Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-26@02:24:29 GMT

دیدار ظریف با فرمانده ارتش پاکستان در اسلام آباد

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۳۷۹۳۹

دیدار ظریف با فرمانده ارتش پاکستان در اسلام آباد

به گزارش جماران، وزیر امور خارجه کشورمان که در  راس یک هیئت سیاسی ، اقتصادی و نظامی در اسلام آباد بسر می برد با ژنرال قمر باجوا فرمانده ارتش پاکستان دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار طرفین ضمن ابراز رضایت ازهمکاریهای سیاسی، نظامی و‌ منطقه ای دو کشور ، گسترش روابط در همه ابعاد را مورد تاکید قرار دادند. 

دکتر ظریف در این دیدار به همکاری خوب نظامی دو‌کشور اشاره و از اقدامات بعمل آمده در مرز جهت  تحکیم امنیت مرزی، همزمان با گشودن گذرگاههای جدید مرزی بین دو کشور تقدیر و اعلام کرد که از سوی جمهوری اسلامی ایران گذرگاه ریمدان در استان سیستان‌وبلوچستان طی هفته آینده گشوده خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر امور خارجه کشورمان اظهار امیدواری کرد در  مقابل گذرگاه گبد نیز از سوی طرف پاکستانی باز شود و به مرور سایر گذرگاهها از جمله پیشین  - مند برای گسترش ارتباطات مردمی و تجاری بین دو‌ کشور افتتاح شود. 

ژنرال باجوا نیز در این دیدار ضمن تاکید بر اهمیت همکاری های سیاسی و نظامی دو‌ کشور، بر ضرورت گسترش همکاریها در همه ابعاد تصریح و از  مصوبه دولت پاکستان برای گشایش بازارچه مرزی و‌ گذرگاههای مختلف از جمله گذرگاه ریمدان - گبد و ‌‌نیز پیشین - مند حمایت کرد.

 

اخبار مرتبط ظریف: جمهوری اسلامی منتظر رفتار و اقدامات دولت جدید آمریکاست/ شخصیت‌ها مطمئناً مهم هستند ظریف وارد پاکستان شد ظریف از مذاکرات سطح بالا در پاکستان خبر داد خطیب‌زاده: ارکان کلان نظام درباره سیاست خارجی تصمیم‌گیری می‌کنند/ ظریف فردا به پاکستان می‌رود توضیحات ظریف در مورد دیدارهایش با مقامات پاکستانی

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت نقل و انتقالات لیگ برتر ویروس کرونا سفر ظریف به پاکستان دیدار ظریف و فرمانده ارتش پاکستان سهام عدالت نقل و انتقالات لیگ برتر ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۳۷۹۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محکومیت تهدید تحریم دولت اسلام آباد از سوی آمریکا

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از اسلام آباد،‌ درحالیکه همزمان با سفر موفقیت آمیز «دکتر سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهوری اسلامی ایران به پاکستان، آمریکا در ادامه سنگ اندازی‌های خود را تقویت مناسبات دو کشور همسایه، دولت اسلام آباد را از خطر تحریم احتمالی آگاه ساخت، بسیاری از کارشناسان، اندیشمندان و کاربران شبکه‌های اجتماعی این کشور این رویکرد را محکوم کردند.
«علامه عارف واحدی» دبیرکل شورای علمای شیعه پاکستان در پیامی اعلام کرد: تهدیدات دولت اسلام آباد از سوی آمریکا همزمان با امضای تفاهم‌نامه‌های تجاری میان ایران و پاکستان را به شدت محکوم می‌کنیم.
وی افزود: مردم پاکستان از دولت خود توقع دارند قاطعانه در مقابل این رویکرد آمریکا ایستاده و منافع ملی پاکستان را در اولویت قرار دهند.
«ملیحه لودهی» نماینده سابق پاکستان در سازمان ملل نیز در واکنش به اظهارات سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره روابط ایران و پاکستان گفت: این موضوع که روابط خوب ایران و پاکستان مطابق با منافع آمریکا نیست، هیچ اهمیتی ندارد.
وی با تاکید بر اهمیت سفر موفق رئیس جمهوری اسلامی ایران به پاکستان افزود: روابط دولت اسلام آباد با کشور‌های همسایه باید مطابق با منافع ملی باشد.
همچنین بسیاری دیگر از کاربران شبکه‌های اجتماعی در پاکستان در پست‌هایی این رویکرد تکراری آمریکا مبنی بر سنگ اندازی در روابط ایران و پاکستان را محکوم کرده و خواستار موضع قاطع دولتمردان اسلام آباد شدند.
گفتنی است پس از امضای ۸ سند همکاری میان ایران و پاکستان در بخش‌های مختلف از جمله حوزه تجاری در جریان سفر آقای رئیسی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به سوالی پیرامون این تفاهم‌نامه‌ها گفت: کشور‌های علاقه‌مند به توسعه روابط تجاری با ایران باید خطر تحریم‌های اقتصادی را نیز در نظر بگیرند.

 

دیگر خبرها

  • محکومیت تهدید تحریم دولت اسلام آباد از سوی آمریکا
  • فصل تازه همکاری های امنیتی تهران - اسلام آباد
  • رئیس جمهور با فرمانده ارتش پاکستان دیدار کرد
  • رئیسی با فرمانده ارتش پاکستان دیدار کرد
  • فرمانده ارتش پاکستان با رئیسی دیدار و گفتگو کرد
  • جزئیات دیدار فرمانده ارتش پاکستان با رئیس جمهوری | رئیسی وارد لاهور شد
  • دیدار و گفت‌وگوی وزیران نفت ایران و پاکستان
  • آیت الله رئیسی اسلام‌آباد را به مقصد لاهور ترک کرد
  • رئیسی اسلام‌آباد را به مقصد لاهور ترک کرد
  • ابعاد مهم سفر رئیس‌جمهور به اسلام آباد