Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-04-28@19:06:14 GMT

اکسیدنتال آماده هدف انتشارات خالص صفر می شود

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۳۸۹۹۰

اکسیدنتال آماده هدف انتشارات خالص صفر می شود

غول نفتی آمریکایی اکسیدنتال اعلام کرده است که به دنبال هدف انتشارات خالص صفر برای گازهای گلخانه‌ای است.

به گزارش «انرژی امروز» شرکت اکسیدنتال پترولیوم روز سه شنبه بیانیه‌ای منتشر کرده و خود را در جمع غول های نفتی قرار داده است که قصد دارند مشکلات مربوط به تغییرات اقلیم را جزو نگرانی‌های خود قرار دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر همین اساس و به نقل از رویترز این شرکت اعلام کرده است که تا سال 2040 انتشارات گازهای گلخانه‌ای را از عملیات‌های نفتی خود به صفر خالص خواهد رساند. این شرکت در حال حاضر آخرین شرکتی است که چنین اهدافی برای خود تعریف کرده است.

تولید کنندگان نفت و گاز از سوی سهامداران خود تحت فشار هستند، چون آنها می‌خواند صنعتی که بر آن سرمایه‌گذاری کرده‌اند پاک‌تر باشد و درنتیجه اهداف انتشاراتی جدیدی برای خود تعریف کرده‌اند. این اهداف در زمانی تعریف می‌شود که شیوع پاندمی کرونا تولیدات این شرکت ها را با کاهش بزرگی مواجه کرده است.

اکسیدنتال می‌گوید که تا انتهای ماه نوامبر جزئیات اهداف انتشارات خالص صفر را منتشر خواهد کرد.

پیش از این اکسیدنتال از اجرای پروژه ای بزرگ در زمینه جذب مستقیم کربن از اتمسفر خبر داده بود.

کربن جذب شده از حوزه نفتی پرمیان را می‌توان در زیر زمین ذخیره کرد و یا برای افزایش فشار در میادین نفتی و تسریع فرایند تولید به کار گرفت.

این پروژه هزینه بازیافت نفت اکسیدنتال را کاهش می‌دهد و ردپای کربن شرکت را نیز کاهش می‌دهد.

رویال داچ شل هم جزو غول های اروپایی است که برای سال 2050 برنامه کاهش انتشارات دارد. بریتیش پترولیوم هم قرار است ظرفیت انرژی های تجدیدپذیر خود را تا سال 2030 به 20 برابر برساند و تولید نفت خود را تا 40 درصد کاهش دهد.

 

برچسب هااکسیدنتال پترولیوم انرژی امروز بریتیش پترولیوم (BP) حوزه نفتی پرمیان رویال داچ شل (Royal Dutch Shell)

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: انرژی امروز بریتیش پترولیوم BP رویال داچ شل Royal Dutch Shell آسیا اروپا انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی نفت خام وزارت نفت وزارت نیرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۳۸۹۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشارات شهید کاظمی با ۶۰ عنوان جدید به نمایشگاه کتاب می‌آید

به گزارش خبرنگار مهر، انتشارات شهید کاظمی با بیش از ۶۰ عنوان کتاب جدید در سی وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حضور پیدا می‌کند.

این انتشارات، از بین بیش از ۷۰۰ عنوان کتابی که تا به حال روانه بازار نشر کرده است، حدود ۵۰۰ عنوان کتاب را با خود به نمایشگاه می‌آورد که بیش از ۶۰ عنوان از آن، جزو آثار جدید به حساب می‌آیند.

کتاب «در فاصله دو بوسه» اثر غلامعلی حداد عادل، «اُم علاء» به قلم سمیه خردمند، «پلاسما» نوشته فاطمه شایان پویا، جلد ۶ تا ۹ مجموعه «تبار انحراف» اثر حجت الاسلام مهدی طائب، جلد دوم مجموعه «ماجرای علامه و انقلاب» نوشته رضا اکبری آهنگر و وحید خضاب، «دورت بگردم» اثر فائضه غفارحدادی، «گرای باقر» به قلم امیرحسین انبارداران، «تصویری دربند» به قلم مونس عبدی زاده و چند اثر دیگر، از جمله آثاری هستند که برای اولین بار در نمایشگاه کتاب از آنها رونمایی خواهد شد.

کد خبر 6089749 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • چشم‌انداز روشن توسعه همکاری ایران و آفریقا طی ۲ دهه آینده
  • کاهش ۲۹ درصدی مصرف نفت سفید در کردستان
  • انتشارات شهید کاظمی با ۶۰ عنوان جدید به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • شهر صدرا کمبود مدرسه دارد/ آماده استقرار ادارات مختلف هستیم
  • قدردانی استاندار و مدیرکل میراث فرهنگی کردستان از سوخت‌رسانی نوروزی
  • بهره‌برداری از یک جایگاه عرضه سوخت در کهگیلویه و بویراحمد
  • انتشارات شهید کاظمی با دست پر به نمایشگاه می‌­آید
  • تامین سوخت سه هزار و ۴۴۰ هواپیما از آبادان
  • آماده‌سازی نیروگاه‌های کشور برای تولید حداکثری برق در تابستان
  • اجرای رسمی طرح باک پُر از روز شنبه در مرز رسمی پرویزخان