Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: روابط عمومی‌ها باید با سرعت، دقت و صراحت برای اعتمادسازی در بین مردم با هوشمندی و هنرمندی از انتشار شایعات نادرست در بین مردم که در رگ‌های جامعه گسترش می‌یابد و رگ‌ها را مسدود می‌کند، نقش و رسالت خود را انجام دهند.

خبرگزاری میزان بنا بر اعلام پایگاه خبری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سیما سادات لاری، در شانزدهمین دوره سمپوزیوم بین المللی روابط عمومی که به صورت آنلاین و با موضوع تاثیر کرونا بر عملکرد روابط عمومی ها، برگزار شد، اظهار کرد: دنیای پس از کرونا با قبل از آن متفاوت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این شرایط جدید روابط عمومی‌ها باید با استفاده از شیوه‌های جدید و نوآورانه برای تغییر نگرش، باور و رفتار مردم در مقابله با کرونا طرحی نو دراندازند.

وی افزود: موضوع این سمینار تاثیر کرونا بر عملکرد روابط عمومی است، چند ماهی است که کرونا بسیاری از ساختار‌های اجتماعی و اقتصادی را دگرکون کرده و بیش از همه ارتباطات مردم را تحت تاثیر قرار داده و ارتباطات جامعه پزشکی با مردم، ارتباطات حکومت با مردم، ارتباطات رسانه‌ها با مردم و ارتباطات مردم با مردم را دچار تغییر کرده است.

بیشتر بخوانید: توضیحات لاری در مورد محدودیت‌های کرونایی اخیر

وی ادامه داد: نظام‌های سلامت در بحران کووید۱۹ راهی جز برقراری ارتباط موثر با مردم ندارند، روابط عمومی‌ها با پدیده نویی مواجه شده اند که همه را غافلگیر کرده است، بنابراین باید ما هم با شیوه‌های جدید با مردم ارتباط برقرار کنیم تا بتوانیم اثربخش باشیم و مردم را اقناع کنیم.

وی گفت: در شرایط نگران کننده کنونی که بیماری کووید۱۹ جان مردم را به خطر انداخته برقراری ارتباط موثر با مردم و ارائه اطلاعات درست و آگاهی بخش برای پیشگیری از این بیماری بسیار ضروری است، طولانی شدن این پدیده در این ایام روابط عمومی‌ها را هم تحت تاثیر قرار داده، در عین حال فرصتی فراهم کرده تا روابط عمومی‌ها هم فراتر از تبلیغات و ارائه عملکرد سازمان یا یک شخص برای ارتقای جایگاه روابط عمومی گام‌های جدیدی بردارند.

سخنگوی وزارت بهداشت تصریح کرد: با گذشت ماه‌ها از اپیدمی کرونا هنوز دانسته‌های ما درباره این بیماری در مقابل نادانسته‌های ما در کل جهان بسیار ناچیر است و البته انتشار اطلاعات نادرست از طریق رسانه‌ها به مردم نیز مشکل بزرگی است که باید برای آن چاره‌ای اندیشیده شود. روابط عمومی‌ها باید با سرعت، دقت و صراحت برای اعتمادسازی در بین مردم با هوشمندی و هنرمندی از انتشار شایعات نادرست در بین مردم که در رگ‌های جامعه گسترش می‌یابد و رگ‌ها را مسدود می‌کند، نقش و رسالت خود را انجام دهند.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت عنوان کرد: اصلاح این رویه و افزایش اثربخشی روابط عمومی‌ها در این مسیر کاری نیست که یک شبه انجام شود، بحران کرونا نیز آخرین بحرانی نیست که با آن مواجه هستیم. باید از تجارب گذشته درس بگیریم و برای آینده برنامه‌های جدیدی طراحی کنیم.

لاری افزود: وزارت بهداشت از ابتدای اپیدمی کرونا و حتی قبل از آن برای پیشگیری از بیماری‌ها و آموزش شیوه‌های صحیح مقابله با ویروس اقدام کرده و اطلاع رسانی گسترده‌ای انجام داده است که شامل برگزاری نشست‌های خبری متعدد، تقویت ارتباط با رسانه‌ها و اقدامات فرهنگی و هنری است، اما هنوز راه درازی در پیش داریم.

وی ادامه داد: جهان امروز با قبل از کرونا تفاوت پیدا کرده است، کرونا روی همه ابعاد زندگی بشر تاثیر گذاشته است. امیدوارم با تمرکز بر نحوه درست مقابله با این ویروس برای اقناع مردم و تغییر نگرش و باور مردم همکاری کنیم به طوری که این تغییر نگرش و باور به تغییر رفتار در جامعه در مسیر پیشگیری و سلامت حرکت کند.

گفتنی است، پس از سخنرانی دکتر لاری در شانزدهمین دوره سمپوزیوم بین المللی روابط عمومی، مراسم اعطای نشان‌های ویژه و لوح سپاس مدیران ارشد ارتباط گستر، مدیران و کارشناسان برتر روابط عمومی و حامیان، برگزار شده و نشان ویژه ارتباطات رسانه‌ای اثربخش به دکتر کیانوش جهانپور، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعطا شد. 

انتهای پیام/

برچسب ها: وزارت بهداشت روابط عمومی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: وزارت بهداشت روابط عمومی روابط عمومی ها وزارت بهداشت بین مردم تغییر نگرش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۳۸۷۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت مدیریت صحیح منابع آبی در فصل زراعی/ مدیران پای کار باشند

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی نقدی عصر یکشنبه در اولین جلسه شورای اداری سال جدید ضمن تبریک روز شوراها اظهار کرد: دولت سیزدهم دولتی انقلابی است، مدیران باید با تفکر جهادی برای حل مشکلات مردم گام برداشته و جهادی پای کار باشند.

فرماندار شهرستان شفت با اشاره به اینکه دستگاه‌های اجرایی شهرستان پیگیر پروژه‌های در دست اجرا باشند، افزودد: مدیران در جذب اعتبارات برای پروژه‌های شهرستان شفت تلاش مضاعف داشته باشند.

نقدی بر لزوم کار جهادی و تلاش شبانه روزی مدیران برای رفع محرومیت از چهره شهرستان تاکید کرد و ادامه داد: برای توسعه شهرستان شفت نیازمند همدلی و همکاری همه دستگاه‌ها هستیم.

فرماندار شفت ادامه داد: خوشبختانه این همدلی در شهرستان بین تمامی دستگاه‌ها وجود دارد و با همکاری و همراهی همه مدیران برای رفع محرومیت از چهره این شهرستان تلاش مضاعف خواهیم کرد.

نقدی اضافه کرد: رعایت نظم و انضباط در ادارات و دستگاه‌های اجرایی شهرستان شفت به دقت رعایت شود و همه مسؤولان موظفند که نظم و انضباط را در دستور کار خود قرار دهند.

فرماندار شفت با اشاره به اینکه عملکرد هیچ اداره‌ای نباید پنهان بماند، تاکید کرد: روابط عمومی‌ها بایستی با عملکردی هر چه بهتر در راستای شفاف‌سازی جهت اطلاع رسانی اقدام کنند.

خانواده شهدا مایه خیر و برکت نظام و انقلاب هستند

فرماندار شفت گفت: خانواده شهدا مایه خیر و برکت نظام و انقلاب هستند و مسؤولان موظفند تا با سرکشی مداوم به آنان، ضمن رفع مشکلات این خانواده معظم، در مسیر خدمت رسانی به مردم، از والدین شهدا طلب دعای خیر کنند.

وی افزود: خانواده معظم شهدا در دفاع از ارزش‌های اسلامی تمام هستی خود را تقدیم راه خدا کردند و این کمترین وظیفه مسئولان است تا ضمن سرکشی به آنان، از نزدیک با مسائل و مشکلات آن‌ها آشنا شده و با افتخار در صدد رفع مشکلات بر آیند.

فرماندار شفت با اشاره به اینکه آمارها نشان می‌دهد سال زراعی سختی همچون سال گذشته را در پیش خواهیم داشت، بیان کرد: باید برای پیشگیری از وقوع هرگونه بحرانی دستگاه‌ها از اکنون برنامه ریزی و آمادگی داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه فصل کشاورزی سال گذشته با چالش‌هایی مواجه بودم تصریح کرد: امسال باید از تمام ظرفیت‌ها برای برطرف کردن مشکلات آب کشاورزی شالیکاران در سطح شهرستان استفاده کنیم.

نقدی بر لزوم استفاده از تجربه موفق سال گذشته در مدیریت منابع آب کشاورزی تاکید کرد و بیان کرد: لایروبی انهار، بهسازی آب بندان ها، رفع نواقص ایستگاه‌های پمپاژ، دریچه سازی در نقاط مورد نیاز، طرح تجهیز و نوسازی اراضی در برخی مناطق از جمله اقداماتی است که در مدت زمان باقی مانده با دقت و سرعت اجرایی شود.

تلاش‌های دولت سیزدهم در کم کردن از دغدغه کشاورزان

نقدی با اشاره به تلاش‌های دولت سیزدهم در کم کردن از دغدغه کشاورزان افزود: ضروری است خود کشاورزان هم با توجه به میانگین کاهشی نزولات جوی و دیگر محدودیت‌های موجود، هر چه سریع‌تر نسبت به بیمه اراضی خود اقدام کنند.

وی با تاکید بر جدی گرفتن بحث بیمه، خواستار اطلاع رسانی مناسب در خصوص مزایای بیمه اراضی کشاورزی شد تا در زمان وقوع حوادث احتمالی، کشاورزان از حمایت‌های قانونی برخوردار شوند.
مسؤولان محلی برای رفع مشکلات آب کشاورزی پای کار باشند

فرماندار شفت با اشاره به اینکه مسئولان محلی به عنوان خدمتگزاران مردم در روستاها هستند، بیان کرد: با توجه به شناختی که از مشکلات روستاها در حوزه آب کشاورزی دارند باید در راستای رفع مشکلات کشاورزان گام بردارند.

کد خبر 6091417

دیگر خبرها

  • موج بالای مهاجرت پرستاران؛ عمانی‌ها ۶ برابر ایران حقوق می‌دهند | مقاومت عجیب با وجود کمبود پرستار!
  • موج مهاجرت پرستاران؛ عمان ۶ برابر ایران حقوق می‌دهد
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس
  • تغییر نام جزیره ابوموسی
  • تغییر نام جزیره ابوموسی!
  • روابط عمومی در اقناع افکار عمومی نقش کلیدی دارد
  • اختلاف دو وزارتخانه بر سر تغییر نام استقلال
  • باور به سوددهی «دلالی» علی‌رغم حمایت فرهنگ عمومی از کار مولد
  • اعلام آمادگی وزارت دفاع برای همکاری با زیمباوه
  • ضرورت مدیریت صحیح منابع آبی در فصل زراعی/ مدیران پای کار باشند