Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/ایلام استاندار ایلام گفت: اختلاف نظر روی مسائل کلی و عمرانی و تخصصی خوب است اما اگر اختلاف نظر بر سر مسائل قومی و قبیله‌ای باشد کار بدی است و باعث توقف فعالیت‌ها می‌شود.

به گزارش ایسنا، «قاسم سلیمانی‌دشتکی» در نشست شهرداران، شورای سازمان همیاری شهرداری های استان از همکاری خوب شهرداری ها در اجرای دستورالعمل های ستاد کرونا تشکر کرد و گفت: امروز یکی از عوامل مهم تشدید وضعیت کرونا در استان حضور مردم در مراسمات شادی و عزا است و در این زمینه نبایست اجازه داد در آرامستان‌ها تجمع ایجاد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه با هر گردهمایی و تجمعی که خطر شیوع بیماری کرونا را تشدید کند، برخورد می شود، اظهار کرد: برای مهار کرونا محدودیت های زیادی ایجاد شده و تقریبا همه چیز را تعطیل کرده ایم اما خوب است که مردم هم برنامه های دید و بازدید و گردهمایی ها و حضور در مراسمات شادی و عزا را تا اطلاع ثانوی و بهبود اوضاع تعطیل کنند. 

استاندار ایلام در ادامه با اعلام این خبر که دیگر هیئت مدیره منطقه ویژه نداریم، گفت: وظایف این حوزه به هیئت مدیره جدید سازمان همیاری شهرداری های استان محول می‌شود. 

وی در ارتباط با تغییر در هیئت مدیره جدید گفت: در دوره قبل معاون عمرانی استاندار، مدیرکل امور شهری و مدیرکل دفتر فنی از اعضای هیئت مدیره بودند اما طبق آیین نامه جدید در این دوره تنها معاون محترم امور عمرانی بعنوان رئیس هیئت مدیره حضور دارند. 

وی افزود: بنابراین، هیئت مدیره جدید متشکل از ۳ نفر از شهرداران و یک نفر هم از بخش اقتصادی بعلاوه معاون عمرانی استاندار بعنوان رئیس هیئت مدیره تشکیل می‌شود.

سلیمانی دشتکی با اشاره به اینکه کارهای بسیار خوبی در ارتباط با منطقه ویژه، تجاری و بازارچه ها انجام شده است، گفت: در خصوص منطقه ویژه هیئت مدیره قبلی زحمات زیادی کشیدند و مصوبه طرح جامع منطقه ویژه را به سرانجام رساندند و این یک کار بزرگ بود چراکه الان دست ما برای واگذاری و استقرار صنایع و تولیدات باز شده است.

وی گفت: نکته بسیار مهم دیگر بحث منطقه آزاد تجاری مهران بوده که در وسعت ۷ هزار هکتار در حال نهایی شدن است.

استاندار ایلام با اشاره به تصویب شدن ۸ منطقه آزاد و ۲۵ منطقه ویژه در مجلس شورای اسلامی، گفت: به خاطر اینکه مناطق ویژه را خارج از لایحه دولت ارائه داده بودند پس از دو مرحله توسط شورای نگهبان رد شد و به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع گردید و قرار شد ۸ منطقه را جدا، جدا بررسی کنند.

وی افزود: مکاتبات و دید و بازدیدهای زیادی در این زمینه انجام شده و منجر به حضور یک هیئت از مجمع تشخیص مصلحت نظام در ایلام برای بازدید و بررسی موضوع شد و خوشبختانه این گروه با نگاه مثبت بحث منطقه آزاد تجاری مهران را پیگیری نمود.

سلیمانی‌دشتکی در بخش دیگری از صحبت های خود شهرداران را کلیدداران شهر عنوان کرد و گفت: شهرداران وظایف بسیار خوبی در ارتباط با مدیریت شهر دارند و در این راستا مدیران نیز بایست با شهرداران و شورای شهرها همکاری لازم را داشته باشند. 

وی با عنوان این مطلب که بعضی از شهرداران و شورای شهرها در استان خوب عمل نکرده اند، گفت: گاهی اوقات شاهد سماجت برخی شوراها برای انتخاب یک فرد خاص برای شهردار شدن بودیم علی رغم اینکه عدم اهلیت آن افراد باعث خسران و زیان فراوان برای شهر و شهرداری می‌شود.

استاندار ایلام یکی از آفت های مهم در حوزه شورای شهر و روستا ها را بحث اقلیت و اکثریت قومیتی عنوان کرد و گفت: البته اختلاف نظر روی مسائل کلی و عمرانی و تخصصی خوب است اما اگر اختلاف نظر بر سر مسائل قومی و قبیله‌ای و گروهی و جناحی باشد کار بدی است و باعث توقف فعالیت‌ها می‌شود.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که با تصمیمات عقلانی و قانون‌مداری و خارج از حب و بغض قومی و قبیله‌ای زمینه کار بیشتر در حوزه کاری شهرداری‌ها و شوراها بوجود آید، اظهار داشت: در طول چند سال اخیر از منابع مختلف چون منابع استانی، ارزش افزوده همیاری‌ها و شهرداری های وزارت کشور ۴۰۰ میلیارد تومان به شهرداری‌ها کمک گرفته‌ایم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی منطقه ایلام استاندار ايلام شهرداری ایلام استاندار ایلام اختلاف نظر شهرداری ها هیئت مدیره منطقه آزاد منطقه ویژه قبیله ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۳۸۶۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انسداد ورودی بنا‌های تجاری غیرمجاز در غرب تهران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، سرپرست شهرداری منطقه ۱۹ تهران گفت: در ادامه مقابله با ساخت و ساز‌های غیرمجاز در ناحیه سه منطقه با استقرار بلوک‌های سیمانی از ادامه ساخت بنا‌های تجاری غیرمجاز و فعالیت آنها جلوگیری شد.

حسین اخگر پور افزود: در دو عملیات ۱۵ عدد بلوک سیمانی مقابل بنا‌های تجاری غیرمجاز در محله نعمت آباد مستقر و در دو عملیات دیگر از ساخت و ساز‌های غیرمجاز ۷۰ متر سقف و ۲۰ متر تیغه چینی در بلوار شهید ورامینی جلوگیری و در ورودی و تیغه‌های طبقه همکف و اول درشهرک احمدیه تخریب شد.

سرپرست شهرداری منطقه ۱۹ گفت: بیشتر تصرفات غیرقانونی و بدون مجوز انجام شده بود. حسین اخگر پور از شهروندان خواست درصورت مشاهده هرگونه ساخت و ساز غیر مجاز مراتب را به شهرداری منطقه ۱۹ اطلاع دهند.

دیگر خبرها

  • قشم به عنوان منطقه آزاد برتر در حوزه اقتصادی و سرمایه گذاری انتخاب شد
  • پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان در سطح ملی
  • عملکرد اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران ایلام قابل تقدیر است
  • احمدی: ۱۰ درصد از قرارداد بازیکنان پرسپولیس را پرداخت کردیم/ تیم را برای قهرمانی در آسیا تجهیز می کنیم
  • دیدار طهرانچی با رئیس، مدیران و کارکنان مرکز جذب و امور هیئت‌علمی
  • اجرای ۱۰۰ درصدی مصوبات سفر رئیس‌جمهور در حوزه بنیاد شهید ایلام
  • اجرا شدن مصوبات سفر رئیس جمهور در ایلام در حوزه بنیاد شهید
  • اجرای برنامه های متنوع فرهنگی بنیاد شهید در ایلام قابل تقدیر است
  • مصوبات سفر رییس جمهوری در حوزه بنیاد شهید ایلام ۱۰۰ درصد اجرا شد
  • انسداد ورودی بنا‌های تجاری غیرمجاز در غرب تهران