Web Analytics Made Easy - Statcounter

میرهاشم سیداحمدی روز چهارشنبه در کارگروه توسعه صادرات استان افزود: خاک روی، خمیر چوب، نخ پلی آمید، نخ پلی استر، ماشین آلان خط تولید، کاغذ سیگار، تنظیم کننده ولتاژ، الیاف سنتتیک و ورق فولای از عمده کالاهای وارداتی به استان است.  

وی  همچنین در بخش دیگری از سخنان خود ارزش صادرات از استان زنجان طی هفت ماهه امسال را بیش از ۱۲۶ میلیون دلار اعلام کرد و اظهار داشت: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱ درصد کاهش دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیداحمدی بسته بودن مرزها در اثر شیوع کرونا و ممنوعیت صادرات شمش روی را از عوامل کاهش میزان صادرات در استان برشمرد.

وی با بیان اینکه بیش از ۷۲ درصد ارزش دلاری صادرات استان شامل شمش روی است، افزود: از ۱۲۶ میلیون دلار صادرات استان طی هفت ماهه امسال، ۹۲ میلیون دلار آن مربوط به شمش روی بوده است.

سیداحمدی ادامه داد: حدود ۱۲ درصد از کالاهای صادراتی استان زنجان نیز شامل انواع ترانسفورماتور است.

مدیرکل گمرک استان زنجان گفت: طی هفت ماه امسال ارزش هر تن کالای صادراتی از  این استان هزار و ۷۰۷ دلار بود که این میزان در میانگین کشوری ۲۸۸ دلار است و این نشان می دهد که ارزش میانگین هر تن صادرات استان زنجان تقریبا ۶ برابر میانگین کشوری است.  

وی ارزش کالاهای وارداتی به استان طی هفت ماهه امسال را نیز بیش از ۱۵۲ میلیون دلار اعلام کرد و گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۴ درصد کاهش دارد که دلیل عمده آن بسته بودن مرزها در اثر شیوع کرونا بوده است.  

برچسب‌ها واردات گمرک جمهوری اسلامی ایران زنجان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: واردات گمرک جمهوری اسلامی ایران زنجان واردات گمرک جمهوری اسلامی ایران زنجان اخبار کنکور صادرات استان میلیون دلار استان زنجان طی هفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۳۸۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارزش صادرات فرش ماشینی به ۲۸۰ میلیون دلار رسید

 

محسن گرجی مدیرکل دفتر صنایع منسوجات و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت  در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: ما در زنجیره تامین بخش هایی را بیش از اندازه محدود کرده ایم در حالی که باید سیاست صنعت نساجی را تأمین کنیم، ما در زنجیره این صنعت یک محدودیت هایی داریم.  

 او گفت: به طور کلی در حوزه واردات پارچه باید محدودیت های بیشتری را اعمال کنیم تا ظرفیت تولید های داخل کشور فعال تر شود، ما در تأمین مواد اولیه صنعت پارچه کشور مشکلی نداریم.  

 گرجی بیان کرد: سال گذشته، یک میلیارد و ٨٠٠ میلیون دلار واردات داشتیم که از این رقم ٧٠٠ میلیون دلار به پارچه اختصاص دارد.

او در خصوص حوزه فرش های ماشینی گفت: در حوزه فرش ماشینی تا یک میلیون دلار ظرفیت صادرات وجود دارد، اما افزایش صادرات نیاز به مجموعه اقداماتی دارد. بحث بازگشت ارز هم باید اصلاح شود که یکی از مهم ترین موانع است.

گرجی اضافه کرد: صادرات فرش ماشینی حدود ۲۸۰ میلیون دلار بوده که حدود یک سوم از کل ۷۰۰ میلیون دلار صادرات در دفتر نساجی و پوشاک را به خود اختصاص داده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • ارزش صادرات فرش ماشینی به ۲۸۰ میلیون دلار رسید
  • صادرات ایران به ۳۹ کشور آفریقایی
  • سردار هداوند خبرداد: کشف ۲۵ تن مواد اولیه لوازم آرایشی قاچاق به ارزش ۲۰ میلیارد در اشتهارد
  • صادرات ۵۰۰ میلیون دلار اقلام نساجی در سال گذشته
  • واردات قهوه ۷۵ درصد افزایش یافت
  • صادرات محصولات نساجی به ۴۸۹ میلیون دلار رسید
  • واردات قهوه 75درصد افزایش یافت / کدام کشورها صادرکننده عمده قهوه به ایران بوده اند؟
  • حدود ۳٫۵ میلیارد دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات تامین شد
  • افزایش صادرات از گمرک شهرصنعتی کاوه
  • همکاری ایران وپاکستان در موضوع کشت قراردادی و تهاتر کالاهای اساسی