Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@23:05:31 GMT

اهدای کتاب به مناطق روستایی و عشایری استان فارس

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۳۷۷۱۹

اهدای کتاب به مناطق روستایی و عشایری استان فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، صابر سهرابی در نشست خبری بیست و هشتمین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران که به صورت مجازی و به میزبانی شیراز برگزار شد، گفت: این دوره از پایتختی کتاب با همدلی و همراهی تمام دستگاه‌های فرهنگی و هنری استان فارس و با حمایتهای استاندار فارس این اتفاق ارزنده شکل گرفت تا پایتختی کتاب به شیراز برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با اشاره به اینکه بسیاری از شهرها و روستاهای فارس هم به عنوان شهر و روستای دوستدار کتاب معرفی شدند، تاکید کرد: بخش خصوصی نظیر انجمن‌ها و سمن‌ها فعالیتهای خوبی در زمینه ترویج فرهنگ کتابخوانی داشتند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی فارس با اشاره به اینکه بازدید از قدیمی‌ترین کتابخانه شهر شیراز را خواهیم داشت، بیان کرد: اهدای کتاب به مناطق روستایی و عشایری را در دستور کار قرار دادیم.

وی با اشاره به اینکه راه اندازی و گسترش اپلیکیشن «قاصدک»، برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب در طول هفته و تجلیل از ناشران برتر استان فارس از دیگر برنامه‌های هفته کتاب است، افزود: اجرای نمایشنامه‌های مجازی با همکاری انجمن نمایش، نامگذاری یک مکان به نام کتاب و رونمایی از نقد مجازی کتاب از دیگر برنامه‌های کتاب و کتابخوانی است.

ارسال بیش از ۸۰۰ اثر به جشنواره کتاب و رسانه

دبیر هفته کتاب با اشاره به سایر برنامه‌هایی که از سوی موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران در هفته کتاب برگزار می‌شود، گفت: سومین دوره مسابقه کتابخوانی پوپک دانا و  نوزدهمین جشنواره کتاب و رسانه از دیگر برنامه‌هایی است که در این هفته برگزار می‌شود.

دهقان‌کار افزود: همچنین در این دوره بخش‌های ویژه «دفاع مقدس»، «سواد رسانه‌ای» و «شهروند خبرنگاران» را به جشنواره اضافه کردیم و با توجه به شرایط موجود، آثار خوبی برای جشنواره ارسال شده و استقبال مناسبی از آن شده است، به طوری که طبق درخواست اهالی رسانه مهلت ارسال آثار دو بار تمدید شد.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از ۸۰۰ اثر برای جشنواره ارسال شده است البته در این دوره به جای ۹ اثر در هر بخش، اهالی رسانه باید در هر بخش سه اثر ارسال کنند.

 دبیر هفته کتاب اظهار داشت: رویکرد تیم اجرایی به این صورت بود که اصحاب رسانه ابتدا خودشان به ارزیابی آثارشان بپردازند و در نهایت در هر  بخش سه اثر برای جشنواره ارسال کنند.

وی ادامه داد: امسال همزمان با بیست و هشتمین دوره هفته کتاب، سالگرد پانزدهمین سال تاسیس خبرگزاری کتاب ایران را نیز خواهیم داشت.

دهقان‌کار ادامه داد: اهدای کتاب به کتابخانه‌های علامه طباطبایی و آیت الله سیستانی، برگزاری ۳۳ نشست تخصصی  با همکاری نهادها و انجمن‌ها با بیش از ۹۰ سخنران، افتتاح مرکز اسناد موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران، تجلیل از نویسندگان و اهل قلم، گرامی‌داشت زادروز پدید‌آورندگان متولد تیر‌ ماه تا آبان‌ ماه از برنامه‌های هفته کتاب است.

دهقان‌کار در خصوص افتتاح مرکز اسناد موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران گفت: بعد از طی فرآیند ادغام موسسات زیرمجموعه معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، آرشیو ارزشمندی از سه موسسه فراهم شد که در موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران یک طبقه را  به مرکز اسناد اختصاص دادیم.

انتهای پیام/ س

منبع: فارس

کلیدواژه: کتاب فرهنگ مناطق روستایی شیراز صابر سهرابی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس فارس موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران هفته کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۳۷۷۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۷۰۰ تن نهاده دامی در مناطق عشایری شهرستان ارومیه

مدیرکل امور عشایری آذربایجان‌غربی گفت: برای دامداران عشایر شهرستان ارومیه ۷۰۰ تن نهاده‌های دامی شامل جو، کنسانتره، سبوس و ذرت تأمین و توزیع شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، علی ناجی، امروز _دوشنبه دهم اردیبهشت_ در دیدار با فرماندار شهرستان ارومیه با اشاره به پیگیری‌های مستمر فرماندار برای رفع محرومیت از چهره مناطق مرزی و حمایت از جامعه عشایری شهرستان اظهار کرد: در بخش عمرانی جهت تأمین و توزیع لوله برای آب شرب سالم بهداشتی، تأمین و توزیع آبشخوری دامی، تأمین و توزیع پنل خورشیدی و مرمت و بازسازی ایل راه عشایری جمعاً به ارزش ۹ میلیارد ریال هزینه شده است.‌

️وی افزود: در بخش حمایت از عشایر شهرستان جهت تأمین و توزیع آرد خام عشایری سالانه نزدیک به هزار و ۹۲۴ تن با آرد ترمیمی در زمان کوچ برای خانوار عشایری که فاقد نانوایی روستایی هستند، تأمین و توزیع می‌شود.

مدیرکل امور عشایری آذربایجان‌غربی گفت: برای دامداران عشایر شهرستان ارومیه ۷۰۰ تن نهاده‌های دامی شامل جو، کنسانتره، سبوس و ذرت تأمین و توزیع شده است.

ناجی در مورد تأمین کالاهای تنظیم بازار عشایر هم ادامه داد: ۲۵ تن شکر و ۷۵ تن برنج وارداتی تأمین و توزیع شده است.

️وی در مورد پروژه‌های پیش‌بینی شده شهرستان ارومیه در حوزه عشایری تصریح کرد: برای سال‌جاری هشت پروژه در روستاهای قشلاقی و ییلاقی شهرستان با ۱۴۲ میلیارد ریال اعتبارات پیش‌بینی شده است.

کد خبر 749093

دیگر خبرها

  • بانگ کوچ، طنین زندگی در طبیعت پرسخاوت لرستان
  • عدالت آموزشی در مناطق شهری و روستایی گلستان مستقر شده است
  • شیراز میزبان برگزاری اولین جشنواره رسانه‌ای اقوام و عشایر کشور می‌شود
  • ارسال ۴۳۴ اثر به دبیرخانه جشنواره فصلی رسانه‌های گیلان
  • توزیع ۷۰۰ تن نهاده دامی در مناطق عشایری شهرستان ارومیه
  • اهدای تسهیلات نوسازی به واحدهای فرسوده روستایی کرمانشاه
  • حضور فرمانده نیروی هوایی ارتش در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • اجرای 30 برنامه ملی، منطقه ای و محلی هفته ملی خلیج فارس در هرمزگان
  • شهرام عظیمی خبر داد: بدنبال سهم بیشتر تولیدات داخلی با استفاده از توان بالای هموطنان در مناطق روستایی و عشایری هستیم
  • انتشار فراخوان دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب»