Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- بررسی‌های یک مطالعه نشان داد که استفاده روزانه بیشتر از دو ساعت کودکان از تلویزیون، موبایل و تبلت، با اختلالات رفتاری، پرخاشگری، رفتارهای ضداجتماعی و اضطراب مرتبط است. محدود کردن استفاده از این وسایل می‌تواند در کاهش این اختلالات در کودکان موثر باشد.
به گزارش خبرگزاری آریا، در دو دهه گذشته سن شروع به استفاده از رسانه‌های جدید بسیار کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگرچه در این مدت سهم تماشای تلویزیون کاهش یافته اما سهم استفاده از دیگر رسانه‌های جدید در کودکان زیر هشت سال به شدت افزایش یافته است.
با توجه به تاثیرات استفاده از این رسانه‌ها و ابزارهای جدید در کودکان؛ پژوهشگران با انجام مطالعه‌ای اثر آن‌ها را بر اختلالات رفتاری کودکان پیش‌دبستانی بررسی کردند. در انجام این مطالعه، «مهین اسلامی شهربابکی» و «پیام صالحی»؛ پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی کرمان و همکارانشان، مشارکت داشتند.
در این پژوهش که در سال تحصیلی 1398-1397 انجام شد، 274 نفر از کودکان پیش‌دبستانی شهر کرمان مورد بررسی قرار گرفتند.
یافته‌های این مطالعه در خصوص میزان استفاده از ابزارهای با صفحه نمایش (موبایل، تبلت و تلویزیون) نشان داد که 76.4 درصد از کودکان بررسی‌شده، بیشتر از دو ساعت از این ابزارها استفاده می‌کنند. در حالی که مطالعات تاکید بر محدود کردن زمان استفاده از ابزارهای با صفحه نمایش خصوصا در این رده سنی دارند. در پژوهش مشخص شد پسرانی که بیش‌تر از دو ساعت از رسانه‌ها استفاده می‌کردند، به طور قابل توجهی از دختران بیش‌تر است.
همچنین سطح تحصیلات بالاتر و خانه‌دار بودن مادران، با استفاده بیشتر کودکان از رسانه ارتباط معنی‌دار داشت؛ اما این موضوع ارتباطی با سطح تحصیلات پدران نداشت.
در بررسی‌ها مشخص شد که اضطراب، رفتارهای ضد اجتماعی، اختلالات کلی رفتاری با استفاده روزانه بیشتر از دو ساعت کودکان از موبایل ارتباط واضحی دارد. همچنین اختلالات رفتاری و رفتارهای پرخاشگرانه با میزان بالای ساعات استفاده از تلویزیون مرتبط است و استفاده بیش از دو ساعت از تبلت در روز با رفتارهای ضد اجتماعی ارتباط آشکاری دارد.
پژوهشگران این مطالعه با توجه به نتایج به‌دست‌آمده و مشکلات هر یک از این ابزارها، به محدودسازی استفاده از همه رسانه‌ها در سن پیش‌دبستانی تاکید می‌کنند.
نتایج این مطالعه، مهر ماه سال جاری به صورت مقاله علمی پژوهشی با عنوان «ارزیابی میزان استفاده از رسانه‌های دیجیتال و ارتباط آن با اختلالات رفتاری در کودکان» در مجله دانشگاه علوم پزشکی مازندران، منتشر شده است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کودکان موبایل اختلالات رفتاری دو ساعت رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۳۷۴۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پخش فیلمی در تلویزیون همزمان با اعتراضات دانشجویی در آمریکا

همزمان با اعتراضات دانشجویی در آمریکا نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی، «محاکمه ۷ شیکاگویی» امشب از شبکه نمایش پخش می‌شود. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، «محاکمه 7 شیکاگویی» محصول 2020  یکشنبه 9 اردیبهشت ساعت 19 روی آنتن می‌رود.

این فیلم روایتی از دادگاه هفت نفر از رهبران جنبش مخالف جنگ ایالات متحده علیه ویتنام است که به اتهام عبور از مرز های ایالتی به قصد شورش، تحت محاکمه قرار گرفتند.

بازیگرانی چون ادی ردمین، الکس شارپ، ساشا بارون کوهن، جرمی استرانگ، جان کارول لینچ، یحیی عبدالمتین دوم، مارک رایلنس و جوزف گوردون لویت در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند.

روایت فاطمه غفاری از ساخت فیلم و سریال کمتر از یک سال

«محاکمه 7 شیکاگویی » در مراسم اسکار 2021 در 6 بخش و در مراسم بفتا در سه بخش، نامزد دریافت جایزه بوده است.

گفتنی است، فیلم سینمایی «محاکمه 7 شیکاگویی» یکشنبه شب ساعت 19 پخش می‌شود و بازپخش آن روز دوشنبه ساعت‌های 3 بامداد و 15 خواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کودکان هم در اصفهان فهمیدند شهر در خطر فرونشست است/ مسوولان هنوز نفهمیدند یا نمی‌توانند جلوی برداشت‌های بی‌رویه آب را بگیرند (فیلم)
  • برنامه کودکی نداریم که درباره «جیغ و دست و هورایش» صحبت کنیم
  • روش های موثر برای از بین بردن آسیب‌های ناشی از بدخوابی
  • حدیث میرامینی ، بازیگر : مردم می‌گویند با این تلویزیون دروغگو همکاری نکن!
  • برگزاری دوره‌ی آموزش مهارت‌های رسانه‌ای موبایل آوین نو
  • پخش فیلمی در تلویزیون همزمان با اعتراضات دانشجویی در آمریکا
  • چند حقیقت درباره نادر طالب‌زاده
  • بازی برای کودکان خیلی مهم است اما جایگاه ادبیات هم حفظ شود
  • برگزیدگان جشنواره تلویزیونی «عروسک‌خونه» معرفی شدند/ انتقاد پیشکسوت نمایش عروسکی از وفور جیغ، دست و هورا در تلویزیون!
  • برگزیدگان جشنواره تلویزیونی «عروسک‌خونه» معرفی شدند/ انتقاد پیشکسوت نمایش عروسکی از وفور جیغ و دست هورا در تلویزیون!