Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@23:25:13 GMT

۸۰۰۰تن گوجه‌فرنگی مزارع استان بوشهر روانه بازار شد

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۳۷۱۳۱

۸۰۰۰تن گوجه‌فرنگی مزارع استان بوشهر روانه بازار شد

گروه استان‌ها- تولید گوجه‌فرنگی خارج از فصل یکی از ظرفیت‌های استان بوشهر است که با آغاز برداشت این محصول از مزارع استان بیش از ۵۸۲هزار تن گوجه‌فرنگی در مدت ۵ماه روانه بازار می‌شود؛ اکنون ۸هزار تن این محصول به بازار عرضه شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، گوجه فرنگی خارج از فصل یکی از ظرفیت‌های مهم استان ساحلی بوشهر است که در فصول سرما و بارش باران و برف، برداشت گوجه فرنگی خارج از فصل از مزارع استان بوشهر آغاز می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استان بوشهر به عنوان قطب تولید گوجه فرنگی خارج از فصل کشور شناخته و سالانه کشاورزان در مناطق مختلف این استان به  کشت و تولید محصول گوجه فرنگی مشغول می‌شوند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر سطح کشت گوجه فرنگی خارج از فصل این استان را 11 هزار 200 هکتار دانست و اظهار داشت: 1500 هکتار از این اراضی پاییزه و 9700 هکتار زمستانه است.

محمدتقی منوچهری پیش بینی تولید گوجه فرنگی خارج از فصل را 582 هزار و 400 تن دانست و بیان کرد: در فصل کشت گوجه فرنگی خارج از فصل بیش از یک‌میلیارد و 100 میلیون قطعه بوته این گیاه کشت شد.

وی، با بیان اینکه بیش از 15 هزار نفر در کشت، برداشت و عرضه گوجه فرنگی استان بوشهر فعالیت می‌کنند تصریح کرد: 2 و 800 نفر به صورت مستقیم و بیش از 12 هزار نفر به صورت غیرمستقیم در کشت، داشت و برداشت گوجه‌فرنگی خارج از فصل استان بوشهر مشغول فعالیت هستند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر ارزش اقتصادی گوجه فرنگی خارج از فصل استان بوشهر را 2100 میلیارد تومان دانست و بیان کرد: با آغاز برداشت این محصول از مزارع استان بیش از 582 هزار تن گوجه‌فرنگی در مدت 5 ماه روانه بازار می‌شود.

100 هزار تن محصول گوجه فرنگی خارج از فصل استان بوشهر صادر می‌شود قیمت گوجه‌فرنگی در استان بوشهر کاهش یافت قیمت هر کیلوگرم گوجه فرنگی در استان بوشهر به ‌‌1400 تومان رسید

منوچهری پیش بینی برداشت گوجه فرنگی در آبان‌ماه جاری را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: در ماه جاری پیش بینی برداشت 20 هزار تن گوجه فرنگی خارج از فصل شده که برداشت آن از مزارع ارم، بوشکان در شهرستان‌های دشتستان و مناطق کشاورزی جم آغاز شده است.

وی، کشت زمستانه گوجه فرنگی را در  اراضی شهرستان‌های دشتی، دیر، کنگان، عسلویه و دشتستان دانست و گفت: برداشت  گوجه فرنگی از این مناطق از آذر آغاز می‌شود و تا اردیبهشت سال بعد ادامه دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر قیمت فعلی گوجه فرنگی در مزارع استان را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: هر کیلوگرم گوجه فرنگی در استان بوشهر بین 6500 تا 10 هزار تومان است که با برداشت این محصول از دیگر نقاط استان بوشهر کاهش می‌یابد.

منوچهری با بیان اینکه تاکنون 8 هزار تن گوجه فرنگی در استان بوشهر برداشت شده است گفت: تاکنون از سطح 850 هکتار بیش از 8 هزار تن محصول برداشت و روانه بازار شده است.

وی تولید رب گوجه فرنگی را مورد اشاره قرار داد و خاطر نشان کرد: چهار واحد تولید رب گوجه فرنگی با ظرفیت ماده خام 120 هزار تن و تولید 24 هزار تن در استان بوشهر فعال است.

انتهای پیام/190/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: گوجه فرنگی در استان بوشهر گوجه فرنگی خارج از فصل هزار تن گوجه فرنگی روانه بازار مزارع استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۳۷۱۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت حدود ۹۰ هزار تن چغندر قند از مزارع خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: در سال زراعی جاری حدود ۱۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی خوزستان به زیر کشت چغندرقند رفت.

عبدالرضا سید احمدی افزود: از آغاز برداشت چغندر قند در استان تاکنون ۸۸ هزار تن محصول برداشت شده است.

وی ادامه داد: پیش بینی می‌شود امسال بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن محصول چغندر قند از مزارع استان برداشت شود.

دیگر خبرها

  • پیش بینی کشت ۶۰ هکتار از مزارع گوجه فرنگی استان قزوین با روش سایبان 
  • آغاز برداشت محصولات صیفی جات از مزارع مهران
  • تولید گوجه فرنگی به ۳۰۰ هزار تن می‌رسد
  • ۴۰ هزار تن گندم در استان بوشهر برداشت می‌شود
  • برداشت ۱۵ هزار تن گندم از مزارع استان بوشهر
  • آغاز برداشت گل محمدی از گلستان‌های کرمانشاه
  • برداشت حدود ۹۰ هزار تن چغندر قند از مزارع خوزستان
  • «کرایی مرغ» یک غذای مجلسی که باید امتحانش کنی
  • گوجه فرنگی‌ها «جهان موازی» خود را دارند!
  • برداشت توت فرنگی رامیان+تصاویر