Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس یازدهم رابطه جمهوری اسلامی ایران با دولت جدید آمریکا را بدتر از رابطه ایران با دولت دونالد ترامپ پیش بینی کرد و گفت: راهبرد ایران در مقابل قاتل سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و تاییدکنندگان آن جنایت تفاوتی نخواهد داشت.

فاطمه رحمانی در گفت و گو با ایسنا، در مورد آینده رابطه جمهوری اسلامی ایران و ایالت متحده آمریکا گفت: به نظرم راهبردهای دونالد ترامپ و جو بایدن مشترک بوده و تفاوتی با هم ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

راهبرد هر دوی آنها فشار بیشتر بر ایران است. ترامپ نامش را می‌گذارد فشار حداکثری و بایدن نامش را گذاشته بود فشار هوشمند.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان این که آمریکا راهبرد ثابتی نسبت به ایران دارد گفت: راهبرد حکومت ایران هم تغییر نخواهد کرد راهبرد ایران در مقابل قاتل سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و با تایید کنندگان این جنایت و ترور تفاوتی نخواهد داشت.  همچنین ملت ایران طی چند سال گذشته  نتیجه غرب گرایی و اعتماد به غرب را مشاهده کرده است؛ بزرگترین ضررش شرطی شدن  بیش از حد اقتصادمان بوده که مردم  بیش از پیش آن را لمس می‌کنند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی رابطه جمهوری اسلامی ایران با دولت جدید آمریکا را بدتر از رابطه ایران با دونالد ترامپ پیش بینی کرد و گفت:  احساس من این است که با آمدن بایدن شرایط تیره تر هم می‌شود چرا که سخترین تحریم‌ها علیه ایران زمانی اعمال شد که بایدن از معاونان باراک اوباما بود.

وی افزود: شکست ترامپ برای جهان و آمریکا معنای خاصی ندارد چرا که ترامپ و بایدن فرقی با هم ندارند. تنها نکته این است که شرایط انتخاباتی و اتفاقات یک ماه اخیر آمریکا نشان دهنده انحطاط اخلاقی و سیاسی سرمداران آمریکا است.

رحمانی در پایان در پاسخ به این پرسش که مجلس یازدهم در چه شرایطی امکان مذاکره دولت ایران و آمریکا را فراهم می‌کند گفت: آمریکا به برجام متعهد نبوده و اگر به تعهدات برگردد اتفاق خاصی نمی‌افتد جز آن که به وظایف اصلی خود عمل کرده است. آنها خودشان برجام را امضا و خودشان آن را نقض کردند ما از همان ابتدا هم نباید به آنها اعتماد می‌کردیم به نظرم مجلس یازدهم اجازه هیچ گونه توافقی را نخواهد داد و نباید هم بدهد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۳۸۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تایمز: ترام طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد

یک روزنامه انگلیسی نوشت دونالد ترامپ برای پایان دادن به جنگ اوکراین به صورت مسالمت‌آمیز طرح مفصلی دارد، اما تا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا آن را ارائه نخواهد کرد.

به گزارش ایسنا، روزنامه تایمز مدعی شد «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا طرحی مفصل برای حل مسالمت‌آمیز مناقشه اوکراین دارد؛ اما قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا آن را ارائه نخواهد کرد.

یک منبع نزدیک به ترامپ که نخواست نامش فاش شود، به روزنامه تایمز گفت: (ترامپ) یک طرح دارد اما نمی‌خواهد درباره آن با شبکه‌های خبری صحبت کند، چون در آن صورت دیگر نمی‌تواند از آن استفاده کند.

به گفته این منبع، ترامپ قصد دارد برای پیروزی در انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا، پایان بخشیدن به جنگ اوکراین را در فهرست وعده‌های اصلی خود قرار دهد.

این گزارش در حالی منتشر شده که ترامپ بارها گفته است در صورت پیروزی در انتخابات می‌تواند در کوتاه‌ترین زمان ممکن این جنگ را تمام کند. او همچنین در اواخر ماه میلادی گذشته گفت در صورت پیروزی در انتخابات تنها زمانی حاضر به حمایت از اوکراین خواهد شد که اروپا هم در این حمایت شریک باشد.

این روزنامه همچنین به نقل از منابع آگاه نوشت ترامپ قصد دارد در صورت پیروزی در انتخابات حداقل بودجه نظامی لازم برای کشورهای عضو ناتو را از ۲ درصد به سه درصد افزایش دهد.

منابع نزدیک به ترامپ باور دارند به نظر می‌رسد ترامپ این ایده را در پی گفت‌وگو با «آندژی دودا»، رئیس‌جمهور لهستان پرورده باشد. دودا نیز پیش‌تر خواستار افزایش چشمگیر در بودجه دفاعی ناتو شده بود و انتظار می‌رود در اجلاس آتی سران ناتو آن را مطرح کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پژوهشگر فلسطینی: اعتراضات دانشجویی، نتانیاهو، بایدن و حتی ترامپ را سردرگم کرده است
  • ترامپ به من گفت در مورد رابطه با «خانم بازیگر» حرفی نزنم
  • ترامپ طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد، اما ...
  • افشاگری دستیار ترامپ در مورد رابطه با خانم بازیگر فیلم های ...
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • تایمز: ترامپ طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد
  • تایمز: ترام طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد
  • طرح ترامپ برای حل مساله اوکراین
  • رابرت کندی به بایدن: کنار بکش تا ترامپ را شکست بدهم
  • درخواست عجیب نامزد مستقل انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا از جو بایدن