Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@19:57:38 GMT

نشست دمشق گام اساسی برای حل مشکل آوارگان سوری

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۳۷۴۰۹

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، امروز دمشق میزبان برگزاری کنفرانسی تحت عنوان "پناهندگان سوری" است و در آن نمایندگان چند کشور از جمله چین، روسیه، ایران، لبنان ، امارات، پاکستان و عمان حضور پیدا می‎کنند.

دستور کار این کنفرانس دو روزه، شامل طیف گسترده‌ای از مسائل مربوط به تسهیل بازگشت پناهندگان سوری به وطن با توجه به اپیدمی ویروس کرونا و مسئله تحریم های ظالمانه آمریکا علیه دمشق است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این کنفرانس قرار است موانع و مشکلاتی که به دلیل محاصره اقتصادی غرب و تحریم‌های ظالمانه آمریکا، بر سر راه فرآیند تسهیل بازگشت آوارگان سوریه به کشورشان وجود دارد، مورد بحث و بررسی قرار بگیرد.

در این کنفرانس همچنین در مورد کمک‌های بشردوستانه، ترمیم زیرساخت‎ها، همکاری بین سازمان‌های علمی و آموزشی و بازسازی زیرساخت‌های انرژی در سوریه پس از جنگ بحث خواهد شد.

کنفرانس امروز با حضور گسترده کشورهای مختلف به جزء ترکیه برگزار می‎شود. در همین ارتباط، "أیمن سوسان " رئیس کمیته برگزار کننده کنفرانس بین المللی بازگشت پناهجویان و معاون وزیر خارجه سوریه گفت: ما از ترکیه دعوت نکردیم زیرا به دنبال اقداماتش در سوریه و رنج و دردی که برای سوری ها به وجود آورده هیچ امیدی به این کشور نداشته و نداریم .

 سوسان دوشنبه گذشته در گفت وگو با شبکه تلویزیونی سوریه تاکید کرد که برخی از کشورها برای آنکه از حضور در این کنفرانس بازداشته شوند، تحت فشار قرار گرفته اند.

وی در ارتباط با کشورهایی که حاضر به مشارکت در این کنفرانس نشدند، خاطرنشان کرد: ما از اختلافات سیاسی و سیاست های اشتباه برخی ها چشم پوشی کردیم اما در ارتباط با کشورهایی که مواضع منفی نسبت به سوریه اتخاذ کرده و می کنند، هیچ شک و تردیدی در مورد موضعگیری آنها در مورد این کنفرانس نداریم. 

معاون وزیر خارجه سوریه اظهار داشت: دمشق نسبت به کشورهایی که سیاست های منفی دارند، روی خوش نشان نمی دهد. ما در مورد پناهجویان سوری در خارج از کشور اقدامات لازم را انجام دادیم اما کشورهایی که مواضع منفی علیه ما اتخاذ کردند و در همین رابطه به طور مشخص آمریکا و همپیمانانش به ویژه کشورهای اتحادیه اروپا خود را رسوای خاص و عام کرده اند. برخی از کشورها به ما گفته اند که تا چه اندازه تحت فشار قرار گرفتند تا در این کنفرانس شرکت نکنند.

بشار اسد رییس جمهوری سوریه نیز روز دوشنبه در گفت‌وگوی مجازی با ولادیمیر پویتن رئیس جمهور روسیه گفت که برگزاری کنفرانس برای پناهندگان سوری، نخستین اولویت دولت سوریه و آغازی برای حل این مشکل است.

اسد در ادامه تاکید کرد، محاصره ظالمانه و غیرقانونی باید علیه دمشق پایان یابد تا دولت بتواند امنیت برای بازگشت شهروندان خود تامین کند.

رئیس‌جمهوری سوریه دیروز، سه شنبه نیز ضمن دیدار با "علی‌اصغر خاجی"  دستیار ارشد وزیر خارجه کشورمان،‌ برگزاری «کنفرانس بین‌المللی بازگشت آوارگان» را گامی اساسی و مهم در مسیر تلاش‌های دولت این کشور برای حل موضوع انسانی آوارگان سوری دانست.

وی تصریح کرد، مسئله آوراگان یک مسئله سوری است، اما حل آن تنها توسط دولت سوریه ممکن نیست، بلکه به شفافیت برخی از کشورهایی بستگی دارد که ادعای دفاع از حقوق بشر را دارند، اما در عین حال توجهی به اوضاع دشوار این آوارگان در طول این سال‌ها نمی‌کنند. این کشورها سعی در سیاسی کردن این موضوع دارند و می‌خواهند از آن به عنوان اهرمی برای تحت فشار قرار دادن دولت سوریه استفاده کنند.

هیأت ایرانی همچنین در این دیدار تاکید کرد که بهبود اوضاع امنیتی سوریه و تلاش‌های فراوان دولت سوریه برای بازسازی خرابی‌های ناشی از تروریسم،‌ پایه و اساس مهمی برای تلاش جهت بازگرداندن آوارگان سوری به کشور خود و پایان دادن به درد و رنج آن‌ها به شمار می‌رود که اکثرشان در کشورهای همسایه به سر می‌برند.

موضوع آوارگان سوری یک بحران انسانی است که در آغاز جنگ علیه سوریه به عنوان ابزاری برای تحت فشار قرار دادن دولت سوریه و سرنگونی آن به کار گرفته شده است.

برچسب‌ها بشار اسد سوریه کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بشار اسد سوریه کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد بشار اسد سوریه کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد اخبار کنکور تحت فشار قرار آوارگان سوری دولت سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۳۷۴۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ هزار خوابگاه متأهلی تا پایان دولت سیزدهم احداث می‌شود

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از ساخت پنج‌هزار خوابگاه متأهلی دانشجویی تا پایان کار دولت سیزدهم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، محمدعلی زلفی‌گل، امروز_ شنبه، هشتم اردیبهشت _ در حاشیه بازدید از پروژه‌های عمرانی دانشگاه یاسوج، با اشاره به اینکه کنکور امسال در کمال صحت و امنیت برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی هر سال دو بار کنکور برگزار می‌شود، الحمدالله روزهای پنجشنبه و جمعه شاهد برگزاری کنکور سالم و با امنیت کامل بودیم.

وی افزود: در یک منطقه‌ای که به دلیل سیل، مشکل پیش آمده بود، کنکور را تکرار خواهیم کرد و داوطلبان کنکور در این منطقه نگرانی نداشته باشند.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری، گفت: چند مورد مشکل و تخلف در کنکور امسال داشتیم، برخورد لازم انجام و به هیئت مرتبط خود معرفی می‌شوند.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون سه هزار خوابگاه متأهلی در سراسر کشور در دست ساخت است که طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده این تعداد تا پایان دولت سیزدهم به پنج‌هزار خوابگاه می‌رسد.

زلفی‌گل خاطرنشان کرد: واقعیت امر توسعه فیزیکی زیرساخت‌ها از دستور کار خارج شده و افزایش کیفیت زیرساخت‌هایی دانشجویی اولویت کاری وزارتخانه بوده که در این راستا برنامه‌ریزی‌های مدون و منسجمی صورت گرفته است.

وی افزود: خوابگاه دانشجویی یاسوج با زیربنایی دو هزار ۶۲۰ متر مربع در چهار طبقه و ۳۵ واحد ساخته خواهد شد.

کد خبر 748448

دیگر خبرها

  • دیدار وزیر خارجه بحرین با بشار اسد پس از ۱۳ سال
  • وزیر خارجه بحرین با بشار اسد دیدار کرد
  • موضوع شوراها، مهمترین رکن قانون اساسی است
  • انتقاد از دستورالعمل صادر شده توسط یک مسئول در قوه قضاییه:طبق قانون اساسی نمی‌توانید ثبت شکایت و دادخواست از دولت را ممنوع کنید
  • ببینید | قدردانی آوارگان فلسطینی از دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا
  • انتقاد یک نماینده مجلس از سیاست های نادرست ارزی دولت/ کالاهای اساسی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • ۵ هزار خوابگاه متأهلی تا پایان دولت سیزدهم احداث می‌شود
  • کالا‌های اساسی با وجود پرداخت ارز ترجیحی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • کالاهای اساسی با وجود پرداخت ارز ترجیحی با قیمت 2 تا 3 برابری به دست مردم می رسد/ شرایط کنونی یعنی دولت منطقا باید در سیاست ارزی خود تجدیدنظر کند
  • قیمت دو برابری کالا‌های اساسی با جود تخصیص ارز ترجیحی