Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی ولی‌پور روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی ایرنا با اعلام این مطلب افزود: امداد هوایی از سریع‌ترین و آسان‌ترین شیوه‌های امدادرسانی در دنیا است که هنگام وقوع انواع حوادث می‌توان از پایگاه‌های هوایی در کوتاه‌ترین زمان ممکن به آسیب‌دیدگان خدمت‌رسانی کرد.

وی ادامه داد: پایگاه‌های امداد هوایی هلال‌احمر در سراسر کشور فعال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بالگردهای هلال به‌منظور پایین‌آوردن زمان حضور عوامل امدادی و پوشش مناسب اقدامات امدادونجات به‌شکل ثابت یا موقت در این پایگاه‌ها مستقر می‌شوند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر توضیح داد: ۲۲ فروند بالگرد امدادی در سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر وجود دارد که ۱۶ فروند از این بالگردها تا خرداد ماه گذشته فعال بودند و بقیه‌ آنها نیاز به تعمیر و به ‌سازی داشتند.

ولی پور با اشاره به ضرورت بهره‌گیری از بالگردها در حوادث فصل زمستان گفت: با اُورهالی که صورت گرفت، تعداد بالگردهای فعال هلال‌احمر به ۱۹ فروند رسید که امیدواریم به‌زودی و با اُورهال یک فروند بالگرد دیگر ۲۰ فروند بالگرد فعال در جمعیت هلال‌احمر داشته باشیم.

وی اظهار داشت: با برنامه ریزی های انجام شده سعی خواهیم کرد با بهره‌گیری از توانمندی متخصصان داخلی در ماه‌های آینده سایر بالگردهای زمین‌گیر را هم به چرخه‌ عملیات امداد و نجات هوایی بازگردانیم.

پیش از این رئیس‌جمهوری از اقدام جمعیت هلال‌احمر در اورهال بالگردهای امدادی این جمعیت که در حوادث واقع در مناطق کوهستانی و صعب‌العبور و همچنین در بحران‌ها، خدمات امداد هوایی شایسته‌ای ارائه می‌دهند، قدردانی کرده بود.

بالگرد بل ۴۱۲ از بزرگ‌ترین بالگردهای نیمه‌سنگینِ فعال در ایران است که ۳۱۵۹ کیلوگرم وزن دارد و دو خلبان و ۱۳ مسافر ظرفیت آن است که با یک بار سوخت‌گیری ۶۶۳ کیلومتر پرواز می‌کند.

حمل مسافر و مجروح در مناطق خشکی و دریا، قدرت پایداری زیاد و قابلیت پرواز در شب از جمله ویژگی‌های این بالگرد است.

ارائه خدمات امداد و نجات، اسکان و تغذیه اضطراری در زمان وقوع حوادث و سوانح، ارائه آموزش های امداد و کمک های اولیه به اقشار مختلف جامعه، برنامه ریزی و اقدام در جهت آمادگی مقابله با حوادث و سوانح، ارسال محموله های کمک های بشردوستانه به کشورهای آسیب دیده و متاثر از حوادث طبیعی، غیرطبیعی و اعزام عوامل امدادی در داخل و خارج از کشور از جمله وظایف این سازمان راهبردی وابسته به جمعیت هلال احمر است.

سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیش از ۳۰ سال تجربه در زمینه آمادگی و پاسخگویی سوانح در داخل و خارج از کشور به عنوان یکی از بخش های اصلی جمعیت هلال احمر وظیفه دارد با امکانات گسترده عملیاتی، پشتیبانی، مخابراتی، امداد هوایی، جاده ای، دریایی، کوهستان و شهری، عملیات امداد و نجات را در فصول مختلف سال و برای خدمات رسانی به آسیب دیدگان و متاثرین از انواع حوادث و سوانح احتمالی در سراسر کشور اجرا کند.

برچسب‌ها سیل امداد هوایی زلزله

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سیل امداد هوایی زلزله سیل امداد هوایی زلزله اخبار کنکور جمعیت هلال احمر فروند بالگرد امداد و نجات امداد هوایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۳۶۸۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی‌ هلال‌احمر به بیش از ۵۰۰۰ نفر در سیل و آب‌گرفتگی اخیر

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور با اشاره به تداوم امدادرسانی این جمعیت در مناطق متأثر از سیل و آب‌گرفتی گفت: بیش از ۵ هزار نفر از خدمات امدادی هلال احمر بهرمند شدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از سازمان امداد و نجات هلال احمر، بابک محمودی با اشاره به تداوم امدادرسانی این جمعیت در مناطق متأثر از سیل و آب‌گرفتی اظهار کرد: لازم است بدانیم ۲۳ استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، البرز، اصفهان، ایلام، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خوزستان، سمنان، فارس، کردستان، کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، مرکزی، هرمزگان، همدان و یزد تحت تأثیر سامانه بارشی قرار گرفتند.

وی اضافه کرد: نیروهای جمعیت هلال احمر در ۱۳۴ مورد عملیات امداد و نجات به ۵۰۲۲ نفر متأثر از سیل امدادرسانی کردند، ۲۲۴ نفر را به مناطق امن انتقال و از ۱۸۶ واحد مسکونی تخلیه آب صورت گرفت، ۱۵۳ نفر اسکان اضطراری داده شدند، ۲۸۳۲ کیلوگرم برنج، ۲۳۰۲ کیلوگرم نایلون، ۱۲۹۳ تخته پتو، ۶۲۷ تخته موکت، ۴۲۰ کیلوگرم روغن، ۶۹۹ قوطی کنسرو، ۲۰۰ قرص نان، ۳۲۰ ست شست‌وشو، ۷۶ ست بهداشتی و ۳۷ دستگاه چادر امدادی، توسط نیروهای جمعیت هلال احمر بین متأثران توزیع شد.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور اضافه کرد: ۲۱۹ تیم عملیاتی متشکل از ۷۷۷ نفر امدادگر و نجاتگر در این عملیات حضور و به متأثران امدادرسانی کردند.

کد خبر 750680

دیگر خبرها

  • ورود خودروهای جدید به هلال احمر
  • برنامه الحاق ناوگان لجستیکی جدید هلال احمر به استان‌های کشور
  • امدادرسانی به ۱۶ شهرستان درگیر آبگرفتگی در خوزستان
  • ورود خودرو‌های جدید به هلال احمر
  • برنامه الحاق ناوگان لجستیکی جدید جمعیت هلال احمر به استان‌های کشور
  • امدادرسانی به بیش از ۲۰۰۰ نفر در بارندگی اخیر خوزستان
  • امدادرسانی‌ هلال‌احمر به بیش از ۵۰۰۰ نفر در سیل و آب‌گرفتگی اخیر
  • امدادرسانی به بیش از ۵۰۰۰ نفر در سیل و آبگرفتگی ۲۳ استان
  • امدادرسانی هلال احمر به بیش از ۱۹۰۰ نفر متأثر از سیل و آبگرفتگی
  • امدادرسانی نیرو‌های عملیاتی هلال احمر به بیش از ۱۹۰۰ نفر متأثر از سیل و آبگرفتگی / ۷۸ عملیات امداد و نجات در ۴۸ ساعت گذشته صورت گرفت