشور فعال بوده و با توجه به فعالیت ۱۲۰ دانشگاه دولتی وابسته به وزارت علوم و همچنین دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای، پیام نور، جامع علمی کاربردی و آزاد اسلامی در سطح کشور، این دانشگاه‌ها نیز باید مراکز هدایت شغلی و کاریابی تخصصی را ایجاد کنند.

رحیمی با تاکید بر لزوم شناسایی نیازهای استان‌ها از سوی دانشگاه‌ها گفت: طرح آمایش استان‌ها که از سوی سازمان برنامه و بودجه اجرا شده، تمام ظرفیت‌های هر استان را مشخص کرده و دانشگاه‌ها باید با استفاده از این اطلاعات و همکاری با مجموعه سازمان‌های استانی در حل مسائل و نیازهای استان خود فعالیت کنند؛ البته برنامه علم و فناوری استانی هم برای ۱۰ استان در دبیرخانه شورای عتف آماده شده که دانشگاه‌ها می‌توانند از اطلاعات این طرح نیز در جهت همکاری‌های مشترک در راستای حل مسائل منطقه خود استفاده کنند.


معاون پژوهش وفناوری وزارت علوم با اعلام انجام حدود ۸۴۰۰ قراردادهمکاری مشترک دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها با سازمان‌های دیگر افزود: تعداد این قراردادها باید افزایش یابد و اثربخشی آن‌ها در حل مسائل جامعه و صنعت ارزیابی شود و بهتر است که این قراردادها در گروه‌های مختلف علمی همچون کشاورزی، علوم انسانی، فنی و مهندسی، هنر و سایر گروه‌ها به صورت متوازن تقسیم شود.


وی با اعلام پیگیری معافیت مالیاتی طرح‌های پژوهشی دانشگاه‌ها از سوی وزارت علوم گفت: در آئین‌نامه ارتقای اعضای هیئت علمی، انجام طرح‌های تحقیقاتی و امتیاز آن برای ارتقا مشخص شده است. در آئین نامه جدید نیز مواردی تعیین شده که خود دانشگاه‌ها بتوانند امتیازاتی برای ارتقای اساتید تعیین کنند.
دکتر رحیمی با تاکید بر گسترش همکاری دانشگاه‌ها و دانشکده‌های کشاورزی با بخش خصوصی کشاورزی و انجام پروژه‌های عظیم تحقیقات کشاورزی توسط این مراکز دانشگاهی، اظهار داشت: عمده همکاری دانشگاه‌های کشاورزی با مراکز تحقیقاتی وزارت جهاد کشاورزی است و با توجه به فعالیت عمده بخش خصوصی در زمینه کشاورزی در مناطق مختلف کشور، همکاری‌های مشترک مراکز کشاورزی دانشگاهی با بخش خصوصی ضروری به نظر می‌رسد.
وی خاطر نشان کرد: به طور مثال ۷۰ درصد زعفران کشور در تربت حیدریه تولید می‌شود و یا ۷۰ درصد گوجه فرنگی در اسدآباد همدان و ۶۰ درصد چغندر قند کشور در نهاوند تولید می‌شود. انتظار این است که دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های این مناطق فعالیت بیشتری داشته باشند و بیشترین و بزرگ‌ترین قراردادها با بخش خصوصی کشاورزی از طرف مراکز دانشگاهی و پژوهشی منعقد شود.
معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم با بیان اینکه شالوده ارتباط صنعت و دانشگاه در داخل دانشگاه‌هاست، افزود: اخیراً در جلسه‌ای با حضور معاون آموزشی وزارت علوم مقرر شد در پذیرش دانشجو و اختصاص دانشجو به اساتید به بخش ارتباط با صنعت توجه بیشتری شود و در این راستا ظرفیت کل دانشگاه‌ها نیز درخصوص ارتباط با صنعت مدنظر باشد که کلیات آئین‌نامه آن هم به تصویب رسید.
 

پایان پیام/260

منبع: شبستان

کلیدواژه: آموزش مجازی مجازی معاون پژوهش دانشگاه ها وزارت علوم بخش خصوصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۳۶۷۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویداد جامعه‌پرداز برای شناسایی و ارتباط گیری با کنشگران حوزه خانواده

به گزارش همشهری آنلاین، خدیجه مهدی‌پور، مدیر فرهنگی هنری منطقه۱۰ و رییس فرهنگسرای عطار نیشابوری، در باره این خبر گفت: «نشست هم اندیشی فعالان حوزه خانواده منطقه ١٠در رویدادی با عنوان «جامعه پرداز خانواده» و با هدف شناسایی و معارفه و هم افزایی فعالان مسئله محور حوزه خانواده سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ساعت ۱۴:۳۰ در فرهنگسرای عطار نیشابوری برگزار می شود. در این رابطه تیمی ۱۵ نفره، متشکل از کارشناسان فرهنگی هنری ماه هاست در حال شناسایی، ارزیابی و ارتباط گیری با کنشگران فعال حوزه خانواده در منطقه ۱۰ هستند تا بتوانند در رویدادی مساله محور بر اساس بوم منطقه این فعالان و نوع فعالیتشان را با هم به اشتراک بگذارند. »

وی ادامه داد : «موضوع خانواده از جمله موضوعاتی است که در همه سازمانها و نهادها به عنوان یک رویکرد و جزو دغدغه های اصلی دلسوزان و صاحب نظران فرهنگی و اجتماعی است و این مدیریت هم از این قاعده مستثنی نیست. در این رویداد کنشگران و فعالین حوزه خانواده در پنج محور : ازدواج، هویت زن، جمعیت، فرزند پروری و طلاق شناسایی و جهت هم افزایی و حتی حیات مجموعه های خود به هم معرفی خواهند شد تا بتوانند عملیات های مشترک تعریف و به حل مسایل خانواده های در محورهای یاد شده کمک کنند. همچنین این مدیریت از مراکز فعال در حوزه ی سبک زندگی، مبلغان و گروه های تبلیغی، مجموعه های علمی و پژوهش محور، موسسات، مراکز مشاوره، مساجد و هیات مذهبی فعال در حوزه های اجتماعی، خیریه ها، گروه های جهادی، گروه ها و کانال های مجازی، کنشگران و اساتید برجسته و بنام حوزه خانواده دعوت می کند تا در این رویداد شرکت کنند و با هم افزایی بتوانیم اقدامات مؤثری در مقابله با آسیب های اجتماعی حوزه خانواده در منطقه ۱۰ و شهر تهران انجام دهیم. »

علاقه‌مندان به این رویداد کشوری می توانند به فرهنگسرای عطار نیشابوری واقع در میدان بریانک، خیابان شهید دعوتی، انتهای خیابان شهید امیر قلی مراجعه یا با برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن:۵۵۱۳۵۵۵۳ تماس بگیرند.

کد خبر 848327 برچسب‌ها همشهری محله فرهنگسرا

دیگر خبرها

  • رویداد جامعه‌پرداز برای شناسایی و ارتباط گیری با کنشگران حوزه خانواده
  • قطار ارتباط دانشگاه با صنعت به سرعت پیش می‌رود
  • معرفی ۲۵۰ موقعیت شغلی در نمایشگاه کار دانشگاه صنعتی امیرکبیر
  • رویداد صدرا با حضور ۶۰ شرکت در دانشگاه آزاد بوئین‌زهرا آغاز شد
  • تربیت نیروی ماهر در گرو ارتباط دانشگاه و صنعت
  • رقابت داوطلبان شانزدهمین دوره المپیاد علوم پزشکی در دانشگاه آزاد یزد
  • تحصیل ۳۴۰۰ دانشجو در دانشگاه فنی و حرفه‌ای چهارمحال وبختیاری
  • ارتباط صنعت و دانشگاه، هدف اصلی دانشگاه فنی و حرفه‌ای
  • کلاس تمام دانشگاه امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
  • جزییات تعطیلی کلاس‌ های دانشجویان امروز یکشنبه ساعت ۱۲ تا ۱۴