Web Analytics Made Easy - Statcounter

بابک افراز روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برداشت زعفران از ۲۰ هکتار زمین کشاورزی زیرکشت این محصول در استان آغاز شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه کشت زعفران در استان ایلام نوپا و جدید است در حال حاضر تنها کشاورزان شهرستان‌های چرداول، سیروان و بدره به کشت پیاز زعفران اقدام کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یادآور شد: اراضی زراعی استان ایلام مستعد کشت و پرورش پیاز زعفران هستند و برنامه‌های توسعه‌ای این محصول ارزشمند و مصرفی در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی قرار دارد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام گفت: باتوجه به مرغوبیت بالای زعفران تولیدی استان ایلام هیچ مشکلی در زمینه فروش این محصول وجود ندارد.

افراز تاکید کرد: با یک شرکت خرید و بسته‌بندی مستقر در استان خراسان رضوی مکاتبه و رایزنی‌های لازم صورت گرفته است تا محصول تولیدی استان را با قیمت مناسب و به صرفه، خریداری و به بازار مصرف عرضه کند.

وی در مورد برندسازی محصول زعفران استان ایلام هم اضافه کرد: به علت اینکه سطح زیرکشت و مقدار برداشت این محصول در استان ایلام ناچیز و کم است، هنوز وارد مرحله برندسازی نشده است.

وی با بیان اینکه توسعه کشت زعفران از مهمترین برنامه‌های معاونت باغبانی ایلام است، افزود: با افزایش سطح زیرکشت و برداشت زعفران، این محصول به عنوان یکی از تولیدهای شاخص استان برندسازی خواهد شد.

به گزارش ایرنا، عملیات برداشت محصول زعفران تا اوایل آذرماه ادامه دارد.

نزدیک به هفت هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان ایلام را باغات تشکیل داده است.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی ایلام توسعه ایران اختصاصی ایرنا زعفران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی ایلام توسعه ایران اختصاصی ایرنا زعفران وزارت جهاد کشاورزی ایلام توسعه ایران اختصاصی ایرنا زعفران اخبار کنکور استان ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۳۷۷۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت بیش از ۸۰۰ تن گل محمدی از مزارع قم

 

 

 

علی محمد ملا تقی، رئیس اداره باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت:همزمان با برداشت گل محمدی در سراسر کشور برداشت این محصول در قم نیز در آغاز شده است.

وی با بیان اینکه میانگین برداشت گل محمدی در کشور ۲.۲ تن در هکتار است، گفت: در سال گذشته کشاورزان ما به میانگین عملکرد حدود ۲.۵ تن در هکتار دست یافتند که با توجه به شرایط خوب اقلیمی در سال جاری و اقدامات اصلاحی از جمله تغذیه و هرس به موقع بوته‌های گل محمدی در قم، پیش بینی می‌کنیم میانگین عملکرد استان ۳ تن در هکتار باشد. 

ملاتقی با اشاره به  پیش‌بینی برداشت بیش از ۸۰۰ تن گل محمدی از مزارع قم افزود:در حال حاضر ۲۸۶ هکتار از اراضی کشاورزی استان قم زیر کشت گل محمدی است که به دلیل محدود بودن صنایع مکمل در زمینه گلاب گیری و سایر فرآورده‌های گل محمدی گل‌های برداشت شده از سطح استان به صورت خام فروشی به دیگر استان‌ها به ویژه شهر کاشان ارسال می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت بیش از ۸۰۰ تن گل محمدی از مزارع قم
  • برداشت محصول از مزرعه طــرح مــقـایـســه گندم در هندیجان
  • برداشت جو قصیل در قم
  • کشت آزمایشی جو قصیل در قم به برداشت رسید
  • برداشت خیار سبز در شهرستان قیروکارزین
  • باغات مرکبات مازندران شناسنامه‌دار می‌شوند
  • آغاز کشت بادام زمینی در شهرستان آستانه اشرفیه
  • خرید تضمینی گندم به بیش از ۶۰۰ هزارتن رسید
  • پیش بینی تولید بیش از ۸۰۰۰۰ تن محصول گندم از شهر خوشه‌های طلایی
  • برداشت حدود ۹۰ هزار تن چغندر قند از مزارع خوزستان