Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - مدیرکل‌ میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل گفت: با حمایت این اداره‌ کل و معاونت صنایع‌ دستی وزارت میراث‌ فرهنگی و با مشارکت بخش خصوصی نخستین خانه ایرانی در اردبیل راه‌‌اندازی می‌‌شود. - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل، نادر فلاحی در دیدار با پویا محمودیان معاون صنایع دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اظهار داشت: نخستین خانه ایرانی با مشارکت بخش خصوصی و حمایت معاونت صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی در استان اردبیل ایجاد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: خانه ایرانی شامل خانه‌های تاریخی است که به شکل کامل با صنایع‌دستی و محصولات ایرانی آراسته شده است و خاطره زندگی اصیل ایرانی را در گردشگران تداعی می‌کند که خانه ابراهیمی اردبیل دارای چنین مولفه‌هایی است.

مدیرکل‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل ادامه داد: بر این اساس اولین خانه ایرانی استان در خانه تاریخی ابراهیمی با حمایت‌های اداره کل و مشارکت بخش خصوصی راه‌اندازی خواهد شد.

فلاحی توسعه و ترویج این نوع اقامتگاه‌ها در قالب بوتیک، هتل و اقامتگاه‌های بوم‌گردی روستایی را از برنامه‌های این اداره‌کل برشمرد و بیان کرد: با حمایت‌های لازم از بخش خصوصی این نوع اقامتگاه‌ها را در استان توسعه و ترویج خواهیم داد.

120 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری برای احداث هتل در کانون گردشگری شهرستان بروجن انجام می‌شودگردش مالی بیش از 6هزارمیلیاردی مدارس غیردولتی!/ ابهامات ماده 20 قانون این مدارس همچنان پابرجا45 نقطه با موضوع انقلاب اسلامی در قم به گردشگران معرفی می‌شود

وی گفت: توسعه خانه‌های ایرانی به دلیل اینکه تمام لوازم استفاده شده در آن ایرانی بوده موجب رونق اقتصاد مقاومتی و جهش تولید در کشور شده و الگویی برای تمام خانه‌های ایرانی خواهد بود و در کنار آن زمینه برای احیای فرهنگ اصیل ایرانی را فراهم خواهد آورد.

مدیرکل‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل عنوان کرد: امیدواریم روزی برسد که شاهد باشیم تمام خانه‌ها در ایران هویت و اصالت ایرانی خود را حفظ کرده و نشان دهند که لازمه این امر فرهنگسازی و اطلاع‌رسانی و حمایت‌های لازم است.

انتهای پیام/132/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: گردشگری و صنایع دستی دستی استان اردبیل میراث فرهنگی خانه ایرانی بخش خصوصی خانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۳۸۹۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرستان بروجن میزبان نخستین جشنواره اقوام و سنن ایرانی

فتاح کرمی اظهار داشت: در این جشنواره هنرمندانی از استان‌های گیلان، لرستان، بوشهر، مازندران و چهارمحال و بختیاری حضور دارند.

وی افزود: اتحاد اقوام و مذاهب، ایجاد شور و نشاط اجتماعی و اشتغالزایی، تعامل فرهنگی و گسترش شبکه فروش صنایع دستی و سوغات استان ها، کشف استعداد‌های خلاق و اتصال تولیدکنندگان به زنجیره بازاریابی و فروش و توسعه اقتصادی از اهداف برگزاری این جشنواره است.

بیشتر بخوانید

حضور بیش از هزار و ۵۰۰ تماشاگر در جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی

کرمی اضافه کرد: نمایشگاه سوغات، صنایع دستی، اقتصاد مقاومتی نیز با بیش از ۸۰ غرفه و اجرای موسیقی آیینی و سنتی استان‌ها از جمله برنامه‌های این جشنواره است.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • شهرستان بروجن میزبان نخستین جشنواره اقوام و سنن ایرانی
  • ۱۳۰۰ هنرمند صنایع دستی مشهد بیمه شدند‌
  • ضرورت برگزاری تورهای گردشگری مذهبی در آذربایجان شرقی
  • «فهرج»، کاندیدای بهترین روستاهای جهانی گردشگری
  • دستگیری ۳ حفار غیرمجاز در قروه
  • تخصیص اعتبارات لازم برای حوزه میراث‌فرهنگی شهرستان گرمی
  • حفر گودال ١٥ متری برای کشف اشیاء تاریخی؛ ۳ نفر دستگیر شدند
  • عرضه صنایع‌دستی سیستان وبلوچستان در کشور تقویت می‌شود
  • مرمت خانه‌های تاریخی اردبیل امسال تعیین تکلیف می‌شود
  • چشم انتظاری تاریخ بر بالین ریسباف پیر؛ رویای اصفهان تعبیر می‌شود