Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-03@03:16:21 GMT

منجی خراسان جنوبی آمد؟

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۳۷۰۰۶

منجی خراسان جنوبی آمد؟

یکی از نکاتی که معتمدیان بر آن تأکید داشت این بود که متأسفانه محجوب بودن مردمان خراسان جنوبی باعث شده است که روحیه مطالبه گری قوی نداشته باشند هر چند یکی از اهداف پنهان او شاید این بود که می خواست خود را منجی استان نشان دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، حسین خسروی مدیرمسئول پایگاه خبری تحلیلی خاورستان در یادداشتی نوشت: در این یادداشت می‌خواهم از دریچه خاطرات به استاندار سابق بپردازم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پاییز 1399 بود که قانون منع بکار گیری بازنشستگان از طرف دولت برای اجرا به زیر مجموعه های آن ابلاغ شد و یکی از کسانی که مشمول این قانون می شد مروج الشریعه ششمین استاندار خراسان جنوبی بود که البته زیاد از این قانون راضی نبود حال این سئوال بین مردم و اصحاب رسانه مطرح شده بود هفتمین استاندار که خواهد بود؟

 اسامی مختلفی می آمدند و می رفتند تا اینکه در 7 آذر 1397 اعلام شد محمّد صادق معتمدیان به عنوان هفتمین استاندار خراسان جنوبی مورد تایید هیأت دولت قرار گرفته است هر چه در موتور های جستجو نام وی را تایپ می کردیم نشانی از او نمی یافتیم تا اینکه چند روز بعد برخی رسانه ها عکسی از او پیدا کرده و این کار هم خود از یک شخص امنیتی فتح الفتوحی بود. مصوبّه ای که باعث شد همای استانداری بر دوشش بنشیند هدفش جوان گرایی در بین مدیران خصوصا مدیران اجرایی کشور بود حال آنکه عکس وی حکایت از جوانی او نداشت.

دیدار معتمدیان با مدیران رسانه ها

یکی دو ماهی از انتصابش نگذشته بود که ما (مدیران رسانه ها) را به حضور طلبید وقتی وارد استانداری شدم یکی از کارکنان استانداری که برای راهنمایی مدعوین دم در ورودی استانداری ایستاده بود با من خوش و بشی کرد به او گفتم مروج الشریعه حدود یک سال استاندار بود هیچ جلسه ای با ما نگذاشت و ما او را ندیدیم! گفت: آقای خسروی در این یک سال من هم بعنوان یکی از کارکنان استانداری او را ندیدم!

جلسه با 10 دقیقه ای تاخیر آغاز شد معتمدیان از در مخصوص متّصل به اتاقش وارد سالن جلساتی شد که من 2 سال پیش تر در همین سالن با بقیه مدیران مسئول با پنجمین استاندار دیدار داشتم برای اولین بار او را می دیدم محاسن و موهای سرش تقریبا سفید شده بود عینکی با فریم نازک بر چشم داشت کمی پهن بر بود و همین مسأله کمی او را کوتاه قامت نشان می داد هر یک از مدیران حرفی زدند برخی زبان به ثنایش گشودند برخی مطالبات صنفی را مطرح کردند من هم گفتم شما به خاطر قانون جوان گرایی منصوب شدید امید است شما هم مدیران جوانی را روی کار بیاورید قدری در خصوص فساد هم سخن گفتم اما مهم ترین مطلبی را که بیان کردم این بود که برخی می خواهند اولویت های توسعه استان را جابه جا کنند و با آنکه ضروری ترین طرح توسعه اقتصادی استان اتّصال به خطوط ریلی است دم از مراودات اقتصادی و بازگشایی و فعّال کردن مرز می زنند (این مطلب را چند روز پیش استاندار گفته بود) خوب دلیلش هم واضح بود علی رغم اینکه بودجه راه آهن استان ردیف گرفته بود اما عملا هر ساله یا اصلا محقق نمی شد یا درصد بسیار ناچیزی تخصیص پیدا می کرد و به قولی حرکت ساخت راه آهن استان لاک پشتی بود باید کسی آن هم نماینده عالی دولت در استان قدری فضا را به سمتی دیگر تغییر می داد و خصوصا این سال ها دولت معطّل برجام بودجه ای برای این کار نداشت البته یکی از مدیران رسانه ها هم همسو با استاندار در خصوص سخنان من موضع گرفت

دیدار استاندار خراسان جنوبی با مدیران رسانه ها

در میان سخنان برخی از مدیران استاندار هم گاهی سخنی می گفت و البته گاهی شوخی می کرد خصوصا با من! همین شوخ بودنش فضای جدی جلسه را کمی تلطیف می کرد نوبت به خود استاندار رسید در خصوص انتصابش با کمی شوخی شروع کرد و بعد وارد مسائل منطقه ای ایران و وضعیت داعش در سوریه و دست برتر ایران سخن گفت البته این سخنان او با توجه به سابقه پررنگ امنیتی او جای تعجّبی هم نداشت هر چند برخی ها اعتقاد داشتند با توجه به حضور داعش در افغانستان و نظامی تر شدن خراسان جنوبی و مرزهای آن باید استانداری با شخصیت و سابقه امنیتیمسئولیت می گرفت گریزی به مسائل استان زد یکی از نکاتی که بر آن تأکید داشت این بود که متأسفانه محجوب بودن مردمان خراسان جنوبی باعث شده است که روحیه مطالبه گری قوی نداشته باشند و البته بعدها در چندین جای دیگر هم این سخن را تکرار کرد و روی آن مانور داد هر چند یکی از اهداف پنهان او شاید این بود که می خواست خود را منجی استان نشان دهد مشخص بود حرف من در خصوص اولویت های توسعه اقتصادی استان او را گزیده است قدری در این خصوص البته با لحنی متفاوت پاسخ داد گمان می کنم بیش از یک ساعت سخن گفت ساعت حوالی 22 را نشان می داد و او البته در جلسه اول نشان داد آدم پرچانه ای است! در آخر جلسه هم عکسی یادگاری با استاندار انداختیم و جلسه تمام شد...

عکس یادگاری مدیران رسانه ها با معتمدیان

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: مدیران رسانه ها خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۳۷۰۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید استاندار لرستان بر اهتمام مدیران در جذب اعتبارات ملی و مدیریت صحیح منابع مالی

ایسنا/لرستان استاندار لرستان با تاکید اهتمام جدی مدیران در جذب اعتبارات ملی و مدیریت صحیح منابع مالی گفت: برای جبران عقب‌افتادگی‌های استان باید تامین منابع صورت بگیرد.

ابوطالب شفقت شامگاه سه‌شنبه، ۱۱ اردیبهشت در نخستین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه لرستان در سال جاری تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی استان حداکثر تا پایان اردیبهشت ماه باید تبصره‌های قانون بودجه را به‌خوبی مطالعه کنند و سهم کلیه اعتبارات هزینه‌ای و عمرانی خود را از قانون بودجه احصا کنند و سازمان مدیریت موظف است با اولویت پروژه‌های استانی نیمه تمام جمع‌بندی کند که بتوانیم برای جذب منابع اقدامات لازم را انجام دهیم.

راه‌اندازی دفتر نظارت و ارزیابی ویژه استاندار در استان

شفقت با اشاره به راه‌اندازی دفتر نظارت و ارزیابی ویژه استاندار در استان گفت: به زودی یک نفر در استان به عنوان مسئول تامین منابع در استان و تهران معرفی خواهد شد، که متعاقب این امر، دستگاه‌ها موظف هستند یک نفر را به عنوان مسئول تامین منابع خود برای پیگیری و تسهیل امور معرفی کنند.

استاندار لرستان با تاکید بر اینکه برای جبران عقب‌افتادگی‌های استان باید تامین منابع صورت بگیرد افزود: بدون تامین منابع،  امکان انجام مدیریت جهادی برای اجرای پروژه‌ها و فعالیت‌های بزرگ نیست.

صرف هزینه‌های تملک دارایی دستگاه‌ها حداکثر تا پایان تیرماه 

شفقت با اشاره به اینکه دستگاه‌های اجرایی استان هزینه‌های باقی‌مانده تملک دارایی را حداکثر تا ۳۱ تیرماه هزینه کنند، افزود: با توجه به مهلت قانونی خرج‌کرد تملک دارایی تا ۳۱ شهریور در این صورت می‌توان از وزارتخانه‌ها درخواست منابع کرد.

تاکید بر پاسخ‌گویی سریع بر استعلام‌های قانونی دستگاه‌ها

 استاندار لرستان با تاکید بر پاسخ‌گویی سریع بر استعلام‌های قانونی دستگاه‌ها گفت: پاسخ کارشناسی برای رد استعلام و سرعت عمل برای پاسخ‌گویی به استعلام‌ها برای پیشبرد امور در استان ضروری است.

جلسه شورای برنامه‌ریزی استان کلیدی‌ترین جلسه استان است

استاندار لرستان جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان را مهم‌ترین و کلیدی‌ترین جلسه استان برشمرد و افزود: حضور تمام اعضا در این جلسه الزامی است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • با استقرار دولت سیزدهم، توجه ویژه‌ای به جامعه کارگری شد
  • رفع مشکلات مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی تکلیف مدیران است
  • آلودگی هوای اصفهان، دغدغه مدیریت استان و مدیران ارشد کشور است
  • دستاوردهای علمی مرهون تلاش معلمان و اساتید دانشگاه است
  • تاکید استاندار لرستان بر اهتمام مدیران در جذب اعتبارات ملی و مدیریت صحیح منابع مالی
  • تأکید استاندار لرستان بر اهتمام مدیران در جذب اعتبارات ملی
  • سکونت ۵۰ درصد از اتباع کشور در استان تهران
  • احداث سردخانه ۲ هزار تنی در استان خراسان جنوبی
  • شهرک تخصصی گوهرسنگ در خراسان جنوبی ایجاد می‌شود
  • لواندوفسکی منجی بارسلونا؛ منچستریونایتد پاکسازی می‌کند