Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@14:03:21 GMT

عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی فاجعه به دنبال دارد

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۳۸۰۱۲

عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی فاجعه به دنبال دارد

ایسنا/لرستان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی سبب افزایش بستری ها در بیمارستان‌ها خواهد شد و با پر شدن ظرفیت آنها در نهایت فاجعه رخ می‌دهد.

دکتر مریم کوشکی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: تعطیلی شهرها صرفا براساس تصمیم گیری و در نهایت مصوبات ستاد استانی کرونا انجام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه البته تعطیلی به صورت نسبی و پس از بررسی های کارشناسانه در ستاد تصویب و برای اجرا ابلاغ می شوند و قطعا در شرایط کنونی و با توجه به این که لرستان در وضعیت قرمز قرار دارد تعطیلی برخی از مراکز تجمعی ضروری به نظر می رسد، افزود: نوع مرکز و نیاز عمومی جامعه بر آن نیز تأثیرگذار خواهد بود، به عنوان نمونه سفره‌سراها، تالارهای پذیرایی، آموزشگاه‌های هنری، آرایشی و ... از این دست مراکز محسوب می‌شوند.

کوشکی گفت: طبیعتا هرچقدر میزان تجمع و ازدحام کمتر شود، زنجیره انتقال نیز کوتاه تر خواهد شد و براین اساس می توان گفت انجام سطح بندی مشاغل در این تعطیلی ها ضروری است.

وی با بیان اینکه تعطیلی مراکز تجمعی در شهرها از میزان تماس عمومی افراد با همدیگر کاسته و در کاهش آمار ابتلا موثر خواهد بود، خاطر نشان کرد: در شرایط کنونی تأکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی است و در این راستا دولت نیز علاوه بر این که باید بستر رعایت آنها را برای پرسنل خود و عموم فراهم کند، وظیفه دارد نظارت های لازم را انجام دهد. به عنوان نمونه تعطیلی مراکز تجمعی غیر ضروری وظیفه دولت است که باید بستر آن را فراهم کند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان تاکید کرد: حمایت از گروه های آسیب پذیر جامعه نیز باید از طرف دولت انجام شود. علاوه بر این دولت باید آموزش های بهداشتی لازم را از طریق دستگاه های ذیربط در اختیار مردم قرار دهد.

وی تصریح کرد:در کنار این موضوع مردم به عنوان گروه هدف و اصل جامعه نیز باید تک به تک این پروتکل ها را رعایت کنند.

کوشکی با تاکید براینکه کنترل این بیماری بیشتر به رفتار مردم بر می گردد، عنوان کرد: هر چقدر مردم در رعایت پروتکل ها مصمم بوده و به انتظارات دولت جامه عمل بپوشانند پیشگیری از شیوع و حتی کنترل بیماری نیز بهتر اتفاق خواهد افتاد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به نیازها و پیشنهاد ستاد کرونای استان و اپیدمیولوژیست ها برای کنترل کرونا در استان بیان کرد:بی تردید مهم ترین استراتژی پیشگیری و کنترل کرونا شناسایی و مراقبت از بیماران و علاوه بر آن می توان گفت همچنان رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی تمامی افراد جامعه است؛ مادامی که این پروتکل ها رعایت نشوند نمی توان انتظار خاصی داشت. مهم ترین مورد این پروتکل ها علاوه بر شستشوی دست ها و استفاده از ماسک رعایت فاصله ی اجتماعی در هر شرایطی است.

کوشکی با بیان اینکه حمایت دولت از مصوبات ستاد کرونا یک پیشنهاد مهم است اما بازهم تأکید بر پایبندی و همکاری مردم نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی است، یادآور شد: هرچه مردم موازین و پروتکل‌های بهداشتی را کمتر رعایت کنند آمار ابتلا بالا و بالاتر می رود و به دنبال آن تعداد بستری ها افزایش پیدا کرده و دیگر بیمارستانها ظرفیت بستری نخواهند داشت و تمامی این ها در نهایت می تواند به یک فاجعه تبدیل شود.

وی در پاسخ به این سوال که پیش بینی شما از روند خط سیر ابتلا به کرونا در استان با توجه و بی توجه به مسائل ذکر شده چه خواهد بود؟

اظهار کرد: طبیعی است که اگر مسائل عنوان شده رعایت نشود روند صعودی ابتلا، بستری و مرگ و میر همچنان ادامه خواهد داشت و چنانچه  پروتکل‌ها رعایت شوند به همان میزان آمار ما کاهش پیدا خواهد کرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: از مردم انتظار داریم همچنان به جز برای امورات ضروری از منزل خارج نشوند، مراسم شادی و عزا، دور همی های خانوادگی را محدود کنند و پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند؛ یقین داشته باشید در شرایط موجود تنها راه پیشگیری و کنترل بیماری همین است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی کروناویروس بیماران بستری افزایش مبتلایان به کرونا پروتکل های بهداشتی دولت کمک های مردمی همه باهم علیه کرونا همه با همه علیه کرونا همه با هم کرونا همه علیه کرونا رعایت پروتکل های بهداشتی رعایت پروتکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۳۸۰۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دشمن به دنبال تأثیرگذاری بر قوه تشخیص و شناخت مردم است

به گزارش خبرگزاری مهر، دریادار حبیب الله سیاری ظهر پنجشنبه در آئین پایانی صد و سی و یکمین همایش توانمندسازی استادان دروس عقیدتی سیاسی، معارف و قرآن آجا در مشهد اظهار کرد: در تزریق سیاست و فرهنگ استکباری برای جلوگیری از پیشرفت است، اگر مواظبت نکنیم و این فرهنگ نفوذ کند، نمی‌توانیم از منابع کشور بهره ببریم.

معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: با نفوذ فرهنگ استکباری نمی‌توانیم تصمیم گیران و تصمیم‌سازانی برای آینده تربیت کنیم که بتواند با جنگ نرم و سیاست استکبار مبارزه کند.

وی بیان کرد: امروز دشمن به دنبال تأثیرگذاری بر قوه تشخیص و شناخت مردم است.

سیاری گفت: اکنون در مرحله استعمار فرانو قرار داریم که تأثیرگذاری بر افکار از طریق شبکه‌های ارتباطی و تسلط بر مغز نسل آینده‌ساز صورت می‌گیرد، جهاد تبیین در شرایط کنونی از اهمیت بسزایی برخوردار است.

معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: دشمن در استعمار کهن لشکرکشی داشت و استعمار نو با حاکمان دست نشانده به اهداف خود می‌رسید. در استعمار فرانو، دشمن می‌خواهد عقاید، باور، ارزش‌ها، تفکر و رفتار نسل جوان و نوجوان عوض شود، در نتیجه نسل ما بر مبنای خواست آنها حرکت خواهد کرد.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین داشته هر سازمان سرمایه انسانی است، افزود: در میدان رقابت، امروز سرمایه انسانی است که می‌تواند سازمان را رشد و تعالی بدهد.

سیاری گفت: نباید دچار روزمرگی شویم و خواب حرفه‌ای بر ما غلبه کند باید در امور مختلف به دنبال نوآوری و افزایش علم و روش نو باشیم.

کد خبر 6095171

دیگر خبرها

  • دشمن به دنبال تأثیرگذاری بر قوه تشخیص و شناخت مردم است
  • بهره مندی ۱۶۱ روستای لرستان از آب شرب در دولت سیزدهم
  • نامزدهای انتخابات را به رعایت قانون توصیه می‌کنم
  • رئیس قوه قضاییه بدون پروتکل‌های تشریفاتی وارد «بندرعباس» شد
  • نکونام: سر کسانی باید پایین باشد که مردم آنها را می‌شناسند/ سقف را رعایت کردیم و گریه مان درآمد، سرمان کلاه رفت
  • بیماری و بیکاری سهم ۷ میلیون ایرانی از دریای خزر | یک مسئول محیط زیست: برای شنا هم حاضر نیستم به خزر بروم
  • احساس امنیت، پایداری واحدهای اقتصادی را به‌دنبال دارد
  • ۷۱ طرح بهداشتی و درمانی در لرستان بهره برداری شد
  • میزان پیشرفت طرح‌های خدمات بهداشتی و درمانی در دولت سیزدهم ۵۵۰ درصد بوده است
  • بهره‌برداری ۷۱ طرح بهداشتی و درمانی لرستان در دولت سیزدهم