Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت 24-«استفن لندمن» معتقد است که دیگران به جای بایدن - رئیس جمهور آینده آمریکا - فعالیت می کنند و تصمیمات سیاسی می گیرند زیرا وی از نظر شناختی و جسمی رو به زوال است.

انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا متفاوت‌ترین، انتخابات ۱۲۰ سال گذشته این کشور است؛ زیرا سیاست‌های دونالد ترامپ در ۴ سال گذشته باعث افزایش مشارکت بی‌سابقه در این انتخابات شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیاست های وی همچنین باعث شد مردم امریکا به رقیب وی یعنی «جوبایدن» رای دهند.

در این ماراتن نهایتا جو بایدن نامزد حزب دموکرات پیروز و رئیس جمهوری آمریکا شد.

سیاست بایدن در مقابل کشورهای دیگر و دید وی نسبت به سیاست خارجی امریکا یقینا با سیاست ها و رویکردهای «دونالد ترامپ» متفاوت خواهد بود. اکنون باید دید در رابطه با ایران نتیجه این انتخابات چه اثری بر اقتصاد این کشور می‌گذارد و دستورکار دولت آمریکا پس از این انتخابات دربرابر مسائل منطقه‌ای و ایران چه خواهد بود.

در این راستا خبرنگار بازار گفتگویی با «استفن لندمن» نظریه پرداز آمریکایی تنظیم نموده که در ادامه می آید. لندمن دانش آموخته دانشگاه هاروارد آمریکاست.

* «جو بایدن» در مطلبی در که در سی ان ان منتشر شد سیاستی سه مرحله ای مقابل ایران ارائه داد. بر این اساس او سه مرحله مذاکرات هسته ای، مسائل منطقه ای، موضوع موشکی و حقوق بشر را ذیل یک پکیج ارائه داد. موضوع مهم در این میان زمان بندی است. به این معنا که آیا بایدن موضوع هسته ای را مستقل در نظر می گیرد یا به مسائل موشکی و مسائل منطقه ای پیوند می زند. اگر چنین پیوندی صورت گیرد احتمال حصول توافق به صفر نزدیک می شود. بر این اساس استدلال می شود ممکن است او درصدد باشد هر موضوعی جدا و مستقل در مذاکرات احتمالی با ایران در نظر گرفته شود. ارزیابی شما از سیاست بایدن مقابل ایران و زمان بندی مذکور چیست؟

من در مورد بازگشت بایدن به برجام بسیار بدبین هستم، زیرا اوباما در زمانی که بایدن معاون رئیس جمهور بود بر سر آن توافق کرد. من شدیداً شک دارم که او خواهان مذاکره مجدد که شامل خواسته های غیرقابل قبول مربوط به موشک بالستیک مشروع ایران و توانایی های کلی نظامی این کشور است، باشد. هدف سیاست ایالات متحده آمریکا تضعیف ایران بیشتر از آنچه که باید باشد در برابر تجاوزات احتمالی آمریکا / ناتو / اسرائیل است. اگر خواسته های غیر قابل قبول بایدن همانطور که انتظار دارم مطرح شود، بدون شک ایران آنها را رد می کند.

بایدن از نظر شناختی و جسمی رو به زوال است. بعید است او بتواند وظایف دفتر خود را انجام دهد بنابراین هریس و سایر افراد ممکن است وظایف او را در پشت صحنه انجام دهند. بر اساس شواهدی که معتقدم معتبر است، همزاد بایدن - نه جو بایدن - در مورد ترامپ بحث کرد، همان چهره ای که نقش بایدن را در سایر موارد عمومی بازی می کند. به این دلیل است که جو بایدن نمی تواند به درستی در معاملات عمومی و غیر عمومی کار کند. همچنین گزارش کرده است که بایدن در مراحل اولیه بیماری پارکینسون است. او از نظر جسمی و شناختی مردی نیست که مدتها پیش بود.

بنابراین دیگران به جای بایدن فعالیت می کنند و تصمیمات سیاسی می گیرند. من انتظار ندارم تغییر چندانی در سیاست ایالات متحده آمریکا نسبت به ایران ایجاد شود، چه بایدن رئیس جمهور باشد یا ترامپ. در کل سیاست خارجی ایالات متحده آمریکا نیز همین است. برای چندین دهه، هر رژیم جدیدی که در ایالات متحده آمریکا بر سر کار می آید از نظر داخلی و ژئوپلیتیکی ناخوشایندتر از اسلاف خود بوده است - ترامپ تاکنون از همه بدتر بوده است.

من معتقدم بایدن/ هریس اگر جانشین او شوند از بدترین برنامه او فراتر خواهند رفت. من برای ترامپ متاسفم و دستور کارهای سیاست داخلی و خارجی او را رد می کنم. با این حال من از بایدن/ هریس بیشتر می ترسم و من فکر می کنم که آنها با دزدی در انتخابات ریاست جمهوری جانشین ترامپ می شوند. این دقیقاً همان چیزی است که اتفاق می افتد. دلیل این که چرا من حزب به اصطلاح دموکرات را حزب غیر دموکرات می نامم نیز همین است.

*بایدن در کمپین های انتخاباتی صحبت از بازگشت به برجام به صورت مکرر کرده است. اما هیچ صحبتی از برداشتن تحریمهای ایران نکرده است. دلیل این موضوع چیست و آیا در قبال برگشتن ایران از کاهش تعهدات برجامی، او تحریمهای هسته ای را بر می دارد؟

بایدن/ هریس تحریم های موجود غیرقانونی آمریکا علیه ایران و سایر کشورها را حفظ خواهد کرد. این مسئله دقیقا همان چیزی است که من جنگ ایالات متحده آمریکا به معنای دیگر می خوانم، آنچه ترامپ سیاست فشار حداکثری می نامد. تحریم ها هرگز موثرتر نیستند. با این حال، ایالات متحده آمریکا آنها را اعمال می کند تا به مردم عادی در کشورهای هدف حمله کند، به این باور غلط که مردم از آنها علیه دولت های خود استفاده کنند. هر چقدر این سیاست شکست بخورد، ایالات متحده آمریکا مدام آن را تکرار می کند.

*حزب دموکرات در طول رقابتهای انتخاباتی برای ریاست جمهوری طی بیانیه ای اعلام کرد که سیاست تغییر رژیم ایران را دیگر دنبال نخواهد کرد. آیا با به قدرت رسیدن بایدن این سیاست کماکان دنبال می شود یا موضوعی صرفا تبلیغاتی بوده است؟

بیشتر آنچه سیاستمداران آمریکایی می گویند قابل باور نیست. سیاست آمریکا در قبال ایران از سال ۱۹۷۹ تغییر رژیم بوده است- توسط هر دو حزب (جمهوریخواه و دموکرات) - آنچه من حزب جنگ یا حزب پول می نامم. سیاست ایالات متحده آمریکا فراتر از آن است. تغییر رژیم یک سیاست محکم در قبال همه کشورهایی است که ایالات متحده آمریکا آنها را کنترل نمی کند، از جمله چین و روسیه.

*به طور کلی سیاست خاورمیانه ای بایدن چه تغییراتی نسبت به ترامپ خواهد داشت؟

 سیاست خارجی ایالات متحده آمریکا در خاورمیانه و تقریباً در هرجای دیگر تحت نظر ریاست جمهوری ترامپ یا بایدن بسیار یکسان خواهد بود.

بازار

منبع: ساعت24

کلیدواژه: ایالات متحده آمریکا ریاست جمهوری جو بایدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۳۸۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشریه تایم: حمله بایدن به ژاپن و هند/ آن‌ها بیگانه هراس هستند!

بایدن ژاپن و هند را کشورهای «بیگانه هراس» خواند که از مهاجران استقبال نمی‌کنند.

به گزارش جماران؛ به نقل از نشریه تایم، رییس جمهوری آمریکا؛ جو بایدن در یک سخنرانی تازه، ژاپن و هند را کشورهای «بیگانه هراس» خواند که از مهاجران استقبال نمی‌کنند و این دو کشور را با چین و روسیه در یک ردیف قرار داد.

این اظهارات، در یک رویداد جمع‌آوری کمک‌های مالی، تنها سه هفته پس از آن بیان می‌شود که کاخ سفید میزبان فومیو کیشیدا؛ نخست وزیر ژاپن برای یک دیدار رسمی در ایالات متحده بود که طی آن دو رهبر آنچه را که بایدن «اتحاد ناگسستنی»، به ویژه در مورد امنیت جهانی خواند، جشن گرفتند. علاوه بر این؛ کاخ سفید تابستان گذشته از نارندا مودی؛ نخست وزیر هند در یک سفر دولتی به آمریکا، استقبال کرد.

گفتنی است؛ ژاپن مهم‌ترین متحد ایالات متحده در شرق آسیا است و هند، یکی از پیشروترین اقتصادهای جهان و یک شریک حیاتی در هند و اقیانوس آرام برای ایالات متحده به حساب می‌آید.

بایدن در این سخنرانی گفت: انتخابات آتی ایالات متحده  برای «آزادی، آمریکا و دموکراسی» است و اقتصاد این کشور به خاطر وجود شما و بسیاری دیگر در حال رونق است و دلیل آن به این خاطر است که ما از مهاجران استقبال می‌کنیم.

بادین در بخش دیگری از صحبت‌های خود می‌گوید: چرا چین از نظر اقتصادی به شدت در حال توقف است؟ چرا ژاپن مشکل دارد؟ چرا روسیه؟ و چرا هند آنگونه که باید به توسعه نمی‌رسد؟ چراکه آن‌ها بیگانه هراس هستند. آن‌ها مهاجران را نمی‌خواهند. اما مهاجران کسانی هستند که ما را قوی می‌کنند و ما هجوم کارگرانی را داریم که می‌خواهند این‌جا باشند و به ما کمک کنند.

 

گاف بایدن

این در حالی است که هنوز هیچ واکنشی نه از سوی دولت ژاپن و نه از سوی دولت هند اعلام نشده است. با این حال، جان کربی؛ سخنگوی امنیت ملی کاخ سفید روز گذشته در رابطه با صحبت‌های بایدن در مورد متحدان آسیایی آمریکا گفت: «بایدن در مورد موضع ایالات متحده در قبال مهاجرت صحبت‌های گسترده‌ای کرده است و متحدان و شرکای ما به خوبی می‌دانند که بایدن چگونه برای آن‌ها ارزش قائل است. دوستی، همکاری و توانایی آن‌ها در طیف وسیعی از موضوعات و نه فقط مربوط به امنی، برای آمریکا مهم است. آن‌ها می‌دانند که بایدن تا چه اندازه به ایده اتحاد و مشارکت با متحدان ارزش می‌دهد.»

 

ژاپن

گفتنی است؛ ژاپن به مشکلات کاهش جمعیت خود اذعان کرده است و بر اساس داده‌های منتشر شده در ماه فوریه، تعداد نوزادان متولد شده در این کشور در سال 2023 برای هشتمین سال متوالی کاهش یافته است. کیشیدا نرخ پایین زاد و ولد در ژاپن را بزرگ‌ترین بحرانی که ژاپن با آن مواجه است، نامیده اما این کشور مدت‌هاست که به موضع درهای بسته‌تر در قبال مهاجرت مشهور است.

 

هند

در همین حال، جمعیت هند افزایش یافته و به بزرگ‌ترین جمعیت جهان تبدیل شده است و سازمان ملل اعلام کرده است که هند در مسیر رسیدن به 1.425 میلیارد نفر است. البته جمعیت هند نیز جوان‌تر است. در اوایل سال جاری، هند قانون جدید شهروندی را تصویب کرد که به سرعت تابعیت هندوها، پارسی‌ها، سیک‌ها، بودایی‌ها، جین‌ها و مسیحیان را که از افغانستان، بنگلادش و پاکستان به هند فرار کرده بودند، وضع کرد. اما این قانون، مسلمانان را که در هر سه کشور اکثریت هستند، مستثنی می‌کند و این اولین بار است که هند معیارهای مذهبی را برای شهروندی تعیین می‌کند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • تعلیق تحویل مهمات به رژیم صهیونیستی توسط آمریکا
  • پیشنهاد گروگان سابق آمریکایی در خصوص جنگ ایران و اسرائیل
  • آکسیوس : تعویق ارسال محموله سلاح از آمریکا به اسرائیل
  • ترامپ دولت بایدن را به «گشتاپو» تشبیه کرد
  • منافع غرب در باقی ماندن اسرائیل است
  • رویکرد بایدن در قبال تظاهرات ضد صهیونیستی دانشجویان در آمریکا
  • نشریه تایم: حمله بایدن به ژاپن و هند/ آن‌ها بیگانه هراس هستند!
  • دورۀ دوم علیه دشمنانم تلافی می‌کنم- ترامپ 
  • دورۀ دوم علیه دشمنانم تلافی می‌کنم- ترامپ
  • حمله بایدن به ژاپن و هند/ آن‌ها بیگانه هراس هستند!