Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-04@15:58:26 GMT

دومین عامل مرگ و میر بعد از کرونا در کشور چیست؟

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۳۸۰۷۸

دومین عامل مرگ و میر بعد از کرونا در کشور چیست؟

خبرگزاری فارس: سرهنگ محمد رازقی معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ در برنامه تلویزیونی «شهر امن» به موضوع تصادفات پرداخت و گفت: دومین عامل مرگ و میر در کشور، تصادفات هستند که با روزی میانگین ۴۳ نفر جانباخته، بعد از بیماری کرونا در رتبه دوم قرار دارد.

وی تصریح کرد: در وقوع تصادفات علل و عوامل مختلفی نقش دارند از جمله ایمنی وسیله نقلیه، فرهنگ رانندگی، نحوه رانندگی و ایمنی معابر.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رازقی در خصوص سهم معابر در وقوع تصادفات گفت: حدود ۶۱ درصد از تصادفات در شهر تهران در محور‌های بزرگراهی صورت می‌گیرد؛ ۱۶ درصد از تصادفات فوتی شهر تهران در بزرگراه آزادگان روی می‌دهد که یکی از ناایمن‌ترین بزرگراه‌های شهر تهران است.

وی گفت: راننده اگر توجه کافی نداشته باشد، ولی راه ایمن باشد تا حدود بسیار زیادی می‌توان از وقوع حوادث ناگوار جلوگیری کرد؛ اگر هم حادثه‌ای روی دهد با کمترین خسارت است.

سرهنگ رازقی خاطرنشان کرد: برابر قوانینی که در آیین نامه راهنمایی و رانندگی و قانون رسیدگی به تخلفات وجود دارد پلیس راهور می‌تواند سهم نقص راه را در شرایط خاص و در تصادفات در نظر بگیرد.

منبع: فردا

کلیدواژه: دومین عامل مرگ و میر کرونا تصادفات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۳۸۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین آزمون رانندگی و اولین تهرانی که تصدیق رانندگی گرفت

همشهری آنلاین – حسن حسن‌زاده: در تهران نیز با ورود اتومبیل به خیابان‌های شهر در اواخر دوران قاجار، نخستین گواهینامه‌ها یا تصدیق‌های رانندگی صادر شد. «علیرضا زمانی» تهران‌پژوه، در این‌باره می‌گوید: «محمدناصر انشاء معروف به ناصرخان انشاء اولین ایرانی بود که با سفر به آمریکا گواهینامه رانندگی گرفت. او علاوه بر یادگیری رانندگی و اخذ گواهینامه، با مراحل و چگونگی برگزاری آزمون رانندگی نیز آشنا شد و پس از بازگشت به تهران به عنوان سرکاردان فنی نظمیه برای نخستین بار در تهران آزمون رانندگی گرفت و برای نخستین رانندگان تهرانی گواهینامه رانندگی صادر کرد.»

قصه‌های خواندنی تهران را اینجا دنبال کنید

با برگزاری نخستین آزمون‌های رانندگی در تهران، اولین تصدیق‌های رانندگی نیز صادر شد. زمانی می‌گوید: «نهمین روز از مرداد سال ۱۳۰۸ در تاریخ حمل و نقل خودرویی تهران روز منحصربه‌فردی است. در این روز «سیف‌الله خان» به اولین تهرانی تبدیل شد که در پایتخت گواهینامه یا تصدیق رانندگی گرفت.» در این گواهینامه تاریخی که روی آن عنوان «تصدیق‌نامه» درج شده، آمده است: « «بموجب این ورقه تصدیق می‌نماید که آقای سیف اله خان از تاریخ ۹ خرداد ماه ۱۳۰۷ تا تاریخ ۹ مرداد ۱۳۰۸ مرتبا با ادامه تحصیلات خود در موسسه اتومبیل‌رانی، دوره تحصیلات علمی و عملی اتومبیلرانی به اتمام رسانیده و از عهده امتحانات ۳ مرحله‌ای برآمده است.»

نخستین بانوان تهرانی که موفق به کسب تصدیق‌نامه شدند نیز در تهران قدیم ماجرای جالبی دارد. «شوکت الملوک جهانبانی» یکی از اولین بانوان تهرانی بود که در سال ۱۳۱۹ تصدیق‌نامه رانندگی گرفت. همان سال تنها ۴۶ زن تهرانی گواهینامه رانندگی داشتند اما این آمار در سال ۱۳۳۹ به ۴۴۲ نفر رسید.

پس از صدور نخستین گواهینامه رانندگی در تهران، ۱۰ سالی طول کشید تا نخستین آئین‌نامه راهنمایی و رانندگی به تصویب دادگستری برسد و فرآیند اخذ گواهینامه سر و شکل نظام‌مندتری به خود بگیرد. در این سال، شهربانی تهران گواهینامه‌های رانندگی را به صورت دفترچه هفت‌صفحه‌ای برای متقاضیان صادر کرد تا اینکه در سال ۱۳۴۰ گواهینامه دفترچه‌ای تک‌برگ که ۴ سال اعتبار داشت جایگزین آن شد.

کد خبر 848280 برچسب‌ها تاریخ - باستان‌ شناسی محله هویت شهری خبر مهم همشهری محله حمل و نقل شهری

دیگر خبرها

  • وقوع حادثه رانندگی در شهر هوره
  • تصادفات تهران در هفته گذشته
  • تشکیل کارگروه مشترک پلیس و شهرداری، برای رفع نواقص نقاط پرتصادف تهران
  • مصدومیت ۱۷۴ نفر در تصادفات رانندگی کهگیلویه و بویراحمد
  • نخستین آزمون رانندگی و اولین تهرانی که تصدیق رانندگی گرفت
  • بارندگی در همدان تصادفات را ۴۰ درصد افزایش داد
  • تصادفات نیازمند کروکی/ آنچه رانندگان باید بدانند
  • تصادف مرگبار رونیز و پژو ۲۰۶ در این بزرگراه تهران/ برخورد خونین کامیونت‌ها
  • جان‌باختن ۷۸۸ نفر بر اثر تصادفات رانندگی در آذربایجان‌غربی
  • اعلام جرم پلیس علیه کوتاهی مدیران درباره تصادفات