Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، ابوالفضل معرفی، مسئول دفتر تسهیلگری شهر قائم گفت: با احترام به نیت خوب خیرین و خیریه‌ها، کمک غیر متمرکز و ساماندهی نشده آن‌ها به سکونتگاه اسماعیل‌آباد می‌تواند ضررهایی را برای ساکنان آن به همراه داشته باشد. این کار به مرور زمان موجب متکدی پروری می‌شود به طوری که برخی افراد به این کمک‌ها عادت کرده و به جای کارکردن همچنان چشمشان به دست خیرین باقی می‌ماند که این امر مانع از توسعه اسماعیل آباد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تصاویر | اسماعیل‌آباد منهای آبادی

وی افزود: علاوه بر مورد ذکر شده با توجه به این‌که خیرین و خیریه‌ها اطلاعات کاملی از نیازمندان واقعی و نیازهای اصلی هرکدام از آن‌ها در این سکونتگاه ندارند ممکن است فرد نیازمند پس از دریافت کمک خیرین، آن را با نصف قیمت واقعی به فروش برساند تا نیاز واقعی خود را تأمین کند که این امر سبب متضرر شدن خیر و نیازمند می‌شود. کمک خیرین به صورت غیر متمرکز و هماهنگ نشده با مرکز نیکوکاری شهر قائم ممکن است باعث شود کسی چند بار از این کمک‌ها بهره‌مند شود اما برخی هیچ بهره‌ای نبرند ضمن این‌که عمده ساکنان اسماعیل آباد آدم‌های موجهی بوده و بیشتر نیازمند خدمات شهری هستند.

معرفی با توجه به معایبی که برای غیر متمرکز کار کردن خیریه‌ها بیان شد ابراز کرد: مرکز نیکوکاری شهر قائم تحت عنوان مرکز بقیه‌الله بانک اطلاعاتی جامعی در خصوص نیازمندان این سکونتگاه و نوع نیازشان جمع آوری کرده است و اگر نیازمند دیگری هم شناسایی شود به این مرکز معرفی می‌شود به همین جهت بهتر است خیرین عزیز از طریق این مرکز اقدام کنند تا از معایب ذکر شده جلوگیری شود. عمده ساکنان این سکونتگاه انسان‌های موجهی هستند و بیشتر نیازشان بهره‌مندی از خدمات شهری یا تعیین تکلیف برای آن‌ها است.

کد خبر 564325 برچسب‌ها استان قم

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان قم اسماعیل آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۳۸۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام فرآیند جابه‌جایی تعدادی از ساکنان کوی فلسطین شهر زنجان

به گزارش خبرگزاری مهر، جعفر قزوینیان در جلسه ارائه گزارش دستگاه‌های اجرایی با هدف نهایی و عملیاتی کردن فرآیند جابه‌جایی کوی فلسطین، اظهار کرد: در سفر دور اول رئیس جمهوری به استان زنجان دستور تسریع در رفع مشکلات و جابه‌جایی ساکنان محله کوی فلسطین از سوی رئیس جمهوری صادر شد و در این راستا مطالعات اجتماعی توسط اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان انجام شد.

وی بیان کرد: با پیگیری و تلاش استاندار و هماهنگی انجام‌شده تعدادی از واحدهای مسکونی در اولویت اول برای جابه‌جایی قرار گرفتند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه بعد از سفر رئیس جمهوری به استان طرح جابه‌جایی کوی فلسطین از اولویت‌های مهم اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان شد، گفت: با هماهنگی‌های انجام‌شده چهار واحد مسکونی در منطقه کوی فلسطین زنجان که در اولویت بودند، پارسال در سفر دور دوم رئیس جمهوری به استان به پروژه‌های نهضت ملی مسکن انتقال داده شدند.

قزوینیان با بیان اینکه فرآیند جابه‌جایی تعدادی از ساکنان کوی فلسطین تا چند ماه آینده به پروژه‌های نهضت ملی مسکن در حال انجام است، ادامه داد: متقاضیانی که واحد مسکونی آنها در محدوده راه‌آهن قرار دارد و زنان سرپرست خانوار، در اولویت برای جابه‌جایی‌اند.

وی گفت: همزمان با احداث و تحویل واحدهای نهضت ملی مسکن، ساکنان کوی فلسطین هم براساس اولویت در چند مرحله جابه‌جا می‌شوند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه جابه‌جایی ساکنان کوی فلسطین به پروژه‌های نهضت ملی اهمیت زیادی دارد، افزود: باید مسائل و مشکلات پیش روی انتقال ساکنان کوی فلسطین به پروژه‌های نهضت ملی مسکن هرچه سریع‌تر حل شود.

کد خبر 6091152

دیگر خبرها

  • آشنایی با استاد شعله
  • آشنایی با استاد اسماعیل آشتیانی
  • شناسایی ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار سقف لرزان در بافت‌های فرسوده
  • جابه‌جایی تعدادی از ساکنان کوی فلسطین زنجان درحال انجام است
  • انجام فرآیند جابه‌جایی تعدادی از ساکنان کوی فلسطین شهر زنجان
  • استحکام‌بخشی فلک‌الافلاک نیازمند ۲۰ میلیارد/ طرحی که ۱۴ساله شد!
  • استحکام‌بخشی «فلک‌الافلاک» نیازمند ۲۰ میلیارد/طرحی که ۱۴ساله شد!
  • آذربایجان‌غربی نیازمند جذب اعتبارات مدرسه‌سازی است
  • راه اندازی ۲ دستگاه تصویربرداری پیشرفته دربیمارستان‌های کرمانشاه واسلام آباد غرب
  • کماکان سیستان و بلوچستان نیازمند توجه ویژه خیرین است