Web Analytics Made Easy - Statcounter

محسن خادمی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم‌اکنون دید افقی در گردنه "قره‌بلاغ" در محور مهاباد - بوکان به طول سه کیلومتر در این مسیر به کمتر از ۵۰ متر کاهش یافته و رانندگان باید در این مسیر هنگام تردد از چراغ مه‌شکن استفاده و فاصله طولی را رعایت کنند.

وی اضافه کرد: هم‌اکنون تردد در سایر گردنه‌های این شهرستان از جمله گردنه "جواله‌ره‌شان" و "زمزیران" در محور مهاباد - سردشت بدون مشکل جریان دارد اما به خاطر بارندگی و احتمال لغزنده بودن جاده‌ها رانندگان باید با سرعت مطمئن در این مسیرها تردد کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مهاباد با اشاره به شروع طرح راهداری زمستانی از ۱۵ آذر امسال در این شهرستان افزود: هم‌اکنون در حال انباشت ۶ هزار تُن نمک و ماسه در راهدارخانه‌ها و تعمیر و تجهیز اداوات راهداری هستیم.

وی اضافه کرد: این مقدار نمک و ماسه علاوه بر راهدارخانه مرکزی، در سه راهدارخانه ثابت در روستاهای "کیتکه" (گردنه جواله‌ره‌شان)، "کله‌گاوی" ( گردنه زمزیران) در مسیر مهاباد - سردشت و "قره‌بلاغ" (مسیر مهاباد - بوکان) ذخیره‌سازی می‌شود.

رییس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مهاباد گفت: امسال برای تسریع در عملیات راهداری و برف‌روبی محورهای روستایی، ۲ راهداری سیار در گردنه "آفان" و گردنه "شیخان" این شهرستان نیز فعال خواهد شد.

وی اظهار داشت: برای اجرای طرح زمستانی امسال ۶۰ مامور راهداری و ۲۱ دستگاه انواع ماشین‌آلات سبک و سنگین راهداری در راهدارخانه‌های ثابت و سیار این شهرستان مستقر خواهند شد.

طبق اعلام هواشناسی مهاباد یک سامانه بارشی که از چند روز قبل وارد آذربایجان‌غربی شده تا اواخر امروز چهارشنبه به فعالیت خود در استان ادامه می‌دهد.

محور مهاباد - بوکان به طول ۶۵ کیلومتر با داشتن ۲ گردنه "قره‌بلاغ " و "اوطمیش" و چندین پیچ خطرناک، یکی از محورهای حادثه‌خیز در جنوب آذربایجان‌غربی است.

مهاباد دارای بیش از ۸۴۰ کیلومتر راه شامل ۲۳۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی و ۶۱۰ کیلومتر راه روستایی آسفالت و شوسه است.

برچسب‌ها سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای راهداری زمستانی مهاباد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای راهداری زمستانی مهاباد سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای راهداری زمستانی مهاباد اخبار کنکور قره بلاغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۳۷۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاخص بهره مندی روستا‌های کردستان از راه‌ آسفالته به ۷۵ درصد رسید

 رئیس اداره ساخت و توسعه راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان اظهار داشت: سال گذشته راه ۱۰۸ روستای استان به طول ۱۳۴ کیلومتر احداث شد که از لحاظ میزان احداث در جایگاه پنجم کشوری قرار گرفته‌ایم.

حسن شهبازی از بهره مندی ۴ هزار و ۵۲۲ خانوار از این راه های احداث شده خبر داد و افزود: با این اقدام شاخص برخورداری روستا‌های استان از راه آسفالته در روستا‌های بالای ۲۰ خانوار، پنج درصد افزایش یافته و به ۷۵ درصد رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: هدف‌گذاری احداث راه روستایی در سال گذشته ۸۰ کیلومتر بود که توانسته‌ایم بیشترین از این میزان را تحقق ببخشیم.

هزینه کرد ۸۷۱ میلیارد تومانی برای ساخت راه‌های روستایی در کردستان

 رئیس اداره ساخت و توسعه راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان اذعان کرد: برای سال‌جاری نیز احداث ۱۹۷ کیلومتر را روستایی در استان هدف‌گذاری شده است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۸۷۱ میلیارد تومان برای احداث راه‌های روستایی در استان هزینه شد، اضافه کرد: در حوزه راه روستایی با وجود اقدامات مثبتی که با حمایت‌های استاندار و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در حال انجام است، اما برای نزدیک شدن به میانگین کشوری نیازمند اعتبارات جهشی هستیم.

شهبازی با اعلام اینکه در سال جدید علاوه بر برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار برای پروژه‌های جدید، اتمام پروژه‌های نیمه تمام نیز در دستور کار قرار دارد، گفت: تامین بودجه پروژه‌های راه روستایی از منابع استانی و فقط تامین قیر برعهده سازمان راهداری است. 

 استان کردستان ۶ هزار و ۱۸۳ کیلومتر راه روستایی دارد که تاکنون ۳ هزار و ۴۵۷ کیلومتر آن آسفالت شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • احداث ۱۳۴ کیلومتر راه روستایی در کردستان
  • شاخص بهره مندی روستا‌های کردستان از راه‌ آسفالته به ۷۵ درصد رسید
  • مریوان رکوردار بارش باران/کاهش کیفیت هوا و دید افقی در کردستان
  • امدادرسانی به ۸۰ خانوار عشایری در کوهرنگ
  • پیشرفت ۹۵درصدی پروژه آبرسانی به جوانرود باهدف کاهش تنش آبی این شهرستان
  • جاده‌های خراسان رضوی همزمان با افزایش ترددها بارانی و لغزنده است
  • عملیات برف‌روبی در جاده سی سخت به پادنا
  • ریزش برداری از محورهای ایلام درپی بارش‌های شدید
  • رفع ۳۴ مورد تجاوز به حریم راه‌های شهرستان بروجرد
  • بازگشت هوای زمستانی به شهرهای استان خوزستان و خاموش شدن کولرها