Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، فواد حمزوی افزود: این تعداد دستگاه تنفس مصنوعی در شهرستان های بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی آباد، بندرخمیر، بندرلنگه، پارسیان، بستک، میناب ، رودان، جاسک و سیریک توزیع شده است.

وی، ارزش ریالی این ونتیلاتورها  معادل ۲۰ میلیارد اعلام کرد و ادامه داد: اهدا این ۱۳ دستگاه با پیگیری‌های شرکت گاز هرمزگا  با بابک دارابی، مدیر نظارت بر طرح های عمرانی مناطق نفت خیزو صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت گازهرمزگان ادامه بیان داشت: اهدا این تعداد دستگاه تنفس مصنوعی در راستای کمک به سرعت‌بخشی در روند درمان بیماران مبتلا به کرونا، عارضه‌های تنفسی و افزایش بهبود یافتگان هم‌چنین کمک به ارتقای سطح تجهیزات درمانی به دستور وزیر نفت اهدا شد.

حمزوی عنوان کرد: در راستای ایفای مسوولیت‌های اجتماعی صنعت نفت و به منظور هم‌افزایی بین وزارت نفت و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور تفاهم نامه‌ای در خصوص مبارزه با بیماری کرونا منعقد شده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از افزایش ۴۰ درصدی موارد بستری کرونا در استان طی سه هفته اخیر خبر داد، گفت: از 30 مهرماه تاکنون شمار بیماران بستری کرونا در استان از 182 مورد به 253 مورد رسیده است.

دکتر فاطمه نوروزیان روز چهارشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: متاسفانه با وجود هشدارهای بسیار مبنی بر شرایط حساس استان، همچنان شاهد بی توجهی به رعایت پروتکلهای بهداشتی و برگزاری مراسم های جشن و عزا و دورهمی های خانوادگی در استان می باشیم که نتیجه آن افزایش شمار بستری ها در روزهای اخیر است.

وی ادامه داد: در روز گذشته ۶۰ نفر در یک شبانه روز به دلیل ابتلا به کرونا در هرمزگان بستری شدند که این آمار در دو ماهه اخیر بی سابقه است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان بیان داشت: در حال حاضر ۲۵۳ نفر در مراکز درمانی استان به دلیل ابتلا به کرونا بستری هستند که از این شمار ۶۵ نفر در بخش مراقبت های ویژه بستری می باشند و حال ۲۰ نفر از آنها وخیم اعلام شده است.

نوروزیان با بیان اینکه شمار فوتی ها در استان با شیب ملایم رو به کاهش اما آمار بستری ها روز به افزایش است، گفت: با فوت یک نفر در شبانه روز گذشته، شمار فوتی های کرونا در هرمزگان به ۸۵۷ نفر رسیده است.

نوروزیان تصریح کرد: افزایش بیماران بستری کرونا، زنگ خطر جدی برای هرمزگان است که برلب تیغ کرونا ایستاده و هر روز تعدادهای شهرهای قرمزپوش آن اضافه می شود.

وی حضور در مکان های بدون تهویه مناسب، حضور در تجمع ها، استفاده نکردن از ماسک و بی توجهی به پروتکل‌های بهداشتی را از مهمترین عوامل افزایش ابتلا به کرونا عنوان کرد و گفت: هر یک از شهروندان نقش بسیاری مهمی در جهت حفظ سلامت خود و دیگر افراد برعهده دارند و باید نسبت به حفظ جان خود و دیگران احساس مسوولیت داشته باشند.

وی با اشاره به اعمال محدودیت هایی برای کاهش ساعت فعالیت اصناف و تعطیلی مراکز غیرضروری ، گفت: این محدودیت ها به تنهایی و در صورتی که مردم به طور جدی مقوله قرنطینه را رعایت نکنند و نسبت به پروتکلهای بهداشتی بی توجه باشند، نمی تواند ما را از خطر کرونا حفظ کند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اظهار داشت: همانگونه که پیش از این نیز بارها اعلام کرده ایم راه‌حل برون رفت از وضعیت همه‌گیری کرونا رعایت جدی قانون شفا که «ش» به معنی شستن دست‌ها، «ف» به معنای فاصله گذاری فیزیکی و «الف» به مفهوم استفاده از ماسک می باشد.

برچسب‌ها ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی شرکت گاز استان هرمزگان هرمزگان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی شرکت گاز استان هرمزگان هرمزگان ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی شرکت گاز استان هرمزگان هرمزگان اخبار کنکور دانشگاه علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۳۹۰۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳۰ درصدی ذخیره خون بندناف نوزاد در هرمزگان

ایسنا/هرمزگان مسئول بانک خون رویان هرمزگان گفت: در این مدت ۳۲ نمونه موفق در بانک خون بند ناف نوزاد استان ذخیره شده است.

ابراهیم کوهکن در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا در هرمزگان افزود: پارسال۵۰۰ نمونه موفق بند ناف نوزاد در بانک خون استان ذخیره سازی شد که نسبت به سال پیش از آن ۵۶ درصد افزایش یافت.

وی با بیان اینکه بانک خون بند ناف رویان هرمزگان از سال ۸۸ در استان راه‌اندازی شد، گفت: هزینه نگهداری خون بند ناف نوزادان در هنگام قرارداد ۱۰ میلیون تومان در دو قسط با فاصله زمانی سه ماه و هزینه سالانه ذخیره آن۵۶۰ هزار تومان است.

مسئول بانک خون رویان هرمزگان با اشاره به اینکه زمان نگهداری خون بند ناف نوزاد ۲۰ سال است، افزود: از خون بند ناف نوزاد برای درمان بیماری‌هایی مانند تالاسمی، سرطان‌های خونی، اُتیسم، بهبود فلج مغزی، دیابت و آلزایمر استفاده می‌شود.

کوهکن گفت: مراکز بانک خون بند ناف نوزاد در همه‌ی بیمارستان‌های هرمزگان مستقر هستند.

وی افزود: مادران باردار می‌توانند از ابتدای ماه نهم بارداری در این مراکز نام‌نویسی کنند.

مسئول بانک خون رویان هرمزگان گفت: خون باقیمانده در بند ناف و جفت نوزاد سرشار از سلول‌های بنیادی بسیار پرتوان و زنده است که بر اثر تکثیرهای پی‌درپی دچار پیری نمی‌شوند و با تزریق یا جایگزینی این سلول‌ها می‌توان به بهبودی سلول‌های آسیب‌دیده کمک کرد.

کوهکن افزود: نمونه‌گیری از دندان‌های شیری و مایع‌های آمنیوتیک جفت از برنامه‌های امسال بانک خون رویان هرمزگان است.
وی گفت: از پرده آمنیوتیک برای درمان زخم‌های سوختگی و زخم‌های عمیق استفاده می‌شود. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افزایش مسمومیت با قارچ‌ های سمی؛ ۱۴ نفر بستری شدند
  • سرپرست بیمارستان خلیج فارس منصوب شد
  • افزایش ۳۰ درصدی ذخیره خون بندناف نوزاد در هرمزگان
  • افزایش مسمومیت با قارچ‌های سمی؛ ۱۴نفر بستری شدند
  • دومین اجلاس بین المللی ایران و‌ آفریقا؛ بستری برای افزایش صادرات موسسه رازی
  • بازیگر کلیدی سریال نون خ از کوه افتاد و در بیمارستان بستری شد
  • افزایش ۳۰ درصدی ذخیره خون بند ناف نوزاد در هرمزگان
  • سعید آقاخانی از کوه افتاد و در بیمارستان بستری شد
  • بازیگر کلیدی سریال نون خ از کوه افتاد و در بیمارستان بستری شد  + عکس
  • سعید آقاخانی از کوه افتاد و در بیمارستان بستری شد/ عکس