Web Analytics Made Easy - Statcounter

یاسینی رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک استان یزد با اشاره به ارتباط مستقیم قیمت املاک با نوسانات ارز، گفت: معاملات املاک در یزد به صفر رسیده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امیر یاسینی رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک استان یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، با بیان اینکه بازار مسکن در استان یزد در شرایط کرونایی راکد است، اظهار داشت: با توجه به اینکه بنگاه‌های مشاور املاک زمان فعالیتشان از عصر تا شب است و در شرایط کرونایی باید برای حفظ سلامتی مردم از ساعت 15:30 بنگاه‌های خود را تعطیل کنند، به همین دلیل معاملات در استان به صفر رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به ارزیابی وضعیت آینده املاک اشاره کرد و گفت: قیمت املاک وابسته به کاهش و یا افزایش ارز است، اگر قیمت ارز کاهش پیدا کند قیمت ساختمان با افت روبه‌رو خواهد شد ولی این مسئله در خصوص زمین به این شکل نیست چون با کاهش قیمت سکه و ارز، طبق تجربه‌ای که در گذشته اتفاق افتاده سرمایه به بازار مسکن وارد می‌شود که باعث رونق و افزایش قیمت آن می‌شود.

یاسینی اضافه کرد: اگر در آینده شاهد افزایش قیمت ارز و طلا باشیم احتمال اینکه قیمت مسکن با افت مواجه شود وجود دارد چون مردم رو به فروش مسکن می‌آورند تا در بخش سکه و ارز سرمایه گذاری کنند.

 

فروشندگان زیربار قیمت سامانه سیما 724 نمی‌روند

رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک استان یزد با اشاره به تأثیر سامانه سیما 724 در استان بر کاهش قیمت مسکن، گفت: راه‌اندازی این سامانه بسیار خوب و تأثیرگذار بوده و در برخی مناطق ضعیف‌تر تأثیر خود را گذاشته اما در مناطقی مانند صفائیه زیاد اثرگذار نبوده است.

وی اظهار داشت: یکی دیگر از مشکلات ایجادشده پس از راه‌اندازی سامانه سیما 724 در استان زیر بار نرفتن فروشندگان مسکن باقیمت‌های ثبت‌شده در این سامانه است.

یاسینی در خصوص کنترل قیمت‌های مسکن در مناطق ضعیف‌تر، اذعان داشت: در برخی از مناطق ضعیف یزد به دلیل اینکه زمین‌های قطعه بزرگ موجود و یکسری افراد بورس‌باز این مناطق را مدیریت می‌کنند قیمت‌ها به شدت افزایش و غیرمنطقی به فروش می‌رسد که با اقدامات بسیار خوب دادگستری در مدت اخیر شاهد کنترل برخی از مناطق بودیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: استان یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۳۹۱۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شنبه ۸ اردیبهشت؛ قیمت دلار و یورو در مرکز مبادله ایران

به گزارش خبرنگار مهر، در معاملات امروز شنبه (۸ اردیبهشت) مرکز مبادله ارز و طلای ایران هر اسکناس دلار آمریکا به ۴۴ هزار و ۱۹۸ تومان و نرخ حواله دلار نیز به ۴۱ هزار و ۲۶۸ تومان رسیده است.

قیمت هر اسکناس یورو در مرکز مبادله ایران به ۴۷ هزار و ۲۳۲ تومان و نرخ حواله یورو نیز به ۴۴ هزار و ۱۰۱ تومان رسیده است.

از سوی دیگر اسکناس درهم امارات ۱۲ هزار و ۳۴ تومان ارزش‌گذاری شده و نرخ حواله درهم نیز ۱۱ هزار و ۲۳۷ تومان است.

«برای مشاهده نرخ رسمی ارز و طلا به سایت مرکز مبادله ایران به (نشانی) مراجعه کنید.»

کد خبر 6089787 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • ارتباط مشکل مسکن با کمبود پرستار در شهر‌ها/ تعرفه ترجیحی پاسخگوی نیاز پرستاران نیست
  • شنبه ۸ اردیبهشت؛ قیمت دلار و یورو در مرکز مبادله ایران
  • هشدار به‌ پلتفرم‌های آگهی جواب می‌دهد؟
  • نبض قیمت مسکن شمال شهر
  • آیا هشدار به‌ پلتفرم‌های آگهی جواب می‌دهد؟
  • شرط موفقیت شوراها، ارتباط مستقیم با مردم است
  • شرط موفقت شوراها، ارتباط مستقیم با مردم است
  • پروژه‌های فعال مسکن ملی کشور از مرز ۲ میلیون و ۵۴۰ هزار واحد گذشت
  • تشدید نظارت برفعالیت مشاوران معاملات املاک در مشهد
  • مستاجران ؛بازنده بازی قیمت‌سازی