Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، دانشمندان آمریکایی با استفاده از دوربین‌های پرسرعت ماسک‌های دریچه دار را مورد بررسی قرار دادند.

آن‌ها مشاهده کردند که این نوع ماسک به راحتی اجازه عبور هوای بازدمی را می‌دهد و برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا اصلاً مناسب نیست.

همانطور که می‌دانید ماسک اولین و مهمترین ابزار برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کروناست و همواره با تصویب قوانین جدید بر ضرورت و اهمیت ماسک زدن تاکید شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال یکی از نگرانی‌های دانشمندان این است که ماسک‌های دریچه دار پرطرفدار شده اند و بسیاری افراد این نوع ماسک را ترجیح می‌دهند، زیرا تنفس با این نوع ماسک‌ها بسیار آسان‌تر است.

مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ها در آمریکا پیش تر درباره استفاده از ماسک دریچه‌دار هشدارهایی داده بود.  این مرکز اعلام کرده بود که ماسک دریچه‌دار فقط برای کادر درمان مناسب است و مردم از زدن این نوع ماسک خودداری کنند. 

در این شرایط که ماسک زدن نشانه فرهنگ و اهمیت به سلامتی خود و دیگران است؛ باید با زدن ماسک مناسب به یکدیگر احترام بگذاریم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

همانطور که در ویدیو می‌بینید با یک مقایسه ساده می‌توان فهمید کدام ماسک کارآمد‌تر و موثرتر است و می‌توان با زدن ماسک مناسب جلوی تاخت و تاز ویروس کرونا را گرفت.

بیشتر بخوانید

ممنوعیت استفاده از ماسک دریچه دار برای بیماران

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ماسک تنفسی ویروس کرونا نوع ماسک دریچه دار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۳۸۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میدان ۱۲ فرودین، نماد ناکارآمدی مدیریت شهری در سنندج + گزارش پیگیری

ساخت این میدان سال گذشته به دلیل طراحی نامناسب و شکایت شهروندان در پی سوانح فراوان، متوقف شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران مرکز کردستان، بار ترافیکی بزرگترین ناحیه منفصل شهری غرب کشور یعنی "نایسر" و شهرک‌های صنعتی یک، دو و سه شهر سنندج بر روی این ناحیه قرار گرفته و در زمان عبور خودرو‌های سنگین و اتوبوس ها، به دلیل طراحی نامناسب، احتمال وقوع تصادف وجود دارد.

مدت‌ها است که مدیران عمرانی و شهرداری سنندج قول بازطراحی و تخریب میدان موجود را می‌دهند، وعده‌ای که عملی نشده است.

مردم خواهان رفع این نقطه حادثه خیز و ساخت میدانی استاندارد هستند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • میدان ۱۲ فرودین، نماد ناکارآمدی مدیریت شهری در سنندج + گزارش پیگیری
  • همسطح سازی دریچه های شبکه جمع آوری فاضلاب آذربایجان شرقی
  • جانمایی نامناسب مدارس در گرگان مشکل ساز شده است
  • دریچه تنظیم هوا در ساختمان
  • غرق شدگی یک جوان در محدوده امامزاده ردان
  • حذف اپ‌های هوش مصنوعی از اپ‌استور به دلیل محتوای نامناسب
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • ثبت تصویری جالب از تجمع امروز مقابل سردر دانشگاه تهران
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!