Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@19:47:07 GMT

جای خالی مهارت‌های ارتباطی در کنار دانش فنی

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۳۶۸۴۱

جای خالی مهارت‌های ارتباطی در کنار دانش فنی

قدرت رابطه یک سری راه و مهارت است که وقتی درست کسب شود می توانیم ارتباطی خوب را در رابطه های شخصی و خانوادگی و یا رابطه کاری و شغلی برقرار سازیم تا جایی که هر نه را تبدیل به بله کنیم.

اینکه آدم ها با هم فرق می کنند مسلما امری است که بر هیچکسی پوشیده نیست و همچنین می دانیم که روش هایی وجود دارد که می توانیم با استفاده از آن ها رابطه ای به مراتب محکم تر و قوی تر با دیگران داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 اگرچه کار بسیار سختی است چون به هر حال می خواهید یک سری از نیازهای زندگی را برطرف سازید خصوصا اگر که این ارتباط تجاری باشد و یا کسب و کاری جدید باشد که تازه می خواهد شروع شود باز نیاز دارید که یک سری روش ها را یاد بگیرید چون با یک سری آدم ها چه کاری و چه شخصی در ارتباط هستید.

از آنجا که موفقیت مالی در هر رشته ای بنا به گفته کارشناسان ۱۵ درصد آن به خاطر دانش و مهارت های فنی است و ۸۵ درصد مابقی به خاطر داشتن مهارت ها و تکنیک های مهارت انسانی است یعنی از یک رابطه دو نفره شخصی یا کاری تا یک تجارت کلان باید بتوانیم مهارت هایی را یاد بگیرید که نه فقط اعتماد سازی بلکه فرا اعتماد سازی کند.

در روابط خانوادگی نیز اینکه چه مهارت های شخصی و فردی داریم بسیار مهم است ولی روش هایی که در روابط بین فردی نیاز داریم به مراتب با اهمیت تر است.

اگر دقت کنیم خیلی می شنویم که می گویند فلانی با این همه تخصص و یا مثلا فلان هنرمند با این همه مهارت نمی دانیم چرا همیشه هشتش گرو نهش است و حقیقت این است که هر کدام از آن ادم ها به عنوان شخصیت هیچی کم ندارند ولی در واقع یک سری مهارت ها را در روابط انسانی یاد ندارند به خاطر همین آنطور که باید و شاید قدرشان دانسته نمی شود.

این خیلی بدیهی است چون در دنیای مدرن امروز که خیلی سریع دارد پیش می رود آدم ها خیلی وقت ندارند و ما باید بتوانیم با دانستن یک سری مهارت ها در حداقل زمان حداکثر استفاده را ببریم.

در سرعت نقل و انقال اطلاعاتی که صورت می گیرد ما چه بخواهیم و چه نخواهیم داریم تاثیر می پذیریم از آدم هایی که دورو برمان هستند و همچنین تاثیر می گذاریم روی اطرافیانمان و این خیلی کار سختی نیست .

هر بار که زندگی ما تغییر کرده است یک سری آدم به زندگی ما اضافه شده اند و یک سری از زندگی ما خارج شده اند و از آنجا که ما آدم ها دوست داریم با دوقشر از آدم ها در رفت و آمد باشیم یک آنها که شبیه خودمان هستند و دوم آن ها که دوست داریم شبیهشان شویم و اگر در هر برهه ای از زندگی آن ها یی که دوست داریم شبیهشان شویم را از دست بدهیم و اهمیتی برای ما قائل نشدند و رفتند مطمئنا به خاطر این بوده است که یک سری مهارت ها و تکنیک ها را بلد نبودیم .

اگر در مسائل کاری نیز با یک سری مشتری ها با همه هنر و تخصصی که داریم نمی توانیم در ارتباط باشیم چون یک سری شاخص ها را برای ارتباط برقرار کردن  بلد نیستیم بنابراین بایددر کنار هر هنر و تخصصی که دنبال می کنیم یک سری تخصص مخصوص روابط انسانی را نیز یاد بگیریم .

بنابراین با یادگیری یک سری مهارت ها می توانیم جلوی هر کسی که بخواهیم از اعتبار بالایی برخوردار باشیم که این خود یکی از بزرگترین نیازهای فردی ما محسوب می شود.

برچسب‌ها کرمان ایرنا مهارت اموزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرمان ایرنا مهارت اموزی کرمان ایرنا مهارت اموزی اخبار کنکور آدم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۳۶۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایش توانمندی هنرجوهای هنرستان‌های قشم

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم در حاشیه حضور در سومین نمایشگاه مهارت‌های من در محل نمایشگاه‌های بین المللی قشم، گفت: دانش آموزان به عنوان سفیران جدید قشم با هدف گسترش آگاهی فرهنگ و تمدن خلیج فارس و معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های جزیره، هنر خود را در قالب ۵۰ غرفه در نمایشگاه بین المللی قشم به نمایش گذاشته اند.

ادریس راموز همزمان افزود: دو هزار و ۲۲۰ هنرجو از ۱۲ هنرستان آموزش و پرورش منطقه آزاد قشم هنر‌هایی همچون نقاشی، طراحی و دوخت پوشاک، طراحی جلد کتاب، صنایع دستی دریایی، چرم دوزی، نجاری، جوشکاری، طراحی نرم افزار رایانه‌ای و الکترونیک آثار خود را در برابر دید علاقمندان به نمایش گذاشته اند.

وی گفت: این نمایشگاه با هدف مهارت آموزی و افزایش توانمندی دانش آموزان جزیره قشم و پیوند آن با صنعت و بازار برگزار شده است که یکی از اولویت‌های سازمان منطقه آزاد قشم است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به اینکه قشم به عنوان جزیره نوآور و خلاق معرفی شده است افزود: در سومین دوره نمایشگاه مهارت‌های من نیز به دنبال ارائه فرصت‌ها و روایت جزیره جهانی قشم و گسترش مفهوم مکتب فرهنگی و هنری خلیج فارس با استفاده از توان دانش آموزان جزیره هستیم.

سومین نمایشگاه مهارت‌های من به مناسبت هفته ملی خلیج فارس، ۸ تا ۱۲ اردیبهشت از ساعت ۱۷ تا ۲۲ در محل نمایشگاه بین المللی قشم پذیرای هنردوستان و علاقمندان است.

در حاشیه سومین نمایشگاه مهارت‌های من، از ۱۶ دانش آموز حائز رتبه‌های برتر منطقه‌ای در المپیاد شایستگی محور و جمعی از آموزگاران هنرستان‌های شهر قشم تجلیل شد.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • آموزش و مهارت‌آموزی به ۲۰۰ هزار دانش‌آموز کشور
  • کارگاه آموزشی مهارت های زندگی با موضوع پیشگیری از اعتیاد برگزار شد
  • ۲۱۳ هزار نفر به جمعیت دانش آموزان هنرستانی اضافه شد
  • چرا بعد از رابطه جنسی غمگین می شوم و گریه می کنم؟
  • نمایش توانمندی هنرجوهای هنرستان‌های قشم
  • اعلام حمایت قاطع دستگاه قضایی از حقوق متقابل کارگر و کارفرما
  • رشته‌های فنی باید در شهرستان معمولان ارتقا یابد
  • رابطه زناشویی برنده و بازنده ندارد
  • اقتصاد مقاومتی با اتکا به تولید داخل محقق می‌شود
  • آموزش مهارت زندگی به زوجین برای کاهش طلاق